Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Περιφέρεια Πελοποννήσου: Η ψηφιακή τεχνολογία σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη του τουρισμού




Εμφάνιση φωτογραφία(1).JPG
Για τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία στον τουριστικό τομέα ενημερώθηκαν οι φορείς του τουρισμού της Πελοποννήσου κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικού σεμιναρίου, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013, στο πλαίσιο του έργου «Συνδυασμένες Ενέργειες Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Πελοποννήσου».
Το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν και σε μεγάλο βαθμό καθορίζουν την ποιότητα & το εύρος όλων των σταδίων της τουριστικής εμπειρίας και της διαδικασίας επιλογής ενός προορισμού. Χαρακτηριστικό είναι ότι 93% των ταξιδιωτών παγκοσμίως αναφέρει πως η απόφαση κράτησής τους επηρεάζεται από τα online reviews, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Tripadvisor. Παράλληλα, οι κινητές συσκευές καταλαμβάνουν κυρίαρχη θέση ως εργαλεία πρόσβασης στο διαδίκτυο καθ’ όλα τα στάδια της τουριστικής εμπειρίας ενώ ήδη 20% των συνολικών αγορών διακοπών πραγματοποιούνται μέσω κινητών συσκευών. Βάσει των παραπάνω η συγκροτημένη παρουσία των τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί βασική προϋπόθεση επιτυχίας και απαιτεί στρατηγική στόχευση, γνώση και συνεχή πληροφόρηση επί των τεχνολογιών και του διαρκώς μεταβαλλόμενου διαδικτυακού περιβάλλοντος.
Εμφάνιση φωτογραφία(2).JPG
Οι επαγγελματίες τουρισμού της Πελοποννήσου ενημερώθηκαν από εξειδικευμένους επιστήμονες στα παρακάτω θέματα:
ñ  σύγχρονες τάσεις στον τομέα των ψηφιακών τεχνολογιών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
ñ  τη βέλτιστη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την αποτελεσματική προώθηση και προβολή της Πελοποννήσου ως τουριστικό προορισμό,
ñ  συγκεκριμένες τακτικές που ακολουθούνται καθώς και τα σημαντικά αποτελέσματα που σημειώνονται σε επίπεδο ανάπτυξης διαδραστικών σχέσεων με τους δυνητικούς επισκέπτες της Πελοποννήσου και των επί μέρους τουριστικών προορισμών της, βάσει της στρατηγικής που έχει χαραχτεί στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Προβολής της Πελοποννήσου ως Τουριστικού Προορισμού στα Social Media,
ñ  πρακτικές μεθόδους και εργαλεία ανάπτυξης περιεχομένου, διαφημιστικής προβολής και διαχείρισης ανά μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Στο ολοήμερο σεμινάριο συμμετείχαν περισσότερα από 50 στελέχη ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων, εκπρόσωποι τοπικών φορέων τουρισμού καθώς και σπουδαστές τουριστικών σχολών από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Πελοποννήσου.
Στο σεμινάριο παρευρέθηκε η θεματική Αντιπεριφερειάρχης Κωνσταντίνα Νικολάκου η οποία αναφέρθηκε στην πολύ καλή συνεργασία που έχει η Περιφέρεια με τους επαγγελματίες τουρισμού με μετρήσιμα πλέον αποτελέσματα. Η τουριστική περίοδος του 2013 είχε θετικό  πρόσημο. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει πλέον νέα εργαλεία με τα οποία μπορούν οι επαγγελματίες τουρισμού να προβάλουν και τις δικές τους επιχειρήσεις. Με τη νέα περίοδο δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να δουλεύει ακόμη πιο εντατικά με νέες δράσεις, έτσι ώστε το 2014 να αποτελέσει μια ακόμη καλύτερη χρονιά. Αντίστοιχα οι επαγγελματίες που παραβρέθηκαν εξέφρασαν την ικανοποίηση τους και ζήτησαν ακόμη περισσότερες συνέργειες και στοχευμένες δράσεις στο τομέα του τουρισμού.
Προγραμματίζεται τέλος ένα επιπλέον εκπαιδευτικό σεμινάριο στις αρχές του επόμενου έτους.