Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ Ν.Δ. κ. ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ


Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Έχω τη χαρά να έχω μαζί μου έναν πρώην και το νυν Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ. Όλοι ξέρετε τα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών. Να συγχαρώ τη ΔΑΠ –ΝΔΦΚ για τη μεγάλη επιτυχία. Παρακάλεσα τον Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ τον κ. Α. Παπαμιμίκο να έρθει να μας παρουσιάσει τα σχετικά στοιχεία. Αλλά και τον Τομεάρχη Ανάπτυξης, βουλευτή κ. Κωστή Χατζηδάκη να σας αναπτύξει θέματα της αρμοδιότητάς του.
Να σας θυμίσω ότι ο κ. Κωστής Χατζηδάκης, το ’87, ήταν Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ. Τότε ήταν η πρώτη χρονιά που η Ν.Δ. κέρδισε τους φοιτητικούς και σπουδαστικούς συλλόγους. Ευτυχής η συγκυρία. Βέβαια, ο Κωστής Χατζηδάκης δεν θα μας μιλήσει για τα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών.
Έχουμε ένα άλλο θέμα το οποίο θεωρούμε μείζον και νομίζουμε ότι χρήζει μιας περαιτέρω παρουσίασης. Και γι’ αυτό τον παρακάλεσα να έρθει. Είναι το θέμα της πτώσης -κατά 10 θέσεις- της χώρας μας στον πίνακα ανταγωνιστικότητας του Διεθνούς Οργανισμού I.M.D., ο οποίος μελετά και μετρά την ανταγωνιστικότητα πολλών χωρών.
Να πω επίσης ότι στις 7 το απόγευμα ο Πρόεδρος κ. Αντώνης Σαμαράς θα επισκεφθεί τα γραφεία της ΟΝΝΕΔ, στην Οδό Λυκούργου, κοντά στο Δημαρχιακό Μέγαρο, για να συγχαρεί τη διοίκησή της για τη μεγάλη επιτυχία στις χθεσινές φοιτητικές εκλογές.

Α. ΠΑΠΑΜΙΜΙΚΟΣ: Καλημέρα κι από μένα. Να αρχίσουμε με τα αποτελέσματα. Έχουμε συγκεντρωτικά αποτελέσματα ΑΕΙ σε 197 από τους 206 Συλλόγους. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι δεν υπάρχουν ενσωματωμένα τα αποτελέσματα από: Το Πανεπιστήμιο Πειραιά, όπου παραδοσιακά η ΔΑΠ έχει δυνάμεις 55 με 57 ή 58% και κάλπη 4.335 άτομα. Την ΑΣΟΕΕ, όπου η ΠΑΣΠ είναι αρκετά δυνατή. Τη Νομική Σχολή –και το Πολιτικό- όπου η ΔΑΠ έχει πάρα πολύ υψηλά ποσοστά.
Η ΔΑΠ, αυτή τη στιγμή, σε 197 Συλλόγους έχει 41,3% και 31.193 ψήφους. Πέρυσι ήταν 31.970 ψήφοι και ποσοστό στα συγκεντρωτικά αποτελέσματα, 37,13%. Άρα, αυτή τη στιγμή, έχουμε μια άνοδο 4,2%. Τις υπόλοιπες παρατάξεις τις βλέπετε.
Η εκτίμησή μας είναι ότι και με τα αποτελέσματα που περιμένουμε στις υπόλοιπες σχολές, η άνοδός μας θα είναι από 4 μέχρι 5 μονάδες.
Στα ΤΕΙ σε 60 από τους 75 Συλλόγους -όπου θα ενσωματωθούν περίπου άλλες 1.000 ψήφοι, γιατί ήταν πάρα πολύ μικροί οι Σύλλογοι- έχουμε φέτος, 19.696 ψήφους. Δηλαδή ποσοστό 50,62%, ενώ το πέρυσι ήταν 18.134 ψήφοι και ποσοστό 47,64%,. Μιλάμε για μία άνοδο 3 μονάδων.
Το σημαντικό για μας είναι ότι πιστεύουμε πως, κατά τη χθεσινή μέρα, κέρδισε η συμμετοχή. Όλοι όσοι πόνταραν στην απαξίωση των φοιτητικών εκλογών απέτυχαν, καθώς έχουμε αύξηση της συμμετοχής. Η εκτίμησή μας είναι ότι έχουν ψηφίσει πάνω από 133.000 φοιτητές και σπουδαστές, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός πέρυσι ήταν 128.361. Κι όταν  βλέπουμε -στις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στις Ευρωεκλογές ή σε οποιεσδήποτε άλλες εκλογές- η αποχή να είναι τεράστια, το χθεσινό αποτέλεσμα είναι ένα ελπιδοφόρο μήνυμα: Ότι οι νέοι, όχι μόνο δεν είναι «απολιτίκ», αλλά, αντιθέτως, είναι πολιτικοποιημένοι και συμμετέχουν. Αρκεί να τους δίνεις χώρο και να τους πείθεις.
Για μας το σημαντικότερο είναι ότι οι νέοι εκτίμησαν το στοίχημα το οποίο βάλαμε φέτος. Το στοίχημα δεν ήταν άλλο από την πολιτικοποίησή μας, καθώς, όπως γνωρίζετε, όλη τη χρονιά είχαμε μια καθαρά πολιτική καμπάνια. Και το Φεβρουάριο καταθέσαμε -παρουσία του Προέδρου Αντώνη Σαμαρά, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά- ολοκληρωμένες προτάσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Άρα, οι νέοι δεν είναι μόνο lifestyle. Θέλουν και εκτιμούν τις ουσιαστικές προτάσεις.
Κλείνοντας, θέλω να επαναλάβω μία πρόταση την οποία είχαμε κάνει από το Φεβρουάριο και αφορά στην κατάργηση της ΕΦΕΕ και στη σύσταση ενός νέου θεσμού και ενός νέου Οργάνου: Καλούμε όλες τις υπόλοιπες φοιτητικές παρατάξεις να μπουν στην έκδοση κοινών αποτελεσμάτων, ώστε πλέον το φοιτητικό κίνημα στην Ελλάδα να ισχυροποιηθεί και να έχει εκπροσώπους.

