Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ Ν.Δ. κ. ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ

Ένα μπουλούκι ατάκτων σε κατάσταση πανικού είναι ό,τι πιο ανησυχητικό μπορεί να συμβεί.

Αυτή είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η κυβέρνηση:

-          Αδρανεί για πολλούς μήνες.

-          Αποφασίζει  σε κατάσταση πανικού.

-          Δεν μπορεί να εφαρμόσει αυτά που αποφασίζει.

-          Αλλάζει τις αποφάσεις της, την τελευταία στιγμή, και αναγγέλλει νέες.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είχαμε, τις προηγούμενες μέρες με το χαράτσι στα ακίνητα, χθες με τις αποδείξεις και σήμερα με την εργασιακή εφεδρεία.




Το κλίμα στην κυβέρνηση:

Διαφωνούν, συγκρούονται και αλληλοϋπονομεύονται.

Όσο για τους αντιπροέδρους είναι φανερό ότι αλληλοϋποβλέπονται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η χθεσινή εμφάνιση του κ. Πάγκαλου και τα όσα είπε για το χαράτσι στα ακίνητα. Δήλωσε, ουσιαστικά, ότι προσχωρεί στο κίνημα του «δεν πληρώνω» και  προκάλεσε τον κ. Βενιζέλο, αν δεν καταβάλει το χαράτσι στα ακίνητα, «να τον συλλάβει και να τον πάει φυλακή».

Και ρωτούμε:

Ήταν μία σύγκρουση καπετανάτων στο μπουλούκι των ατάκτων, ήταν υποκίνηση ανταρσίας ή ήταν ειρωνεία στους πολίτες, που δοκιμάζονται σκληρά;

Ή μήπως ήταν όλα αυτά μαζί;

Σε κάθε περίπτωση, ήταν -και είναι- απόδειξη θράσους, έλλειψη σεβασμού και έσχατη πρόσκληση στο λαό, που οι ίδιοι βυθίζουν στην απόγνωση!



Έπειτα είναι αυτά που έγιναν, χθες, σχετικά με τις αποδείξεις και αγγίζουν τα όρια του παραλογισμού. Αποκαλύπτουν την έκταση της γονατογραφίας και την έλλειψη σεβασμού στον πολίτη.

Άλλα ανακοίνωσε προχθές στη συνέντευξή του ο κ. Βενιζέλος, άλλα εξήγγειλε χθες το μεσημέρι και εντελώς άλλα τέσσερις ώρες αργότερα. Προφανώς δεν ξέρουν, ούτε τι κάνουν, ούτε τι λένε.

Βέβαια, ο υπουργός Οικονομικών μας έχει συνηθίσει:

  • Είναι ο υπουργός που έκανε τη συμφωνία- φιάσκο με τη Φινλανδία για το θέμα των εγγυήσεων.
  • Είναι ο υπουργός που έκανε τη μπλόφα - φιάσκο με την Τρόικα.
  • Είναι ο υπουργός που είπε ψέματα στη Θεσσαλονίκη για το ύψος στο χαράτσι στα ακίνητα.
  • Είναι ο υπουργός του “είπα – ξείπα” για το αν μπορούν να χρησιμοποιούνται οι λογαριασμοί της ΔΕΗ ως φοροεισπρακτικοί μηχανισμοί.
  • Είναι ο υπουργός που άλλα λέει το πρωί για τις αποδείξεις και άλλα το βράδυ.



Εξίσου σοβαρά είναι τα όσα γίνονται σχετικά με το θεσμό της εργασιακής εφεδρείας.

Προτείναμε ένα θεσμό για να αποφευχθούν απολύσεις και να υπάρξει σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.

Η κυβέρνηση, αφού απέρριψε, στην αρχή, την πρότασή μας, στη συνέχεια την υιοθέτησε. Και αφού την υιοθέτησε την κακοποίησε. Ουσιαστικά αντέστρεψε τη σκοπιμότητά της.

Αντί για θεσμό αποτροπής των απολύσεων, την έκανε προθάλαμο απολύσεων. Ανέλαβε, μάλιστα, και συγκεκριμένες δεσμεύσεις στην Τρόικα.

Και τώρα -όταν ήρθε η ώρα της εφαρμογής- διαπιστώνει ότι δεν μπορεί να εφαρμόσει εκείνα που δεσμεύτηκε.

