Ερώτηση για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο κατέθεσε στο
Κοινοβούλιο ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας προς τον Υπουργό Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων. Στην ερώτησή του αναφέρθηκε στα προβλήματα στο
Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, στις τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών,
καθώς και σε ζητήματα οργάνωσης και φύλαξης των σταθμών του Προαστιακού.
Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Θεώρησα απαραίτητο να επαναφέρω τα προβλήματα του
Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Κοινοβούλιο, διότι δυστυχώς, ένα έργο που ξεκίνησε
με άριστες προοπτικές, φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί, με αποτέλεσμα την
ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών. Γνωρίζω από την προσωπική, σχεδόν καθημερινή μου
εμπειρία από τη χρήση του Προαστιακού ότι το ΣΚΑ, ως σταθμός μετεπιβίβασης,
παρουσιάζει τεράστιες δυσλειτουργίες, ενώ λαμβάνω καταγγελίες και διαμαρτυρίες
από συμπολίτες μου για πλήθος προβλημάτων οικονομικής και οργανωτικής φύσης.
Ως προς την οργάνωση, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται,
όπως είπα, στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών. Η απόσταση που πρέπει να καλύψουν
οι επιβάτες για τη μετεπιβίβαση είναι σχεδόν μισό χιλιόμετρο, χωρίς να υπάρχουν
υποδομές, όπως κυλιόμενες σκάλες, κυλιόμενοι διάδρομοι και ασανσέρ, για να τους
διευκολύνουν. Στη συνέχεια αναγκάζονται να επιβιβαστούν στον ήδη ασφυκτικά
γεμάτο συρμό της Χαλκίδας. Σε όλο το μήκος αυτής της απόστασης, καθώς και στις
αποβάθρες και τους συρμούς, η απειλητική παρουσία περιθωριακών και παραβατικών
στοιχείων είναι όχι απλά αισθητή, αλλά πανταχού παρούσα.
Ως προς το οικονομικό σκέλος, οι επιβάτες του Προαστιακού
από και προς την Κορινθία διαμαρτύρονται για την αυξημένη τιμή των καρτών
απεριορίστων διαδρομών, σε σχέση με τις αντίστοιχες στη διαδρομή της Χαλκίδας. Όπως
καταγγέλουν, παρόλο που η απόσταση είναι περίπου ίδια, η μηνιαία κάρτα, από την
Κόρινθο στοιχίζει 150 ευρώ, ενώ για τη Χαλκίδα 114. Για το συγκεκριμένο ζήτημα
ζήτησα επιβεβαίωση και εξηγήσεις από το Υπουργείο, καθώς παρουσιάζονται
ανεξήγητες διαφορές στην τιμή της κάρτας ανάμεσα σε ορισμένους σταθμούς.
Πέραν τούτων, υπάρχουν βεβαίως και άλλα, χρόνια
προβλήματα, όπως το θέμα της ηλεκτροκίνησης, η οποία υποτίθεται ότι θα είχε
εγκατασταθεί από το 2009 κι ωστόσο ακόμα παραμένει ημιτελής. Οι κλοπές και οι
λεηλασίες έχουν επιδεινώσει το χρονοδιάγραμμα, γεγονός που αναδεικνύει και το
πρόβλημα της φύλαξης, τόσο στο δίκτυο, όσο βεβαίως και στους σταθμούς. Υπάρχουν
ωστόσο και ερωτήματα αναφορικά με τις αρμοδιότητες και τη σχέση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
και του ΟΣΕ, ως προς το ποιος είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη, τη συντήρηση και
τις επισκευές του δικτύου και των σταθμών.
Όταν ο Προαστιακός έφτασε στην Κορινθία, έδωσε κίνητρΟ σε
πολλούς συμπολίτες μας να μετοικήσουν στο νομό μας, δίνοντας ώθηση στην τοπική
οικονομία και κοινωνία. Δυστυχώς πλέον ο Προαστιακός δεν λειτουργεί ως το
γρήγορο, σύγχρονο, ασφαλές και οικονομικά συμφέρον μέσο μαζικής μεταφοράς και,
εάν η σημερινή κατάσταση συνεχιστεί, θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για την
Κορινθία. Θα αναμένω τις απαντήσεις και τις εξηγήσεις του αρμόδιου Υπουργείου,
ενώ παράλληλα θα επιδιώξω συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου και τη
διοίκηση της ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα ενημερώσω για τα αποτελέσματα το
επιβατικό κοινό της Κορινθίας.»