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Να θυμίσω, ότι η ΔΑΠ, πριν από λίγο καιρό, πριν από τις φοιτητικές εκλογές, παρουσίασε μία ολοκληρωμένη πρόταση –και την παρουσίασε μέσα σε πανεπιστημιακό χώρο, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, παρουσία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας και των Πρυτανικών Αρχών- για τα πανεπιστήμια, όπου υπήρχαν καινοτόμες θέσεις και ιδέες. Θεωρώ ότι πολλές από αυτές τις προτάσεις -όπως είναι το θέμα του ασύλου και της ΕΦΕΕ- αγκαλιάστηκαν και έχουν γίνει αποδεκτές από την κοινωνία. Και βέβαια, το αποτέλεσμα των χθεσινών εκλογών φανερώνει ότι τις αγκάλιασαν και οι φοιτητές. Απόδειξη είναι και η αύξηση –όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ- της φετινής συμμετοχής, αλλά επίσης και η άνοδος στα ποσοστά  και τις ψήφους της ΔΑΠ.

Α. ΠΑΠΑΜΙΜΙΚΟΣ: Αυτό είναι το πιο σημαντικό: Ότι μιλάμε για αύξηση της συμμετοχής σε αυτή τη χρονική συγκυρία, με παράλληλη αύξηση και των ψήφων μας και των ποσοστών μας. Και ότι δεν μιλάμε για μείωση συμμετοχής. Ενδεικτικά, μπορώ να σας αναφέρω ότι στην Πάτρα -όπου παραδοσιακά η ΠΑΣΠ ήταν πρώτη και είχαμε μια διαφορά πέρυσι 300 ψήφους- φέτος έχουμε κερδίσει με 400 ψήφους. Στη Θεσσαλονίκη, στους 10 από τους 35 Συλλόγους, έχουμε αυτοδυναμίες. Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, για 10η συνεχόμενη χρονιά, έχουμε αυτοδυναμία. Στην Αλεξανδρούπολη και την Ορεστιάδα, ολόκληρες πόλεις, όχι τμήματα, έχουμε αυτοδυναμία. Όπως και στο Πάντειο και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και στα ΤΕΦΑΑ.

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Αν έχετε ερωτήσεις στον Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε πρόεδρε, μετά το αποτέλεσμα που δείχνει και τη συμμετοχή των νέων στις εκλογές, πιστεύετε ότι στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας πρέπει να έρθουν περισσότεροι νέοι;

Α. ΠΑΠΑΜΙΜΙΚΟΣ: Πιστεύω, πως ήδη ο Πρόεδρός μας, έχει δείξει εμπράκτως την εμπιστοσύνη του στους νέους. Στηρίζει τους νέους ανθρώπους, και είμαι σίγουρος ότι αυτό θα γίνει και στη συνέχεια.

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, πρόεδρε και συγχαρητήρια.
Θέλω να παρακαλέσω τον Τομεάρχη Ανάπτυξης, κ. Κωστή Χατζηδάκη, να αναφερθεί στο θέμα της ανταγωνιστικότητας και συγκεκριμένα στο στοιχείο που σας δώσαμε χθες με Δελτίο Τύπου: Ότι η Ελλάδα κατέλαβε την 56η θέση μεταξύ των 59 χωρών. Πτώση, κατά 10 θέσεις, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο στον πίνακα κατάταξης στον τομέα της Ανταγωνιστικότητας.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όλα τα στοιχεία στον τομέα της Οικονομίας δείχνουν πως τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Ειδικά, όσον αφορά στον τομέα της Ανάπτυξης, υπάρχουν πολύ μεγάλα προβλήματα και για τη ρευστότητα και για την επιχειρηματικότητα και για την ανταγωνιστικότητα.
Χθες, δημοσιοποιήθηκαν τα στοιχεία του “International Institute for Management and Development”, του I.M.D., που είναι ένας Διεθνής Οργανισμός που μελετά την Ανταγωνιστικότητα της Οικονομίας διαφόρων χωρών. Μετράει 59 χώρες. Η Ελλάδα, κατρακυλώντας 10 θέσεις, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, βρέθηκε από την ήδη –πρέπει να πω- χαμηλή θέση, την 46η θέση που ήταν προηγουμένως, στην 56η, ξεπερνώντας μόνο 3 χώρες από τις 59 που αξιολογούνται. Ως προς την οικονομική αποδοτικότητα βρεθήκαμε από την 48η στην 58η θέση, δηλαδή κάτω 10 θέσεις. Ως προς την κυβερνητική αποτελεσματικότητα, από την 54η στην 56η θέση, κάτω 2 θέσεις. Ως προς την επιχειρηματική αποτελεσματικότητα, από την 45η στην 53η θέση, κάτω 8 θέσεις. Και συνολικά, όπως σας είπα, από την 46η θέση στην 56η θέση, κάτω 10 θέσεις.
Χθες το βράδυ, το Υπουργείο Ανάπτυξης απάντησε στη δήλωσή μας, επικαλούμενο «μεταρρυθμίσεις» που έχει κάνει, όπως η νέα φορολογική νομοθεσία, η ενδυνάμωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και η δυνατότητα ίδρυσης επιχείρησης σε μία μέρα. Απάντηση: Το σύστημα για την ίδρυση της επιχείρησης για μια μέρα που το βρήκε σχεδόν έτοιμο σε νομοθετικό επίπεδο από εμάς, και αφού προηγήθηκαν πολλές καθυστερήσεις, ακόμα και τώρα δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως. Είναι εν μέρει ηλεκτρονικό και εν μέρει χειροκίνητο.
Οι παρεμβάσεις στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν περισσότερο κομματικού χαρακτήρα, για να αλλάξει, έστω και εν μέρει, το Συμβούλιο της Επιτροπής. Ως προς τη φορολογική νομοθεσία που επικαλείται, παραδόξως, το Υπουργείο Ανάπτυξης, γνωρίζουν όλοι οι Έλληνες πολίτες -και ακόμα περισσότερο όσοι ασχολούνται με την αγορά- ότι στους 18-19 μήνες που κυβερνά το ΠΑΣΟΚ, έχουμε αντί για φορολογική ελάφρυνση, φορολογική επιβάρυνση.
Λυπούμαι, πραγματικά, αλλά οφείλω να πω ότι οι τοποθετήσεις αυτές της κυβέρνησης δείχνουν πως απλώς, δεν έχει συναίσθηση της καταστάσεως.
Στην απάντηση της η κυβέρνηση αναφέρεται, επίσης, στην έκθεση “Doing Business” της Παγκόσμιας Τράπεζας. Παρουσιάζω σήμερα τα στοιχεία της έκθεσης “Doing Business”, που μετράει την Ανταγωνιστικότητα των Οικονομιών ως προς την ακίνητη περιουσία. Γνωρίζετε ότι υπήρξε μία φορολογική επιδρομή στην ακίνητη περιουσία. Η Ελλάδα, σε αυτή την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, από την 107η θέση που ήταν το 2010, βρέθηκε στην 153η θέση το 2011. Όπως και αν το μετρήσει η κυβέρνηση, οι λογαριασμοί της δεν της βγαίνουν.
Θέλω να σας δώσω μερικά πολύ συγκεκριμένα στοιχεία που δείχνουν, όμως, πόσο εξαιρετικά αρνητικά εξελίσσονται τα πράγματα. Δυστυχώς για την πατρίδα μας, δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες.
·         Οικοδομή: Δεν θα σας πω τα κλασικά -τα γνωρίζουμε όλοι- ότι η οικοδομή αποτέλεσε, για χρόνια, την ατμομηχανή της Οικονομίας. Ας συγκρίνουμε απλώς, με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., της Ελληνικής Στατιστικής Ανεξάρτητης Αρχής:
Ιανουάριος 2010 με Ιανουάριο του 2011, στις οικοδομικές άδειες έχουμε ως προς τον απόλυτο αριθμό μία μείωση της τάξεως του 63%. Ως προς τον όγκο σε κυβικά μέτρα μία μείωση της τάξεως του 73%. Και ως προς την επιφάνεια σε τετραγωνικά μέτρα, μία μείωση της τάξεως του 75% περίπου. Οι μειώσεις είναι δραματικές!
Μια από τις «απαντήσεις» της κυβέρνησης θα ήταν και το Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» για την αναβάθμιση του ενεργειακού δυναμικού των κτιρίων. Είναι ένα Πρόγραμμα που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση, σχεδόν έτοιμο από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Θα μπορούσε να το έχει ξεκινήσει εντός του 2009. Στην αρχή ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρχαν λεφτά. Ήταν το μόνο πράγμα για το οποίο δεν υπήρχαν λεφτά!! Το ξέρετε: Παντού αλλού «υπήρχαν»!! Τελικά, η κυβέρνηση κατόρθωσε να τα βρει. Με πολύ μεγάλη καθυστέρηση κατέληξε, «παραδόξως» -εντός εισαγωγικών το «παραδόξως»- στον ίδιο προϋπολογισμό που είχαμε και εμείς! 400 εκ. ευρώ. Αλλά, έκανε το πρόγραμμα τραπεζοκεντρικό και γραφειοκρατικό. Έτσι, ενώ η επίσημη έναρξη του προγράμματος αυτού ήταν η 1η Φεβρουαρίου, μέχρι σήμερα έχουν καταρχήν σταλεί προς έγκριση από τις τράπεζες, μόνο 1000 δάνεια, τα οποία όμως περιμένουν, ακόμα και τώρα, την έγκριση του ΕΘΕΑΝ, που είναι η μετεξέλιξη, η συνέχεια ΤΕΜΠΜΕ. Και βεβαίως, η κυβέρνηση βρισκόμενη μπροστά σε αδιέξοδο, δίνει την μια παράταση μετά την άλλη.
·         Στο ΕΣΠΑ: Η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης ισχυρίστηκε, επισήμως στη Βουλή ότι στις απορροφήσεις για το ΕΣΠΑ -το ισχυρίστηκε αυτό πριν από 1,5 – 2 μήνες- η χώρα είναι 4η. Έτσι είπε!
Παρουσιάζουμε σήμερα τον επίσημο πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στοιχεία 1/3/2011: Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα από 5η στις απορροφήσεις το Σεπτέμβριο του 2009, στις 27 χώρες της Ε.Ε., βρίσκεται στη 13η  και όχι στην 4η θέση, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Σαφής, σαφέστατη οπισθοχώρηση. Και σαφώς υπογραμμίζουμε και τις ανακρίβειες που λέγονται από την κυβερνητική πλευρά.
·         Ψηφιακός σχεδιασμός: Η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε μια σειρά από εξαγγελίες για δράσεις στον τομέα των τεχνολογιών, πληροφορικής και επικοινωνιών. Όπως το θεσμικό πλαίσιο προμηθειών, ηλεκτρονικές προμήθειες, αγορά καυσίμων, Ενιαία Αρχή Μισθοδοσίας κ.τ.λ – κ.τ.λ. Είναι ενδιαφέρον να ανατρέξετε οι ίδιοι, στην ιστοσελίδα που έχει θεσμικά ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, ο οποίος είναι αρμόδιος για το συντονισμό αυτών των δράσεων, για να δείτε ποια ακριβώς είναι η κατάσταση. Οι δράσεις χαρακτηρίζονται με άσπρο χρώμα, εάν δεν έχουν ξεκινήσει. Με κόκκινο εάν καθυστερούν. Και με άλλα χρώματα εάν πηγαίνουν καλύτερα. Εάν δείτε τον πίνακα θα διαπιστώσετε -είναι πολυσέλιδος ο πίνακας αυτός- ότι η πλειονότητα, η μεγάλη πλειονότητα των δράσεων, είναι είτε άσπρες, δηλαδή δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, είτε στο κόκκινο, δηλαδή με καθυστερήσεις.
Κάποιος πρέπει να μας εξηγήσει: Γιατί, ενώ η κυβέρνηση λέει ότι θέλει να κάνει την Ελλάδα Silicon Valley, υπάρχουν αυτές οι αρνητικές εξελίξεις;
Ακόμα πιο αρνητικές είναι οι καθυστερήσεις στο μεγάλο πρόγραμμα για το δίκτυο οπτικών ινών, το οποίο είχε ξεκινήσει να σχεδιάζεται το 2008, όταν ακόμα ήμουν στο υπουργείο Μεταφορών. Είχαμε, τότε, ολοκληρώσει τις διαβουλεύσεις. Και αφού είχε τοποθετηθεί σύμβουλος με τους φορείς της αγοράς, είχαμε λάβει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχαν ολοκληρωθεί οι μελέτες, αλλά το εντυπωσιακό είναι το εξής: Ότι ενώ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ συμφωνεί με το πρόγραμμα, αποφάσισε να παραγγείλει νέες μελέτες! Να ξεκινήσει το θέμα από την αρχή, με ορισμό τεχνικοοικονομικών και νομικών συμβούλων. Σήμερα, υπάρχουν δημοσιεύματα στον Τύπο, με βάση τα οποία δεν πρέπει να αναμένει κανείς ολοκλήρωση όλων αυτών των διαδικασιών -ακόμα και με το καλύτερο σενάριο- μέχρι και το τέλος του 2012. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα, το οποίο θα βοηθούσε την Ελλάδα να ανέβει κατηγορία στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, αλλά προφανώς θα βοηθούσε και την αγορά, στο σύνολο της, να κινηθεί.
·         ΤΕΜΠΜΕ και ΕΤΕΑΜ: Η δραστηριότητα του ταμείου το 2010, ήταν 13 φορές μικρότερη. Προσέξτε, όχι 13%. Δεκατρείς φορές μικρότερη σε σχέση με το 2009. Το 2009 δόθηκαν 54.000 δάνεια και το 2010 δόθηκαν 4.200 δάνεια. Η αξία των δανείων ήταν 5 δισ. το 2009, ενώ το 2010 ήταν 253 εκατ., και φυσικά, υπάρχει μεγάλη απόσταση λόγων και έργων στην κυβέρνηση. Η κυβέρνηση στις 8/3/2010 -έχουμε τις δηλώσεις της τότε αρμοδίας υπουργού- υποσχέθηκε, μέσω του ΤΕΜΠΜΕ δάνεια ύψους 2 δισ. σε 100.000 επιχειρήσεις. Ο απολογισμός ήταν δάνεια 102 εκατ. σε 1.740 επιχειρήσεις.
Τώρα έχουμε την μετεξέλιξη του ΤΕΜΠΜΕ. Το ΕΤΕΑΜ. Το νέο πρόγραμμα του ΕΤΕΑΜ οδηγεί σε μια έμμεση επιδότηση επιτοκίου για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η οποία, όμως, έτσι όπως σχεδιάζεται, δεν φαίνεται να μπορεί να στηρίζει την αγορά. Πρώτον, υπάρχει πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Δεύτερον, το ΕΤΕΑΜ περιορίζεται στην καταβολή του 1/3 του κεφαλαίου στο σύνολο των πόρων που θα διατεθούν, ενώ το υπόλοιπα 2/3 καταβάλλονται από τις τράπεζες. Το ΤΕΜΠΜΕ εγγυάτο για το 80% του δανείου. Πιο σημαντικό είναι το ζήτημα για τις μικρές επιχειρήσεις και ειδικά για τις νεοϊδρυόμενες, που -εκ των πραγμάτων- έχουν μικρότερη πιστοληπτική ικανότητα και δυσκολεύονται να δώσουν εξασφαλίσεις. Ακόμα περισσότερο με βάση το ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν (1,2 δισ.) Αν ο μέσος όρος των δανείων είναι 300.000 ευρώ, τότε μπορεί να ενισχυθούν μόνο 4.000 επιχειρήσεις. Δεν είναι κακό. Αλλά να συγκρίνουμε παρακαλώ, τις 4.000 επιχειρήσεις με τις 54.000 επιχειρήσεις που ενισχύθηκαν το 2009. Αυτά σε σχέση με τις διακηρύξεις της κυβέρνησης για τη ρευστότητα και το ΕΤΕΑΜ.
·         Και μια τελευταία παρατήρηση, για τον επενδυτικό νόμο: Και σήμερα υπάρχουν καταχωρήσεις του υπουργείου Ανάπτυξης σε σχέση με το ζήτημα αυτό. Είναι θετικό ότι μπορούν, πλέον, να υποβληθούν αιτήσεις και να εξεταστούν από την κυβέρνηση στο πλαίσιο του επενδυτικού νόμου. Τον οποίο άλλωστε η Ν.Δ. ψήφισε, επειδή εμείς θέλουμε να στηρίξουμε την υγιή επιχειρηματικότητα, επειδή θέλουμε να στηρίξουμε την ανάπτυξη. Είναι, όμως, αρνητικό ότι η χώρα δεν είχε για 15, 16 μήνες, καθόλου επενδυτικό νόμο. Ανεστάλη, καταργήθηκε ουσιαστικά ο προηγούμενος επενδυτικός νόμος, παρότι είχε χαρακτηριστεί από την ίδια την κυβέρνηση ως ο καλύτερος της Μεταπολίτευσης.
Το Γενάρη του 2010 και στη συνέχεια υπήρξε ένα μεγάλο κενό. Καθ’ όλη τη διάρκεια αυτού του κενού δεν μπορούσαν να υποβληθούν αιτήσεις. Αυτό σε τι οδηγεί πρακτικά; Ότι φέτος οι μόνες πληρωμές που θα γίνουν στο πλαίσιο του Προγράμματος Επενδύσεων γι’ αυτά τα θέματα, θα είναι με βάση τις εγκρίσεις του παλαιού επενδυτικού νόμου. Θα γίνουν, δηλαδή, αποπληρωμές. Ο καινούργιος επενδυτικός νόμος δεν θα έχει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα στην αγορά, καθώς έχει φοροαπαλλαγές που κλιμακώνονται σε βάθος 8ετίας και επιχορηγήσεις Grants, που θα έχουν πρακτική εφαρμογή στην αγορά, μόνο όταν εγκριθούν τα επενδυτικά σχέδια. Μεγάλη απόσταση, λοιπόν –και σε αυτό το θέμα- ανάμεσα στις διακηρύξεις και στην ουσία.
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς, παρουσίασε πριν από λίγες μέρες τις θέσεις μας για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Πολλές από τις προτάσεις αφορούσαν την Ανάπτυξη, την Επιχειρηματικότητα, την Ανταγωνιστικότητα. Εμείς, σήμερα, με αφορμή και την έκθεση αποτελεσμάτων για την Ανταγωνιστικότητα, θεωρούμε σκόπιμο να ενημερώσουμε τους Έλληνες πολίτες για την πραγματικά εξαιρετικά αρνητική κατάσταση που παρατηρείται στην αγορά. Από την πλευρά του τομέα Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας -όπως προανήγγειλε ήδη ο Πρόεδρος μας θα υπάρξει περαιτέρω εξειδίκευση των θέσεων της Νέας Δημοκρατίας. Είμαστε στη φάση της τελικής επεξεργασίας. Και σύντομα θα παρουσιάσουμε πιο συγκεκριμένες θέσεις για την Επιχειρηματικότητα, την Ανταγωνιστικότητα και την Ανάπτυξη.

