Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Η απελευθέρωση του ωραρίου των πρατηρίων υγρών καυσίμων με ρυθμίσεις – ημίμετρα θα δημιουργήσει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού

Ο Τομεάρχης Υποδομών Μεταφορών και Περιβάλλοντος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Λευτέρης Αυγενάκης, σχετικά με την απελευθέρωση του ωραρίου των πρατηρίων υγρών καυσίμων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Aλλη μία νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης, επιχειρεί να αντιμετωπίσει με ημίμετρα ζητήματα ελεύθερου ανταγωνισμού και εν τέλει δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρεί να λύσει, εξαιτίας της προχειρότητας με την οποία ελήφθησαν οι αποφάσεις.
Η απελευθέρωση του ωραρίου των πρατηρίων υγρών καυσίμων, δεν μπορεί επ’ ουδενί να χαρακτηριστεί μεταρρύθμιση, αφού επί της ουσίας πριμοδοτεί τα μεγάλα πρατήρια και καταδικάζει τη μεσαία τάξη του κλάδου, που δεν θα μπορεί να αντεπεξέρθει στον ανταγωνισμό.
Επιπλέον, εφόσον δεν καταργούνται τα εφημερεύοντα πρατήρια, η απελευθέρωση είναι μόνο κατ’ όνομα και όχι κατ’ ουσίαν.
Η επιβολή των υψηλών προστίμων στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, θα είναι η ταφόπλακα στο ήδη κατακερματισμένο εισόδημα των πρατηριούχων.»


Νομοθετική Ρύθμιση τώρα για τα δάνεια των ιδιωτών

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις απειλούνται με χρεοκοπία
οι τράπεζες αντιμέτωπες με «κραχ»


Οι επισφάλειες των δανείων των ιδιωτών (καταναλωτικά δάνεια / πιστωτικές κάρτες, στεγαστικά δάνεια, επιχειρηματικά δάνεια) αυξάνονται συνεχώς. Ακόμα και οι μέχρι πρότινος φερέγγυοι δανειολήπτες αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, με αποτέλεσμα να υπολογίζονται σε 40 εκατομμύρια τα δάνεια που δεν πληρώνονται στην ώρα τους, κατατάσσοντας τις επισφάλειες των ελληνικών τραπεζών στα υψηλότερα επίπεδα  μεταξύ των ευρωπαϊκών τραπεζικών ιδρυμάτων.
Μέσα σε ένα χρόνο το ποσοστό των καθυστερήσεων αυξήθηκε κατά 4,2 μονάδες (από 10,5% τον Δεκέμβριο του 2010, στο 14,7% τον Σεπτέμβριο του 2011, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος), ενώ οι προβλέψεις για το 2012 είναι δυσοίωνες, αφού υπολογίζεται πως τα δάνεια που θα παρουσιάζουν προβλήματα εξυπηρέτησης θα είναι συνολικής αξίας 60 δισεκατομμυρίων.
1 στα 10 στεγαστικά δάνεια παρουσιάζει καθυστερήσεις στις πληρωμές των δόσεων, δηλαδή σε ποσοστό 15%, με το ποσοστό αυτό να μην υπερβαίνει το 4% πριν την οικονομική κρίση. Στα επιχειρηματικά δάνεια το ποσοστό φτάνει το 14%, και στα καταναλωτικά εκτινάσσεται στο 25%.
Οι επισφάλειες των δανείων των ιδιωτών απειλούν πλέον ευθέως την κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών. Σε συνδυασμό με την ύφεση που μαστίζει την αγορά αλλά και την δραματική αύξηση της ανεργίας προοιωνίζεται μία ιδιαιτέρως δυσμενής οικονομική κατάσταση στην εσωτερική μας οικονομία.
Με επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο, αλλά και κοινοβουλευτική παρέμβαση προς τον Υπουργό Οικονομικών, ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας Λευτέρης Αυγενάκης ζητά να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για τα δάνεια των ιδιωτών.
Πρέπει άμεσα να μελετηθεί ένα σχέδιο που θα επιτρέπει στους έλληνες δανειολήπτες να αντεπεξέρθουν στις υποχρεώσεις τους με βάσει τα νέα οικονομικά δεδομένα, ώστε να αποτραπεί ένα «κραχ» του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, αλλά και περαιτέρω φτωχοποίηση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.
Μεταξύ των ρυθμίσεων που προτείνονται είναι ο υπολογισμός των δόσεων σε συνάρτηση με το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα. Για παράδειγμα, η δόση δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 30% έως  μάξιμουμ  το 50% του οικογενειακού εισοδήματος.
Επιπλέον, ανάλογες ρυθμίσεις με αυτές που εφαρμόστηκαν στα στεγαστικά δάνεια των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει να εξεταστούν και για το σύνολο των δανειοληπτών. Μείζονος σημασίας είναι και η εξέταση μέτρων για τα επιχειρηματικά δάνεια προκειμένου να περιοριστεί η μάστιγα «λουκέτων στην ελληνική αγορά.

Το ζήτημα πρέπει αντιμετωπισθεί με την απαραίτητη κοινωνική ευαισθησία. Η συνοχή της ελληνικής κοινωνίας δεν πρέπει να διαταραχθεί περαιτέρω, σε αυτήν την τόσο δύσκολη πολιτική και οικονομική συγκυρία. Θα πρέπει να λάβουμε μέτρα έγκαιρα, προτού έρθουμε αντιμέτωποι με τις κοινωνικές εκρήξεις που θα επιφέρει μία απευχόμενη φτωχοποίηση των ελλήνων πολιτών.

Οι κινητοποιήσεις της ΠΝΟ δημιουργούν συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού