Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Και όμως…Υπαρκτός ο κίνδυνος «τσουνάμι» στον Κορινθιακό - Tο 46% των ακτών από το Δερβένι μέχρι και το Αίγιο, έχουν υποστεί διάβρωση

Μπορεί να μας φαίνεται μακρινό σενάριο και όμως ο κίνδυνος τσουνάμι είναι υπαρκτός στην Ελλάδα και δη στον Κορινθιακό Κόλπο. Αυτό τουλάχιστον κατέδειξε ημερίδα που οργάνωσε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, στην Πάτρα.
Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες τόνισαν ότι με τα σημερινά δεδομένα, δεν μπορεί να αποκλειστεί φαινόμενο παλιρροϊκού κύματος στον Κορινθιακό κόλπο. Μάλιστα όπως ειπώθηκε, το ύψος του θα ξεπερνούσε τα πέντε μέτρα και μέσα σε ένα τέταρτο της ώρας θα μπορούσε να φθάσει στον Πατραϊκό κόλπο.
Σε αυτό το σημείο ο καθηγητής Ωκεανογραφίας του τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών Γιώργος Φερεντίνος ανέφερε ότι «σε περίπτωση που ξεσπάσει ένα «τσουνάμι» στον Κορινθιακό, θα φθάσει στο Ξυλόκαστρο μέσα σε τέσσερα λεπτά και στην Ελίκη μέσα σε 14 λεπτά» ενώ θύμισε ότι «τσουνάμι» είχε ξεσπάσει στον Κορινθιακό κόλπο το 1963, μετά από σεισμό.Στην ίδια ημερίδα αναδείχθηκε επίσης το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών της Αχαΐας. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, το 46% των ακτών της Αιγιάλειας, από το Δερβένι μέχρι και το Αίγιο, έχουν υποστεί διάβρωση, το 40% των ακτών παραμένουν αναλλοίωτες και μόνο στο 13% έχει γίνει πρόσθεση εδαφικού υλικού.
 Σχετικά με την διάβρωση των ακτών, ο καθηγητής Γιώργος Φερεντίνος τόνισε ότι οι παράγοντες που προκαλούν τη διάβρωση είναι τα κύματα, οι κατολισθήσεις, και η άνοδος της στάθμης του νερού. Πάντως όπως αναφέρθηκε κατά την διάρκεια της ημερίδας, σημαντικό ρόλο για τη διαμόρφωση της σημερινής κατάστασης, έχει παίξει και η ανθρώπινη δραστηριότητα.
Όσον αφορά την αντιμετώπιση του προβλήματος επισημάνθηκε ότι η μετατόπιση της ανθρώπινης δραστηριότητας προς την ενδοχώρα, θα μπορούσε να είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Επίσης όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος Θανάσης Γιανναδάκης «δεν μπορούμε να μιλάμε για προστασία του περιβάλλοντος και να μην λαμβάνουμε μέτρα για τις ακτές», ενώ συμπλήρωσε ότι «θα πρέπει να υπάρξει καταγραφή των ακτογραμμών, της υφιστάμενης κατάστασης και των ενδεικνυόμενων παρεμβάσεων».