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Να ευχαριστήσω τον Κωστή Χατζηδάκη. Έχετε ερωτήσεις;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απ’ ό,τι διαπιστώνω οι προτάσεις σας αποσκοπούν στην ενίσχυση της ανάπτυξης μέσω του κρατικού χρήματος, είτε με τη μορφή ζεστού χρήματος, όπως είπατε, στο «Πρόγραμμα Εξοικονόμησης κατ’ Οίκον», είναι ζεστό χρήμα, είτε με τη μορφή δανείου, είτε με τη μορφή κοινοτικού χρήματος, είτε με τη μορφή φοροαπαλλαγών. Σε κάθε περίπτωση είναι κρατικό χρήμα. Δηλαδή συνεχίζετε να θέλετε ένα μοντέλο ανάπτυξης που μας έχει οδηγήσει στην κρίση;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Είμαστε υπέρ της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, υπέρ της στήριξης της υγιούς ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Αυτός είναι και ο λόγος που -και στις προτάσεις του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας- υπήρχαν μια σειρά από ρυθμίσεις που στηρίζουν την επιχειρηματικότητα, είτε μέσω της μείωσης της φορολογίας, είτε μέσω της μείωσης της γραφειοκρατίας. Προτείναμε –χαρακτηριστικά- fast track για όλες τις επιχειρήσεις.
Αυτό, όμως, δεν εμποδίζει κανένα να χρησιμοποιεί τα κονδύλια που έρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα ήταν έγκλημα κατά του Έθνους να υπάρχει «ζεστό χρήμα» και να μην αξιοποιείται. Προφανώς, τα κοινοτικά κονδύλια θα τα αξιοποιήσουν. Προφανώς, το κράτος θα κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, με βάση τις δυνατότητες που έχει, για να στηρίξει την Ελληνική Οικονομία.