Οι συναρμόδιοι υπουργοί δεν μπορούν να συμφωνήσουν.

Ούτε για τι ακριβώς θα ισχύσει, ούτε ποιους ακριβώς θα βάλουν στον προθάλαμο της απόλυσης.

Συνεχείς παλινωδίες, που προκαλούν σύγχυση, ανησυχία και οργή στην κοινωνία.

Και επιβεβαιώνουν ένα μόνο:

Ότι αυτή η κυβέρνηση, δεν είναι κυβέρνηση.



Σε ό,τι αφορά το θέμα της εργασιακής εφεδρείας, ο σύμβουλος του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Χρύσανθος Λαζαρίδης, θα σας κάνει μια συγκριτική παρουσίαση των θέσεων της Νέας Δημοκρατίας, σε σχέση με τις αντίστοιχες της κυβέρνησης.



ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ: “Η θέση της Νέας Δημοκρατίας για την εφεδρεία.

Συγκεκριμένα η πρόταση της ΝΔ για εργασιακή εφεδρεία είναι η ακόλουθη:

Για όσους είναι

o   πάνω από τα 50 εφεδρεία με το βασικό μισθό ως τη σύνταξη, εκτός κι αν βρει δουλειά αλλού.

o   από τα 40-50 δύο τριετίες και

o   από τα 30-40 μια τριετία.

Για τις δυο τελευταίες κατηγορίες, τα όρια εφεδρείας ισχύουν εφόσον στο μεταξύ υπάρχει ανάκαμψη, δημιουργούνται θέσεις εργασίας και μπορούν να τις διεκδικήσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, τα όρια εφεδρείας παρατείνονται.



Γιατί η πρόταση της ΝΔ είναι πιο αποτελεσματική

Λαμβάνοντας υπόψη ότι με την «εφεδρεία» που προτίθεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν θα υπάρχει έτσι κι αλλιώς καμία απόλυση για ένα χρόνο, έχουμε επιπλέον τρία επιχειρήματα υπέρ του να ισχύσει τελικά η εφεδρεία που προτείνουμε εμείς, δηλαδή χωρίς απολύσεις:

·         Πρώτον, ο δημόσιος προϋπολογισμός δεν αντέχει αποζημιώσεις απολύσεων. Αυτές θα κληθεί να τις πληρώσει τον επόμενο χρόνο. Και ξεπερνούν τα 158 εκατομμύρια για 30 χιλιάδες «έφεδρους» υπό απόλυση (κατά τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς). 

·         Δεύτερον, με την μορφή εφεδρείας που προτείνουμε εμείς, τελικά οι συνολικές καθαρές οικονομίες κάθε χρόνο για το δημόσιο Ταμείο είναι μεγαλύτερες και από εκείνες της εφεδρείας που προτείνει η κυβέρνηση και από εκείνες του επιδόματος ανεργίας.

  Παράδειγμα:

           Για μέση περίπτωση εργαζομένου με βασικό μισθό 1100 ευρώ

ü  η πρόταση της ΝΔ έχει μείωση συνολικού κόστους για το Δημόσιο (άρα και μείωση ελλείμματος) κατά 260 ευρώ το μήνα,

ü  η αντίστοιχη μείωση για την κυβερνητική πρόταση είναι μόλις 166 ευρώ το μήνα για τον πρώτο χρόνο και 208 ευρώ το δεύτερο χρόνο.

·         Τρίτον, και τα δύο πρώτα κρίσιμα χρόνια η δική μας πρόταση επιφέρει μεγαλύτερη μείωση του ελλείμματος.  Ακόμα κι αν δεν λάβουμε υπ’ όψιν τις αποζημιώσεις απολύσεων.



Αναλυτικά

Οι ευρισκόμενοι στην εφεδρεία κατά τη δική μας πρόταση:

  • θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν φόρο εισοδήματος, έστω και μειωμένο,
  • θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν εισφορές στα ταμεία τους, έστω και μειωμένες,
  • θα εξακολουθήσουν να διατηρούν κάποιο επίπεδο κατανάλωσης.



