Στο νομοσχέδιο, προβλέπεται η απελευθέρωση των υπεραστικών γραμμών του ΚΤΕΛ από το 2015 και η ανάθεση δρομολογίων σε ιδιώτες χωρίς περιορισμούς στη διαμόρφωση των κομίστρων, αναφέρει το Εθνος, επισημαίνοντας παράλληλα πως οι γραμμές θα χωριστούν σε τρεις κατηγορίες:
Γραμμές Αποκλειστικού Εργου: Ο ανάδοχος θα εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και θα αναλαμβάνει όλες τις υπεραστικές γραμμές μιας γεωγραφικής ενότητας για 10 χρόνια, μετά από διαγωνισμό
Αγονες Γραμμές: Ο ανάδοχος εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και ταυτόχρονα την επιδότηση μετά από ανοιχτό διαγωνισμό.
Γραμμές Ελεύθερης Επιλογής: Σε γραμμές μεγάλου εμπορικού ενδιαφέροντος, οποιοσδήποτε πληροί τις προϋποθέσεις θα μπορεί να εκτελεί δρομολόγια με τιμολόγηση που θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Τέλος, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται ρύθμιση για τις κλοπές και τις δολιοφθορές στους σιδηροδρόμους, αδικήματα τα οποία πλέον μετατρέπονται σε κακουργήματα και αντιμετωπίζουν ποινές κάθειρξης.