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Μας προσφέρουν χρήμα σε αυτή τη δύσκολη εποχή και θα το αρνηθούμε; Εμείς θα πούμε όχι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί το αρνιόμαστε;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Δεν κατηγόρησε κανείς ότι αρνείται σκόπιμα η κυβέρνηση να αξιοποιήσει αυτά τα κονδύλια. Υπάρχει ανικανότητα. Και αυτή την ανικανότητα επισημαίνουμε. Και υπάρχει, επίσης, όπως σημείωσα και πριν, μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα λόγια και στα έργα. Είναι πάρα πολύ απλό. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μας παρουσιάσατε μια εικόνα επιδείνωσης της ανταγωνιστικότητας και μείωσης της ανάπτυξης μετά από ένα χρόνο εφαρμογής του Μνημονίου. Της μνημονιακής πολιτικής. Τα συνδέετε αυτά τα δύο;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όλα μπορεί να συνδεθούν. Είναι βέβαιο ότι ένα χρόνο μετά, η Ελλάδα βρίσκεται σε πολλούς τομείς σε χειρότερη θέση σε σχέση με ό,τι ήταν πριν. Εν πάση περιπτώσει, ανεξάρτητα από τις αιτίες -και σας είπα, για μένα, ισχύουν όλα- έχουμε μια αρνητική εξέλιξη. Και πρέπει να αναζητήσουμε τις ευθύνες και στο λάθος μείγμα της πολιτικής, αλλά και στην ανικανότητα της κυβέρνησης, η οποία εμφανίζεται κατώτερη των περιστάσεων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείτε στο Μνημόνιο;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Εννοώ αυτό το οποίο είπα. Νομίζω ήταν απολύτως σαφές. Είπα ότι οφείλονται και στα δύο. Και στο λάθος μείγμα της πολιτικής -προφανώς συμπεριλαμβανομένου του Μνημονίου- και στην ανικανότητα της κυβέρνησης. Πόσο σαφέστερο να το κάνω;   

