Είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο διεκδικεί αποζημίωση από τον παραχωρησιούχο, επειδή επελέγησαν φθηνότερες της αρχικής χάραξης λύσεις σε πέντε σημεία. Με άλλες αποφάσεις, το υπουργείο δίνει εντολή για επιπρόσθετες αρχαιολογικές εργασίες, στην Κορίνθου - Πατρών και στην Ιόνια Οδό, προαλείφοντας παράταση των προθεσμιών παράδοσης των έργων.
Η διαφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και την Ολυμπία Οδό προκύπτει μέσα από ορισμένες μεταβολές στον αρχικό σχεδιασμό. Πιο συγκεκριμένα, το 2009 το υπουργείο Υποδομών δέχθηκε μια παραλλαγή στη χάραξη του δρόμου στην περιοχή του Ξυλοκάστρου και κάποιες αλλαγές στον σχεδιασμό των κόμβων Ρίου, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων και (το 2011) Αρχαίας Κορίνθου. Πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις από αυτές που είχαν αρχικά σχεδιαστεί, καθώς προβλεπόταν ότι τυχόν ωφέλεια του παραχωρησιούχου από τις αλλαγές «συνιστά όφελος για το Δημόσιο».
Στα τέλη Οκτωβρίου το Δημόσιο ζήτησε από τον παραχωρησιούχο να παράσχει τα απαραίτητα στοιχεία στον ανεξάρτητο μηχανικό, προκειμένου να εκτιμήσει το όφελος του Δημοσίου. Τόσο ο κατασκευαστής, όσο και ο παραχωρησιούχος απέρριψαν το αίτημα του Δημοσίου, που παρέπεμψε το θέμα σε διαιτησία.
Πάντως όπως αναφέρει η Καθημερινή το υπουργείο Υποδομών δείχνει να προλειαίνει το έδαφος για την παράταση των προθεσμιών παράδοσης των αυτοκινητοδρόμων. Πρόσφατα ενέκρινε τη διάθεση ακόμα 244.000 ευρώ για την κατάχωση αρχαιοτήτων στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών και την κατασκευή του δρόμου σε επίχωμα (από το 81ο έως το 84ο χλμ.), σημειώνοντας ότι λόγω των εργασιών «πιθανόν να προκύψει παράταση προθεσμιών».
Αντίστοιχα χθες, το υπουργείο ανέθεσε την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών στην Ιόνια Οδό για την προστασία αρχαιοτήτων σε 24 θέσεις, έπειτα από γνωμοδοτήσεις του ΚΑΣ. Οπως αναφέρεται στην απόφαση, για ορισμένες από τις συμπληρωματικές εργασίες θα απαιτηθεί επανασχεδιασμός των μελετών των τεχνικών έργων που επηρεάζονται (με ό,τι αυτό συνεπάγεται χρονικά). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι πολλές από τις αποφάσεις του ΚΑΣ ελήφθησαν το 2008, 2011 και 2012 και επομένως η εκτέλεση των συμπληρωματικών εργασιών θα έπρεπε να είχε συμπεριληφθεί στη συμφωνία επανεκκίνησης του έργου, στο τέλος του 2013 ώστε να μην επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα. Με άλλη απόφαση, τέλος, το υπουργείο προσέλαβε το δικηγορικό γραφείο «Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου και Συνεργάτες» ως νομικό σύμβουλο του Δημοσίου και στην περίπτωση του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Το συγκεκριμένο νομικό γραφείο είναι σύμβουλος του Δημοσίου για τις οδικές παραχωρήσεις ήδη από το 2008-9, έχοντας λάβει συνολικά περισσότερα από 4 εκατ. ευρώ, ποσό υπεραρκετό για τη δημιουργία μιας καλοστελεχωμένης νομικής υπηρεσίας μέσα στο υπουργείο. Η αμοιβή της εταιρείας για την υποστήριξη του Δημοσίου μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του Ε65 ορίζεται σε 159.000 ευρώ.