Γράφει
η Μαρία Νάκες, λογοθεραπευτρια του Ψυχοπαιδαγωγικού Κέντρου «ΠΝΟΗ»
Χαϊδαρίου του Κοινωνικού φορέα Κ.Σ.Δ.Ε.Ο
«ΕΔΡΑ»
Η
γλωσσική ικανότητα του παιδιού εξελίσσεται με την ηλικία και την πάροδο του
χρόνου. Έτσι λοιπόν, μικρό αλλά σημαντικό ποσοστό παιδιών μπορεί να παρουσιάσει σημαντική καθυστέρηση στην
ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων.
Συνήθως οι γονείς την καθυστέρηση αυτή την αντιμετωπίζουν με το γνωστό «θα
διορθωθεί μέχρι να πάει στο σχολείο». Αυτή όμως δεν είναι η κατάλληλη
αντιμετώπιση διότι καθώς μεγαλώνοντας αυτή η απλή καθυστέρηση μπορεί να
μετατραπεί σε μια μεγαλύτερη δυσκολία στην κατανόηση και έκφραση του λόγου, η
οποία μπορεί να συνεχιστεί και στην μετέπειτα ζωή τους. Για παράδειγμα, ένα
παιδί ηλικίας δύο ετών μπορεί να έχει καλή κατανόηση αλλά η έκφραση
του να είναι περιορισμένη, δηλαδή να χρησιμοποιεί 50 λέξεις χωρίς όμως να κάνει συνδυασμούς αυτών
των λέξεων. Επομένως τα νήπια, κάτω από την ηλικία των τριών ετών, τα οποία
εμφανίζουν μια αργοπορημένη ανάπτυξη του λόγου τους είναι κάποιες φορές δύσκολο
να καθοριστεί εάν αυτές είναι ΄΄φυσιολογικές΄΄ διαδικασίες ή αποτελούν
χαρακτηριστικά μιας διαταραχής του λόγου.
Διαβάστε περισσότερα »