Γ.  ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Είναι αυτό ακριβώς που έχει ήδη πει ο Πρόεδρος του κόμματος κ. Αντώνης Σαμαράς: Το λάθος μείγμα της πολιτικής. Είναι σαφές αυτό.  

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ ρώτησα αν με το λάθος μείγμα πολιτικής εννοούμε την πολιτική του Μνημονίου και τις προβλέψεις και τις προδιαγραφές που βάζει το Μνημόνιο ή κάτι άλλο.

Γ.  ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Υπάρχει, έστω και μία, πρόβλεψη του Μνημονίου ή της κυβέρνησης που να έχουν πέσει μέσα; Υπάρχει έστω και μία; Ύφεση; Ανεργία; Πληθωρισμός; Έσοδα; Μείωση δαπανών; Μία πρόβλεψη!

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θέλω να ρωτήσω τον κ. Χατζηδάκη, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν υπάρχει μια δραματική πτώση σε όλους τους τομείς που μετρήσατε με τους πίνακες. Και επειδή σας έχω ακούσει πολλές φορές να μιλάτε για την ανάγκη να υπάρξει μια συνεννόηση μεταξύ των κομμάτων, στο δικό σας τομέα, τον τομέα της ανάπτυξης, της ανταγωνιστικότητας -ήσασταν και υπουργός, τομεάρχης τώρα- υπάρχει περιθώριο σύγκλισης με την πολιτική της κυβέρνησης που έχει αυτά τα αποτελέσματα που εσείς μας παρουσιάσατε σήμερα; 

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Εμείς –όπως έχει ξεκαθαρίσει ο Πρόεδρος της Ν.Δ.- στηρίξαμε κάθε μέτρο το οποίο κινήθηκε προς τη σωστή κατεύθυνση. Και προτείναμε και πέρυσι και φέτος τις δικές μας θέσεις με τρόπο ξεκάθαρο.

Γ.  ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Σας είχα πει, χθες, ότι πίσω από τη λέξη «συναίνεση» ουσιαστικά η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει την αναποτελεσματικότητά της. Έχω, λοιπόν, σήμερα δύο παραδείγματα πάνω στο θέμα αυτό: Το πρώτο: Στις 14 Ιουλίου του ’10 η Ν.Δ. κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών πάρκων. Η κυβέρνηση, τότε, την είχε απορρίψει. Ένα χρόνο μετά, έφερε Νόμο ο οποίος είναι ουσιαστικά αντιγραφή της πρότασης που είχε καταθέσει η Ν.Δ. Η ερώτηση είναι: Για ποιο λόγο έπρεπε να χαθεί τόσος πολύτιμος χρόνος;  

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Το ΠΑΣΟΚ, στη συνέχεια, το καθυστέρησε. Εν πάση περιπτώσει το έφεραν στη Βουλή το 2011.

Γ.  ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: 29 Απριλίου του ’11.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Είναι, σχεδόν, πιστή αντιγραφή της δικής μας πρότασης. Και όταν λέμε «πιστή αντιγραφή», εννοούμε φράση-φράση.

Γ.  ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Θα σας δώσουμε τα κείμενα.
Το δεύτερο παράδειγμα -για να δείτε πως χάνεται χρόνος- είναι ένα κοινωνικό θέμα. Τον Οκτώβριο του ’10, η Ν.Δ. κατέθεσε πρόταση νόμου για τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο για την υιοθεσία. Επτά μήνες μετά δεν υπάρχει καμία αντίδραση της κυβέρνησης. Δεν υπάρχει τίποτα. Η Ν.Δ. βγαίνει μπροστά. Και το πρόβλημα είναι σαφές: Αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης. 

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Και για να κλείσουμε το ζήτημα αυτό θα σας έλεγα ότι το μείζον ζήτημα είναι καταρχήν η ενδοκυβερνητική συνεννόηση. Διότι, άλλα λέει ένας υπουργός το πρωί και άλλα λέει ένας άλλος το απόγευμα. Και βεβαίως, πάνω απ’ όλα είναι η αποτελεσματικότητα στις δράσεις.

Γ.  ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Θα σας δώσουμε ένα παράδειγμα στο θέμα αυτό: Χθες, 18 Μαΐου έγιναν δύο δηλώσεις για το θέμα των απολύσεων στο Δημόσιο.
Ο κ. Πεταλωτής δήλωνε: «Και αυτό που είπε ο Πρωθυπουργός ότι θέλουμε στο τέλος του ’15 να μετράει το Ελληνικό Δημόσιο λιγότερους υπαλλήλους κατά 150.000 δεν σημαίνει επ’ ουδενί ότι μίλησε για απολύσεις».
Ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, έλεγε: «Δεν μπορούμε πια να προχωρήσουμε χωρίς να σκεφτόμαστε και το γεγονός ότι, όταν κλείνουν, συρρικνώνονται, συγχωνεύονται δημόσιοι οργανισμοί μπορεί να υπάρξουν και απολύσεις».
Αυτές είναι δύο δηλώσεις που έγιναν χθες από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο κ. Πεταλωτή και από τον υπουργό των Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου. Έχουν κάνει δηλώσεις και άλλοι. Έχει κάνει και ο Πάγκαλος. Έχει κάνει και ο Ραγκούσης…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς τι λέτε για τις απολύσεις; Ποια είναι η θέση σας για τις απολύσεις;

