Συζητήθηκε
την Πέμπτη στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου η επίκαιρη ερώτηση που είχε
καταθέσει ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, σχετικά με την ασφάλεια των
σχολικών μετακινήσεων. Στην ερώτηση, στην οποία εθίγη και το ζήτημα των
καταργήσεων σχολείων, απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου.
Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Όπως
είχα δεσμευθεί, έφερα στο Κοινοβούλιο το θέμα της ασφάλειας στις σχολικές
μετακινήσεις, το οποίο απασχολεί φέτος πολλούς περισσότερους γονείς λόγω των
συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων. Οι μετακινήσεις τώρα πολλαπλασιάζονται
και πλέον πολλαπλασιάζονται και οι κίνδυνοι. Επανέλαβα τα προβλήματα που
δημιουργούνται, ιδιαίτερα σε ορεινά και απομακρυσμένα χωριά της Κορινθίας, όπου
ακόμα και μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών αναγκάζονται να μετακινηθούν υπό
άκρως επικίνδυνες συνθήκες. Το θέμα στο οποίο επικεντρώθηκα ήταν η ποιότητα των
μετακινήσεων. Διότι το θέμα των συνθηκών αποτελεί μόνο το ένα σκέλος του
προβλήματος. Το άλλο σκέλος αφορά το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ασφάλεια
μέσα στα σχολικά λεωφορεία και, ιδιαίτερα, το θέμα του συνοδού.
Όπως
ανέφερα και στην Υφυπουργό, το θεσμικό πλαίσιο είναι και ασαφές και ελλιπές.
Μπόρεσα να εντοπίσω έγγραφα των Υπουργείων Παιδείας και Μεταφορών, τα οποία
άλλοτε αναφέρουν ότι η παρουσία συνοδού είναι υποχρεωτική και άλλοτε ότι δεν
είναι. Ζήτησα διευκρινίσεις για το τι εντέλει ισχύει, επειδή όμως φαίνεται ότι
δεν υπάρχει ξεκάθαρος νόμος που να υποχρεώνει όλους όσους διενεργούν σχολικές
μετακινήσεις να προβλέπουν την παρουσία συνοδού, ζήτησα από την Υφυπουργό να
φέρει σχετική νομοθετική ρύθμιση. Θεωρώ απαράδεκτο ο νόμος να προβλέπει
υποχρεωτικά συνοδό για τα ιδιωτικά σχολικά, αλλά να αντιμετωπίζει τα φτωχά
παιδιά της επαρχίας ως παιδιά ενός κατώτερου θεού.
Θεωρώ
ότι υπάρχει μία συναίνεση σε αυτό το θέμα εκ μέρους του Υπουργείου, καθώς η
κυρία Χριστοφιλοπούλου δεσμεύθηκε ότι, σε συνεργασία με τα συναρμόδια
Υπουργεία, θα φέρει την απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση. Είναι πολύ εύκολο για
την Κυβέρνηση να ορίσει ως υποχρεωτική την παρουσία συνοδού. Αν όμως αυτό
συμβεί χωρίς να προβλεφθούν και αντίστοιχα κονδύλια προς τους Δήμους, οι οποίοι
θα κληθούν να υλοποιήσουν αυτήν την απόφαση, ο νόμος θα μείνει κενό γράμμα. Οι
γονείς θα διαμαρτύρονται στα ΚΤΕΛ, τα ΚΤΕΛ θα τους παραπέμπουν στην
αυτοδιοίκηση, η αυτοδιοίκηση δεν θα έχει χρήματα και θα παραπέμπει στο
Υπουργείο και το Υπουργείο θα νίπτει τας χείρας του. Πρέπει επομένως να γίνει
μία ουσιαστική θεσμική παρέμβαση, σαφής, αλλά και κοστολογημένη και βιώσιμη,
που θα προστατεύει τους μικρούς μαθητές του δημόσιου σχολείου και θα
καθησυχάσει τους γονείς.
Τέλος, έκανα μνεία στην ερώτησή μου
για τα σχολεία που καταργούνται και, ιδιαίτερα, για το Δημοτικό
Καισαρίου-Κλημεντίου και το κτιριακό πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί στους
Καλλιάνους. Οφείλω να καταθέσω ότι η Υφυπουργός ήταν κάθετη σε αυτό το θέμα,
μην αφήνοντας περιθώρια επιλογής για τους γονείς του Καισαρίου, του Κλημεντίου
και του Ψαρίου. Επειδή θεωρώ ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο και ότι το κτίριο που
θα στεγάσει τα παιδιά του Δημοτικού στους Καλλιάνους υστερεί σημαντικά των
προδιαγραφών, θα επανέλθω στο θέμα. Ήδη έχω καταθέσει σχετική επίκαιρη ερώτηση
και περιμένω να οριστεί η ημερομηνία συζήτησης στην Ολομέλεια. Στο μεταξύ θα
είμαι σε επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους γονείς, ώστε όταν έρθει η ώρα της
συζήτησης να έχω ολοκληρωμένη εικόνα και να παρουσιάσω τεκμηριωμένα τα αιτήματά
τους στο Κοινοβούλιο.»