Με μικρές αλλαγές, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία και τις γενικές αρχές του, αναμένεται να τεθεί τις προσεχείς ημέρες σε δημόσιο διάλογο και ακολούθως να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί, με τους περιφερειάρχες να έχουν το πάνω «χέρι» για τον αριθμό των αδειών.
θα καθορίζουν κάθε δύο χρόνια τον αριθμό, βάσει ειδικού μαθηματικού τύπου: ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 (+1, -1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως 2,5). Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών, λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
Όσον αφορά στις περιφέρειες, η μονή ταρίδφα θα αφορά μόνον στην Αττική, με εξαίρεση τα νησιά της.
Κατά τ' άλλα, μεταξύ των κυριότερων τροποποιήσεων που έγιναν στο αρχικό σχέδιο νόμου, προκειμένου σε αυτό να συμπεριληφθούν και οι παρατηρήσεις της τρόικας, είναι:
- Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5 - 9 θέσεων, τα οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από το δρόμο.
- Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου.
- Επίσης, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.
Με τις γενικές αρχές του σχεδίου νόμου είναι σύμφωνη και η τρόικα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών, διευκρινίζοντας ότι οι παρατηρήσεις της τρόικας ήταν τεχνικής φύσεως και τυπικές.
- Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5 - 9 θέσεων, τα οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από το δρόμο.
- Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου.
- Επίσης, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.
Με τις γενικές αρχές του σχεδίου νόμου είναι σύμφωνη και η τρόικα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών, διευκρινίζοντας ότι οι παρατηρήσεις της τρόικας ήταν τεχνικής φύσεως και τυπικές.
Με πληροφορίες από ΑΜΠΕ