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Η θέση της Ν.Δ. είναι ξεκάθαρη. Έχει τοποθετηθεί ο πρόεδρος. Έχουμε πει 3 χρόνια πάγωμα προσλήψεων και μετά τα 3 χρόνια να ισχύσει η αρχή του 1 προς 5. Δηλαδή, 1 πρόσληψη προς 5 συνταξιοδοτήσεις. Επίσης, έχουμε προτείνει και το θεσμό της μισθωτής εφεδρείας. Στις προτάσεις, που παρουσίασε ο Αντώνης Σαμαράς, μπορείτε να τα βρείτε αυτά αναλυτικά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή, κανονικά, θα έπρεπε να έχουμε μείωση του συνολικού αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων και μόνο λόγω συνταξιοδοτήσεων. Ισχύει αυτό;

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Εγώ δεν έχω τέτοια στοιχεία. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει μειωθεί ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων με τις κανονικές συνταξιοδοτήσεις ή έχει μείνει ίδιο, που σημαίνει ότι έχουμε προσλήψεις;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Έχουμε, πάντως, τη σύσταση 41 γενικών και ειδικών γραμματειών, 701 συμβουλίων και 1.326 αμειβομένων επιτροπών, ενώ υποτίθεται, πάμε για μείωση του δημόσιου τομέα. 

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Θυμόσαστε ότι, πριν από λίγο καιρό, σας είχα φέρει τα στοιχεία που είχε δημοσιεύσει το περιοδικό «Επίκαιρα». Στο δημοσίευμα εκείνο ανέφερε συγκεκριμένους φορείς, οργανισμούς, Γραμματείες που έχουν φτιαχτεί από την αρχή με προσλήψεις. Μάλιστα, χθες, ο Πρόεδρος ανέφερε στην ομιλία του στον Economist, συγκεκριμένους αριθμούς, με κόστος εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι λέτε για τις απολύσεις στο Δημόσιο;

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Είπα ότι οι θέσεις μας για το θέμα του Δημοσίου είναι: Πάγωμα προσλήψεων για 3 χρόνια, 1 πρόσληψη για 5 συνταξιοδοτήσεις μετά τα 3 χρόνια και εισαγωγή του θεσμού της μισθωτής εφεδρείας. Σας διαβάζω τι είπε ο Πρόεδρος του κόμματος κ. Αντώνης Σαμαράς στο Ζάππειο: «Πάγωμα των προσλήψεων για 3 χρόνια, με εξαίρεση υπερεπείγουσες ανάγκες όπου χρειάζεται. Μετά τα 3 χρόνια, να εφαρμοστεί ο κανόνας μία πρόσληψη για κάθε 5 που συνταξιοδοτούνται. Όχι απολύσεις. Αλλά εφαρμογή του θεσμού της εργασιακής εφεδρείας για τους οργανισμούς που καταργούνται ή συγχωνεύονται».
Απλώς έχω και δυο στοιχεία για το τι σημαίνει εργασιακή εφεδρεία: Όταν ένας υπάλληλος μπαίνει σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας, συνεχίζει να πληρώνεται (χωρίς να λαμβάνει επιδόματα) μέχρι να αξιοποιηθεί.
Στη διάρκεια της εφεδρείας μπορεί να κληθεί να προσφέρει ανάλογα με τις γνώσεις και την ειδικότητα. Με την εργασιακή εφεδρεία, πέραν των άλλων, δηλαδή ότι γλιτώνουμε από υπερεργασία, υπερωρίες, αργίες, επιδόματα, υπάρχει και ένα τρίτο. Ότι  γλιτώνουμε, όχι μόνο το μισθολογικό, αλλά και το λεγόμενο μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος». Δηλαδή, ο εργαζόμενος ο οποίος πηγαίνει σε ένα γραφείο και κάθεται, δημιουργεί ένα πρόσθετο μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος στον οργανισμό ή στο δημόσιο φορέα όπου εργάζεται, που -σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς- είναι γύρω στο 25% του κόστους του οργανισμού. Αυτά είναι σημαντικές μειώσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όποιος είναι μισθωτή εφεδρεία, πάλι θα πληρώνεται χωρίς να δουλεύει; Το ίδιο πράγμα δεν είναι;

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Το ζήτημα δεν είναι να γεμίσεις ξαφνικά μια κοινωνία -η οποία έχει σοβαρά προβλήματα- με ανέργους. Καταρχήν, πρέπει να αξιοποιήσεις κόσμο από εκεί που δεν χρειάζεται. Και να προσπαθήσεις, να τοποθετήσεις ανθρώπους εκεί που πραγματικά χρειάζονται. Αλλά ταυτόχρονα να μειώσεις και το κόστος του δημόσιου τομέα και με αυτά τα μέτρα υπάρχει σημαντική μείωση.
   
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει το ενδεχόμενο ή σκέφτεται ο κ. Σαμαράς να μεταβεί στις Βρυξέλλες για να έχει συζητήσεις, συνομιλίες με αξιωματούχους…

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει κάτι προγραμματισμένο. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει μια δήλωση σήμερα του κ. Σταμάτη σχετικά.

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Για ποιο θέμα;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Της μετάβασης του προέδρου της Ν.Δ. στις Βρυξέλλες για να έρθει σε επαφές.

Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Δεν το γνωρίζω αυτό.