Ομιλία στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου πραγματοποίησε ο Βουλευτής
Κορινθίας κ. , στα πλαίσια της συζήτησης του νομοσχεδίου
για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο κ. Κόλλιας στάθηκε ιδιαίτερα στο
μάθημα της πληροφορικής και στην επαναφορά της βάσης του 10 ως
προϋπόθεση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναφέροντας μεταξύ
άλλων:
Κώστας Κόλλιας
«Θεωρώ ιδιαίτερα θετική την απόφαση του Υπουργείου να ανταποκριθεί στο αίτημα για επανένταξη της πληροφορικής στο πρόγραμμα μαθημάτων στο Γενικό Λύκειο και τη διατήρηση του τομέα στο επαγγελματικό λύκειο. Στη σύγχρονη παιδεία, ο πληροφοριακός αναλφαβητισμός ακυρώνει ή απομειώνει κάθε άλλη γνώση. Στον πραγματικό κόσμο ακόμα και ο πιο άριστος μαθητής, ακόμα και θεωρητικής κατεύθυνσης, χάνει κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αν δεν έχει βασικές γνώσεις πληροφορικής.
Η πληροφορική διαπερνά οριζόντια κάθε άλλη επιστήμη, τέχνη ή κάθε επάγγελμα. Οι εφαρμογές είναι αναρίθμητες και πολύτιμες και κάθε μαθητής τελειώνοντας το σχολείο πρέπει να γνωρίζει όχι μόνο τους βασικούς χειρισμούς αλλά και τις απεριόριστες δυνατότητες των υπολογιστών. Για τους λόγους αυτούς, θα ήθελα με τη σειρά μου να καλέσω το Υπουργείο να επανεξετάσει την επαναφορά της πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, τουλάχιστον για σχολές σχετικού ενδιαφέροντος, όπου δηλαδή η γνώση πληροφορικής είναι προαπαιτούμενο.
Ένα δεύτερο ζήτημα που θα ήθελα να θέσω είναι η θεσμοθέτηση ενός ελάχιστου αριθμού μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο, να έχουμε αυτή τη στιγμή εισακτέους με μέσον όρο 4 και 5, και όχι μάλιστα σε ΤΕΙ αλλά σε ανώτατες πανεπιστημιακές σχολές. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε, όπως συνέβη φέτος, εισακτέους σε μαθηματική σχολή με λευκή κόλλα σε όλα τα μαθήματα.
Αντιλαμβάνομαι ότι οι συγκυρίες παίζουν το ρόλο τους: η δυσκολία των θεμάτων, η οικονομική δυστοκία. Ωστόσο, όποια και αν είναι η συγκυρία, μπορούμε να συμφωνήσουμε σε μια παραδοχή: Μαθητής που δεν πιάνει ούτε την ελάχιστη βάση δεν μπορεί να σταθεί ως φοιτητής ή σπουδαστής. Βεβαίως, σ’ αυτόν το μαθητή πρέπει να σκύψουμε, να τον εκπαιδεύσουμε καλύτερα, να τον παρακινήσουμε περισσότερο. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει στα πλαίσια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διότι έτσι υποβαθμίζεται ο θεσμός.
Η εκλεκτή Υπουργός κ. Γιαννάκου είχε επιμείνει το 2006 στην τολμηρή απόφαση να διατηρήσει τη βάση του 10. Το αποτέλεσμα ήταν να ανέβει το επίπεδο σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έμειναν βεβαίως κενές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εισαγωγής κυρίως σε ΤΕΙ και αυτό λέει κάτι για την κατάσταση της μέσης και ανώτερης εκπαίδευσης…»
Κώστας Κόλλιας
«Θεωρώ ιδιαίτερα θετική την απόφαση του Υπουργείου να ανταποκριθεί στο αίτημα για επανένταξη της πληροφορικής στο πρόγραμμα μαθημάτων στο Γενικό Λύκειο και τη διατήρηση του τομέα στο επαγγελματικό λύκειο. Στη σύγχρονη παιδεία, ο πληροφοριακός αναλφαβητισμός ακυρώνει ή απομειώνει κάθε άλλη γνώση. Στον πραγματικό κόσμο ακόμα και ο πιο άριστος μαθητής, ακόμα και θεωρητικής κατεύθυνσης, χάνει κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αν δεν έχει βασικές γνώσεις πληροφορικής.
Η πληροφορική διαπερνά οριζόντια κάθε άλλη επιστήμη, τέχνη ή κάθε επάγγελμα. Οι εφαρμογές είναι αναρίθμητες και πολύτιμες και κάθε μαθητής τελειώνοντας το σχολείο πρέπει να γνωρίζει όχι μόνο τους βασικούς χειρισμούς αλλά και τις απεριόριστες δυνατότητες των υπολογιστών. Για τους λόγους αυτούς, θα ήθελα με τη σειρά μου να καλέσω το Υπουργείο να επανεξετάσει την επαναφορά της πληροφορικής ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, τουλάχιστον για σχολές σχετικού ενδιαφέροντος, όπου δηλαδή η γνώση πληροφορικής είναι προαπαιτούμενο.
Ένα δεύτερο ζήτημα που θα ήθελα να θέσω είναι η θεσμοθέτηση ενός ελάχιστου αριθμού μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο, να έχουμε αυτή τη στιγμή εισακτέους με μέσον όρο 4 και 5, και όχι μάλιστα σε ΤΕΙ αλλά σε ανώτατες πανεπιστημιακές σχολές. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε, όπως συνέβη φέτος, εισακτέους σε μαθηματική σχολή με λευκή κόλλα σε όλα τα μαθήματα.
Αντιλαμβάνομαι ότι οι συγκυρίες παίζουν το ρόλο τους: η δυσκολία των θεμάτων, η οικονομική δυστοκία. Ωστόσο, όποια και αν είναι η συγκυρία, μπορούμε να συμφωνήσουμε σε μια παραδοχή: Μαθητής που δεν πιάνει ούτε την ελάχιστη βάση δεν μπορεί να σταθεί ως φοιτητής ή σπουδαστής. Βεβαίως, σ’ αυτόν το μαθητή πρέπει να σκύψουμε, να τον εκπαιδεύσουμε καλύτερα, να τον παρακινήσουμε περισσότερο. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει στα πλαίσια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διότι έτσι υποβαθμίζεται ο θεσμός.
Η εκλεκτή Υπουργός κ. Γιαννάκου είχε επιμείνει το 2006 στην τολμηρή απόφαση να διατηρήσει τη βάση του 10. Το αποτέλεσμα ήταν να ανέβει το επίπεδο σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έμειναν βεβαίως κενές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εισαγωγής κυρίως σε ΤΕΙ και αυτό λέει κάτι για την κατάσταση της μέσης και ανώτερης εκπαίδευσης…»