Ο
Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος
Τατούλης, ύστερα από την θετική αξιολόγηση
της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Περιφέρειας
Πελοποννήσου υπέγραψε την απόφαση
ένταξης για χρηματοδότηση των ακόλουθων
έργων στο ΔΕΠΙΝ – Πελοποννήσου 2007 –
2013
Ειδικότερα,
1.
«Ανάπλαση τμήματος Παραλιακής Ζώνης
Καλαμάτας (πλατείας Ανάστασης)»
συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας
δαπάνης 428,766.00
€
Το
έργο αφορά στην διαμόρφωση της πλατείας
της Ανάστασης γύρω από την εκκλησία. Το
νέο δάπεδο της οδού Ναυαρίνου ανυψώνεται
κατά 7,5 εκ. για να βρεθεί σχεδόν συνεπίπεδο
με την υπόλοιπη πλατεία και το πλάτος
της οδού διαμορφώνεται στα 6,5 μ., γίνεται
έτσι προσπάθεια λειτουργικής ένταξης
του τμήματος αυτού της Ναυαρίνου, με
την ανύψωση της στάθμης και το νέο υλικό
κατασκευής, στην αναδιαμόρφωση –
ανακατασκευή της πλατείας.
Ο
δρόμος θα συνεχίσει να έχει την λειτουργία
που έχει σήμερα αλλά ταυτόχρονα
μετατρέπεται σε λειτουργικό κομμάτι
της νέας διαμόρφωσης.
Η
μικρή ανύψωση του δρόμου κατά 7,5 εκ.
σχεδόν στο επίπεδο της πλατείας θα θέσει
τις προϋποθέσεις για ηπιότερη κίνηση
σ’ αυτό το μικρό τμήμα της Ναυαρίνου.
Εκατέρωθεν
της οδού για να δυσκολεύεται η παράνομη
στάθμευση και για την προστασία των
πεζών θα τοποθετηθούν προστατευτικές
μπάρες.
Ο
χώρος γύρω από την εκκλησία καλύπτεται
από τσιμεντόπλακες 40/40 γκρι χρώματος
ανάγλυφες που γεμίζουν τα κενά ενός
καννάβου 5.00Χ5.00 μ. και ο οποίος ορίζεται
από λωρίδες πλάτους 1.00 μ. Οι λωρίδες
σχηματίζονται εξωτερικά από μάρμαρα
λευκά Καβάλας 0.20Χ0.60 εκατ. και εσωτερικά
από χτενιστό Καρναζεϊκο διαστάσεων
0.60Χ0.60 εκ.
Το
δεύτερο ορθογώνιο σχηματίζεται από
κυβόλιθους χρώματος γκρι σκούρου
διαστάσεων 10Χ21Χ10 εκ. Το δυτικό και νότιο
τμήμα της πλατείας αποτελεί η απόληξη
του νοτίου πεζοδρομίου που όπως έχει
ήδη αναφερθεί καλύπτεται με πλάκες
τσιμέντου χρώματος γκρι με ραβδώσεις
στην επιφάνεια της.
Στο
βόρειο, στο δυτικό και στο νότιο τμήμα
της πλατείας δημιουργείται δενδροστοιχία
που περιλαμβάνει και τα υπάρχοντα πεύκα.
Μεταξύ των δέντρων τοποθετούνται
καθιστικά από μεταλλικό ανοξείδωτο
σκελετό με ξύλινο κάθισμα και πλάτη.
Όμοια καθιστικά τοποθετούνται στο νότιο
τμήμα της πλατείας.
Στην
πλατεία προβλέπεται ελεγχόμενη είσοδος
αυτοκινήτων από την οδό Ναυαρίνου προς
την κεντρική είσοδο του Ναού και έξοδος
από την βορινή πλευρά προς την Δημοτική
οδό στην οποία δημιουργείται χώρος
στάθμευσης για 5 αυτοκίνητα
2.
«Ανάπλαση κοινόχρηστου χώρου Πλατείας
Ανάληψης του Δήμου Καλαμάτας»
συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας
δαπάνης 264,072.00
€
Το
έργο αφορά στην διαμόρφωση της πλατείας
της Ανάληψης γύρω από την εκκλησία. Το
φυσικό αντικείμενο της προτεινόμενης
πράξης βασίζεται σε πέντε άξονες:
Α)
αντικατάσταση της τσιμεντένιας
δαπεδόστρωσης που περιβάλλει το ναό με
ανάγλυφες τσιμεντόπλακες γκρι χρώματος,
λωρίδες γυαλισμένου μαρμάρου Βόλου και
κυβόλιθους χρώματος γκρι σκούρο
Β)
ανάδειξη και ταυτόχρονη επέκταση του
πρασίνου (ψηλού και χαμηλού)
Γ)
χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων
για τις ανάγκες της εκκλησίας και των
πιστών
Δ)
γενική ανακαίνιση του κτίσματος που
βρίσκεται στη νότια πλευρά του καμπαναριού
Ε)
νέος φωτισμός.
3.
«ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ
ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΡΓΟΥΣ» συνολικού
προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης
7,316,948.11€
Το
έργο αφορά στην ανάπλαση του ιστορικού
κέντρου της πόλης του Άργους.
Ο
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός που
υποστηρίζεται από τις μελέτες
αρχιτεκτονικών, στατικών, υδραυλικών,
ηλεκτρομηχανολιγκών και φυτοτεχνικών
αφορά στην ανάπλαση των παρακάτω
περιοχών:
• Πλατεία
Αγίου Πέτρου
• Οδός
Δαναού
• Παρακείμενο
Πάρκο πλατείας Αγίου Πέτρου (οδός
Νικηταρά & Βασ. Γεωργίου)
• Οδός
Βασιλίσσης Όλγας – Ιστορική διαδρομή
• Πλατεία
Δημοκρατίας
• Πάρκο
Μπόνη
• Πεζοδρομήσεις
πέριξ των ανωτέρω χώρων και τμήμα της
οδού Δαναού από την οδό Καποδιστρίου
μέχρι την οδό Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Οι
μελέτες Στατικών, Υδραυλικών,
Ηλεκτρομηχανολογικών καθώς και η
Φυτοτεχνική μελέτη εμπίπτουν στις
ανωτέρω θέσεις, υποστηρίζοντας και
συμπληρώνοντας τον Αρχιτεκτονικό
Σχεδιασμό.
Η
συγκοινωνιακή μελέτη αφορά σε επεμβάσεις
σχετικές με την ανάπλαση της Κεντρικής
Περιοχής της Μελέτης καθώς και σε
επεμβάσεις στο σύνολο της πόλης του
Άργους με στόχο τη βελτίωση στην
κυκλοφοριακή λειτουργία του δικτύου
της πόλης.