Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 9 με τίτλο «Συμμετοχή προσωπικού ΙΔΑΧ σε διαδικασίες κινητικότητας», του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή
«1. Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στους Ο. Τ. Α. α’ και β’ βαθμού μπορεί να συμμετέχει με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τους μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους σε διαδικασίες κινητικότητας και να καταλαμβάνει κενές ή συνιστώμενες οργανικές θέσεις μόνιμων υπαλλήλων όμοιου κλάδου αντίστοιχης ή παρεμφερούς ειδικότητας, εφόσον έχει τα προβλεπόμενα γενικά και ειδικά προσόντα
2α) Οι μετακινούμενοι συνεχίζουν να διατηρούν το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς στο οποίο διέπονταν.
β) για το προσωπικό αυτό και μέχρι την καθ’ οιονδήποτε τρόπο αποχώρησή του εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 47 του ν. 3996/2011 (ΦΕΚ 170 Α’), περί υπαγωγής των υπαλλήλων με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) στην ασφάλιση του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων.
γ) Δεν υπάγεται στις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου το παρακάτω προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου:
α. το ειδικό επιστημονικό προσωπικό των Ανεξάρτητων Αρχών
β. οι νομικοί συνεργάτες και οι δικηγόροι που απασχολούνται στο δημόσιο και εκείνοι των οποίων η σχέση εργασίας προσομοιάζει με αυτή της εντολής
γ. οι δημοσιογράφοι
δ. το προσωπικό της Προεδρίας της Δημοκρατίας
Τι προέβλεπε η αρχική διάταξη
Να σημειωθεί ότι το άρθρο 15 που είχε συμπεριληφθεί αρχικά στο νομοσχέδιο το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση προέβλεπε τα εξής:
Άρθρο 15: Μετατροπή θέσεων προσωπικού ΙΔΑΧ σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων
- Οι θέσεις προσωπικού πλήρους απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο, στα ν.π.δ.δ. και στους ο.τ.α. α’ και β’ βαθμού, μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις μόνιμων υπαλλήλων.
- Οι θέσεις που μετατρέπονται, εντάσσονται σε υφιστάμενους κλάδους αντίστοιχης ή παρεμφερούς ειδικότητας ή, αν δεν υπάρχουν, σε συνιστώμενους κλάδους αντίστοιχης ειδικότητας.
- Η μετατροπή των οργανικών θέσεων, η ένταξή τους σε κλάδους ή η σύσταση κλάδων γίνεται με την πράξη διορισμού του προσωπικού που υπηρετεί στις μετατρεπόμενες θέσεις. Η πράξη διορισμού μπορεί να είναι ενιαία για όλο το διοριζόμενο προσωπικό κάθε φορέα ή ενιαία κατά κλάδο ή κλάδους προσωπικού και εκδίδεται εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση του νόμου αυτού.
- Οι διοριζόμενοι κατά τα ανωτέρω, κατατάσσονται με στο βαθμό και το μισθολογικό που κατέχουν κατά την ημερομηνία διορισμού και εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει διετή συνεχή υπηρεσία, διανύουν δοκιμαστική υπηρεσία κατά το άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα. Για τη συμπλήρωση του χρόνου δοκιμαστικής υπηρεσίας στη μόνιμη θέση υπολογίζεται και ο χρόνος υπηρεσίας τους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στην υπηρεσία που διορίζονται.
- Οι διοριζόμενοι κατά τα ανωτέρω συνεχίζουν να διατηρούν το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς που κατείχαν προ του διορισμού τους σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων
- Δεν υπάγεται στις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου το παρακάτω προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου:
β. οι νομικοί συνεργάτες και οι δικηγόροι που απασχολούνται στο δημόσιο και εκείνοι των οποίων η σχέση εργασίας προσομοιάζει με αυτή της εντολής
γ. οι δημοσιογράφοι
- Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης δύνανται να εξαιρούνται από τη μετατροπή και άλλες ειδικότητες προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή να μετατρέπονται εξαιρεθείσες κατηγορίες και να ρυθμίζονται λεπτομέρειες εφαρμογής του άρθρου αυτού.
aftodioikisi.gr