Γράφει ο
Γρηγόρης Κλαδούχος
Οι πύλες αυτού του κόσμου έχουν ανοίξει για να συνδεθούμε σε ζωντανή σύνδεση με τη φρίκη του τηλεοπτικού και πολιτικού υποκόσμου. Εκβιασμοί, δωροδοκίες μαφιόζικης πατέντας. Οι συνειδητοί μεταπράτες εξαγωγείς κεφαλαίων, προϊόντων κλοπής από τους Έλληνες αγωνιούν για τη σωτηρία τους. Οι ανεπαρκείς κι ανεύθυνοι αδυνατούν να συγκροτήσουν πειστικό λόγο προοπτικής.
Γρηγόρης Κλαδούχος
Οι πύλες αυτού του κόσμου έχουν ανοίξει για να συνδεθούμε σε ζωντανή σύνδεση με τη φρίκη του τηλεοπτικού και πολιτικού υποκόσμου. Εκβιασμοί, δωροδοκίες μαφιόζικης πατέντας. Οι συνειδητοί μεταπράτες εξαγωγείς κεφαλαίων, προϊόντων κλοπής από τους Έλληνες αγωνιούν για τη σωτηρία τους. Οι ανεπαρκείς κι ανεύθυνοι αδυνατούν να συγκροτήσουν πειστικό λόγο προοπτικής.
Παρατηρώ όμως
την προσεκτική σιωπή
από τον προτεινόμενο
ως πρόεδρο από τα μιζοκόμματα.
Ο κ. Δήμας γιατί ανέχθηκε το εκφυλισμένο
περιβάλλον εκλογής του; Θεωρεί
ότι απ’ αυτές τις
συνθήκες εκλογής του θα έχει κύρος; Πριν από λίγες
ημέρες χρησιμοποίησε τη
λέξη αξιοπρέπεια. Οι λέξεις, όμως,
έχουν χάσει το
νόημά τους. Είναι ο πρώτος
και καλύτερος τρόπος αλλοτρίωσης. Το εξήγησε καλά ο
Θουκυδίδης.
Η σιωπή του κ.
Δήμα για το βάρβαρο
πολιτικό περιβάλλον εκλογής
του, η συμμετοχή
του σ’ ένα
κόμμα συνυπεύθυνων για
την σημερινή κατάσταση,
που δε διαχώρισε
κόμμα από το
κράτος, αλλά και η
αναφορά του στην αξιοπρέπεια
προσβάλλει τους Έλληνες
και ιδιαίτερα τους Κορίνθιους.
Και
ο κ. Δήμας
ένα μόνο κεκτημένο έπρεπε
να προβάλλει: το
δημοκρατικό, ελληνικό κεκτημένο. Υπενθύμισα, παλιότερα, στον κ.
Μπεγλίτη ότι η Αθήνα του τότε,
και η Κόρινθος
δίδασκε, δίδασκαν, «ότι η ανοχή
προσβολών δεν είναι
ελληνικό χαρακτηριστικό πολιτισμού». Ο κ. Δήμας έπρεπε να υπερασπιστεί
αυτήν την παιδεία αυτοσεβασμού, αυτοδιεύθυνσης, αξιοπρέπειας. Πώς θα υπερασπίσει ο κ. Δήμας
την αξιοπρέπεια της
χώρας, όταν οι ξένοι εκβιάζουν, βρίζουν τους
Έλληνες κι αυτός
δε μιλάει; Και είναι
πολύ πιο επιβαρυντικό
γι’ αυτόν, όταν δεν
μιλάει για τις
προσβολές που δέχεται
ο ελληνικός λαός, εφόσον
αυτές τον βοηθούν
να καταλάβει το αξίωμα
του Προέδρου της Δημοκρατίας. Την αξιοπρέπεια μιας χώρας
διαφυλάττουν και ο λαός και η ηγεσία του.
Τη συκοφάντηση
του Ελληνικού λαού
είχαν ξεκινήσει οι
εκσυγχρονιστές του Σημίτη, αυτό
το παρασιτικό, πνευματικό και πολιτικό μόρφωμα. Ο
Γιωργάκης έδωσε πολλά
στοιχεία συκοφάντησης, ώστε
να νομιμοποιηθεί ο Βορειοευρωπαϊκός ρατσισμός
κι εθνικισμός εναντίον
του Νότου και
της χώρας μας, να
νομιμοποιήσουν την επιτήρησή
μας.
Δυστυχώς στην
Ελλάδα η αξιοπρέπεια
είναι δύσκολη υπόθεση. Ένα
δορυφορικό , εξαρτημένο
κράτος θέλει τους
πολιτικούς μεσάζοντες. Ένας
μεγάλος αξιοπρεπής Έλληνας πολιτικός, ηγέτης, ο Ι. Καποδίστριας έλεγε: «ο
φιλήκοος των ξένων
είναι προδότης». Είχε
βαθειά συνείδηση της
ελληνικότητάς του, της
αποστολής του, του δικαίου
των Ελλήνων, των λαών.
Η αντίληψη της
οριστικής ήττας, απώλειας, η λογική των τετελεσμένων γεγονότων είναι ξένα προς
τον Ελληνικό πολιτισμό. Δεν θα κριθούν πολλά από τις επερχόμενες εκλογές. Η
επιστροφή της πολιτικής μπορεί να γίνει ελευθερία, μέτρο, συγκίνηση, σχέση
κοινωνίας, όταν επιστρέψουμε στα παλιά
πρωταρχικά διαμορφωτικά στοιχεία
και στους νέους. Αυτούς που θα προτάξουν την ηθικοποίηση της πολιτικής,
την δημοκρατία και την ανάπτυξη.
Οι σημερινές
διαμάχες στο κοινοβούλιο, στην τηλεόραση και κάτω από τα τραπέζια δεν ανήκουν
στο περήφανο Κορινθιακό πνεύμα. Είναι ουσιώδης λόγος που θα έπρεπε να
αποστασιοποιήσει τον κ. Δήμα. Δεν έπρεπε να μπεί σ΄ αυτό το κάδρο της παρακμής.
Για τον εαυτό του, αλλά και την καθαρή συμβολική αξία του παγκοσμιοποιημένου ονόματος
της Κορινθίας.
Γρηγόρης
Κλαδούχος
(συντάκτης διαδικτυακού τόπου eupolis.org)
Ξυλόκαστρο Κορινθίας 21 Δεκεμβρίου 2014