Αντίθετα όσοι ξέρουν ότι πρόκειται να απολυθούν :

  • θα μειώσουν δραστικά την κατανάλωσή τους και
  • από την επόμενη χρονιά δεν θα πληρώνουν ούτε φόρο εισοδήματος ούτε εισφορές κι
  • όταν απολυθούν το κράτος θα τους καταβάλει επίδομα ανεργίας (για ένα χρόνο).

Έτσι, το κράτος μετά τη λήξη του έτους θα χάσει πρόσθετα έσοδα, αν ακολουθήσει απόλυση. Και θα επιβαρυνθεί με την αποζημίωση όσων απολύσει.



  • Το κύριο ταμειακό πρόβλημα της εφεδρείας για το Δημόσιο στην μορφή που την εφαρμόζει η κυβέρνηση μετά την παρέλευση ενός χρόνου, είναι ότι θα υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση του δημοσίου με την αποζημίωση απόλυσης.
  • Επί πλέον, η απόλυση θα έχει δυσμενείς πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις στον ιδιωτικό τομέα. Θα απολυθούν άνθρωποι και θα κλείσουν μαγαζιά! Κι αυτό θα φέρει πρόσθετες απώλειες εσόδων για το κράτος και πρόσθετες δαπάνες (επιδόματα ανεργίας).
  • Άρα με την εφεδρεία που προτείνουμε εμείς (χωρίς απολύσεις) συνολικά το κράτος έχει μεγαλύτερες άμεσες οικονομίες, τα πρώτα δύο χρόνια, ενώ η οικονομία υφίσταται μικρότερες συνέπειες λόγω ύφεσης και η κοινωνία λιγότερες πιέσεις.
  • Τέλος, εξ αιτίας της μικρότερης απώλειας για τους εργαζόμενους και της μικρότερης επιβάρυνσης για το κράτος, η εφεδρεία που προτείνουμε εμείς μπορεί να απορροφήσει περισσότερους στα πρώτα δύο χρόνια. Κι έτσι να επισπεύσει τη μείωση προσωπικού του δημοσίου με ομαλό τρόπο.



Το καθαρό λογιστικό όφελος στο έλλειμμα

Αν συνεκτιμήσουμε όλα αυτά τα στοιχεία –με εξαίρεση τις πολλαπλασιαστικές συνέπειες– το καθαρό λογιστικό όφελος στο έλλειμμα σε σχέση με σήμερα διαμορφώνεται ως εξής:



Συνολικά με τη δική μας άποψη και το πάγωμα των προσλήψεων στο δημόσιο για 3 χρόνια, μπορούμε μέσα σε ένα χρόνο να έχουμε επιτύχει καθαρή μείωση του ελλείμματος κατά 853 εκατομμύρια. Έναντι 614 εκατομμυρίων που προβλέπονται για την πρόταση της κυβέρνησης. [δέστε συνημμένο Πίνακα 1]

Ενώ στα πέντε χρόνια θα έχουμε επιτύχει μείωση ελλείμματος σχεδόν 4 δισεκατομμυρίων ετησίως και 230 χιλιάδες εργαζόμενους. Ενώ από την κυβερνητική πρόταση θα έχει προκύψει ετήσια μείωση του ελλείμματος κατά 3 δισεκατομμύρια περίπου!

Η δική μας πρόταση υπερέχει σε μείωση του ελλείμματος κάθε χρόνο και προβλέπει 25% μεγαλύτερη συνολική μείωση του ελλείμματος στα πέντε χρόνια, και 33% μεγαλύτερη μείωση του ελλείμματος τον τελευταίο χρόνο.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την κυβερνητική πρόταση, από τον τρίτο χρόνο, όποιος μπαίνει σήμερα στην «εφεδρεία» της κυβέρνησης δεν θα παίρνει ούτε επίδομα ανεργίας!

Κι όλα αυτά, χωρίς να λαμβάνουμε υπ’ όψιν το πόσο θα έχει επιβαρυνθεί το δημόσιο από την ύφεση που θα έχει βαθύνει από την πρόσθετη ανεργία (στον ιδιωτικό τομέα) που θα έχει δημιουργηθεί με το κυβερνητικό σχέδιο.

Αν τα λάβουμε κι αυτά υπ’ όψιν η δική μας πρόταση υπερέχει από κάθε άποψη εκείνης που κατέθεσε η κυβέρνηση ακόμα περισσότερο…



Δημοσιονομικό κόστος

Για να δούμε τώρα το δημοσιονομικό κόστος των προτάσεων συνολικά και συγκριτικά:

Ενδεικτικά, για ένα εργαζόμενο που παίρνει σήμερα 1540 ευρώ αποδοχές μαζί με τα επιδόματα (1100 βασικό μισθό)

o   αν μπει στην εφεδρεία όπως την προτείναμε εμείς, θα παίρνει το βασικό του μισθό 1100 ευρώ.

o   αν μπει στην εφεδρεία, όπως την σχεδιάζει η κυβέρνηση θα παίρνει τον πρώτο χρόνο γύρω στα 660 ευρώ, τον επόμενο (δεύτερο χρόνο) το επίδομα ανεργίας γύρω στα 500 ευρώ. Τον τρίτο χρόνο  και στο εξής δεν θα παίρνει τίποτε 

Σήμερα ο εργαζόμενος στο δημόσιο τομέα των 1540 ευρώ έχει καθαρό κόστος στην Κυβέρνηση (συν οι εργοδοτικές εισφορές, μείον οι ασφαλιστικές του εισφορές, μείον ο φόρος εισοδήματος και μείον οι φόροι κατανάλωσης  που πληρώνει) 1180 ευρώ.

o   Με την εφεδρεία όπως την υπολογίζουμε εμείς θα έχει καθαρό κόστος στο κράτος 920 ευρώ.

o   Με την εφεδρεία όπως την υπολογίζει η κυβέρνηση θα έχει καθαρό κόστος 1014 ευρώ. Και με την ανεργία στην οποία θα οδηγηθεί μετά από ένα χρόνο, θα κοστίζει στο κράτος (μετά την απόλυσή του) 972 ευρώ.

Αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι πρέπει να δοθεί και αποζημίωση απόλυσης, τον δεύτερο χρόνο της εφεδρείας θα κοστίζει πολύ περισσότερο. Κι αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι η συγκριτικά μεγαλύτερη αύξηση της ύφεσης που θα προκύψει από την πρόταση της κυβέρνησης απ’ ό,τι με τη δική μας πρόταση (που θα προκαλέσει νέα μείωση εσόδων προς τον ιδιωτικό τομέα και νέα αύξηση δαπανών για επιδόματα ανεργίας στον ιδιωτικό τομέα πλέον), τότε τα τρία πρώτα χρόνια η δική μας πρόταση εφεδρείας υπερέχει πλήρως.

Η πρότασή μας, όμως, εξακολουθεί να υπερέχει και μετά (αν και η υπεροχή μειώνεται αρκετά τον τρίτο χρόνο και επανακάμπτει τα επόμενα χρόνια).



Ø  Τέλος, στο επιχείρημα: γιατί προκρίνουμε «διακριτική μεταχείριση» για τους απασχολούμενους στο δημόσιο τομέα, η απάντηση είναι αυτό δεν το «προκρίνουμε» εμείς, υπάρχει ήδη! Επί πλέον, μαζικές απολύσεις από το δημόσιο θα έχουν ως αποτέλεσμα μείωση της κατανάλωσης, μεγαλύτερη ύφεση και κατά συνέπεια θα οδηγήσουν σε πρόσθετα λουκέτα κι επομένως σε μαζικές απολύσεις και από τον ιδιωτικό τομέα. Αυτό δεν το θέλει κανείς.



Επισυνάπτονται συγκριτικοί πίνακες για τις θέσεις Νέας Δημοκρατίας – Κυβέρνησης για την εφεδρεία.





ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Είπαμε ότι η κυβέρνηση μοιάζει με μπουλούκι ατάκτων. Σε ό,τι αφορά το κλίμα που επικρατεί στο εσωτερικό της, είπαμε ότι διαφωνούν, συγκρούονται και αλληλοκατηγορούνται. Για του λόγου του αληθές θα ήθελα να δείτε τι προκύπτει για τις σχέσεις του Αντιπροέδρου και υπουργού Οικονομικών με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών μέσα από Δελτίο Τύπου, που κυκλοφόρησε το υπουργείο, το οποίο, στη συνέχεια, έσπευσε να αποσύρει. Και εδώ, πραγματικά, ταιριάζει…το “έκπληξη!!!”.