Είναι γνωστό το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο Δερβένι λόγω των έργων που πραγματοποιούνται στην περιοχή (κατασκευή Σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων και ΠΑΘΕ). Λόγω των έργων αυτών, η κίνηση των οχημάτων έχει αυξηθεί τόσο που το κέντρο του Δερβενίου –ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες- είναι σχεδόν απροσπέλαστο, προξενώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους πολίτες.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής, προβλέφθηκε παρακαμπτήριος δρόμος από το Δημαρχείο έως τον κόμβο Δερβενίου. Μεγάλο μέρος της παρακαμπτηρίου που καταλαμβάνει τμήμα της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, έχει ήδη διανοιγεί, ενώ απομένουν 300 μέτρα για να ολοκληρωθεί η καταρχήν διάνοιξη.
Ο διευρυμένος δήμος Ξυλοκάστρου -Ευρωστίνης με έγγραφο του ζήτησε από τον ΟΣΕ να επιτρέψει την εκτέλεση των εργασιών εντός του εύρους της υφιστάμενης γραμμής για την συνέχιση της διάνοιξης και να δρομολογηθούν οι εργασίες αποπεράτωσης του δρόμου. Εντούτοις, η απάντηση της ΟΣΕ ΑΕ ήταν αρνητική με τη δικαιολογία ότι ο συγκεκριμένος χώρος πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή παραλλαγής της μετρικής γραμμής σύμφωνα με την συμβατική υποχρέωση εν ενεργεία εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ.
Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Δήμαρχος Ξυλοκάστρου κ.Αντώνης Κλαδούχος, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ευρωστίνης κ.Ανδρέας Καραβάς, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας κ.Χαρίλαος Λαζανάς και η υπάλληλος των τεχνικών υπηρεσιών κ. Μαρία Κουτρούλη προσκάλεσαν την κα Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη -η οποία έλκει την καταγωγή της από την συγκεκριμένη περιοχή ( Πύργο )- προκειμένου να την ενημερώσουν σχετικά. Η κα βουλευτής επισκέφθηκε επιτόπου τον χώρο των έργων αυτών μαζί με τον Αντιδήμαρχο κ.Καραβά και την πιο πάνω υπάλληλο τεχνικών έργων, προκειμένου να διαπιστώσει η ίδια την κατάσταση και στην συνέχεια συνεργάστηκε προσωπικά με τους κ.κ.Θεοφανόπουλο της ΟΣΕ και Πετρόπουλο του ΕΡΓΟΣΕ ώστε με επιχειρήματα να τους πείσει να μην κολλήσει το θέμα στη γραφειοκρατία και να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες για την συνέχιση της διάνοιξης. Πράγματι, μετά από επανειλημμένες επικοινωνίες και πιέσεις της κας βουλευτού προς τους αρμοδίους του ΟΣΕ, η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Προγραμματισμού του οργανισμού με έγγραφό του στις 19.9.2011 ζήτησε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ να συναινέσει το συντομότερο δυνατόν στην οριστική διακοπή της κυκλοφορίας της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Διακοπτού. Τελικώς στις 21.10.2011 υπεγράφη η σχετική θετική γνωμοδότηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και στις 11.11.2011 αποφασίστηκε οριστικά από την ΟΣΕ ΑΕ να μην κατασκευάζονται παραλλαγές για την κυκλοφορία της μετρικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Διακοπτό, δηλαδή να καταργηθεί η συγκεκριμένη γραμμή. Μετά την πιο πάνω εξέλιξη, η κα Φαρμάκη δήλωσε: «Είμαι πολύ ικανοποιημένη για την ανταπόκριση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις προσπάθειες τόσο της δικές μου όσο και της τοπικής κοινωνίας του Δερβενίου ώστε να λυθεί το ζήτημα της κατασκευής της πιο πάνω παρακαμπτηρίου οδού. Τώρα απομένει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες, το συντομότερο δυνατό, για να ξηλωθεί η υφιστάμενη γραμμή στο συγκεκριμένο σημείο και να διαμορφωθούν σε δρόμο τα 300 μέτρα, που απομένουν. Έτσι ολοκληρώνεται η παρακαμπτήριος, η οποία θα ανακουφίσει κατά πολύ το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Δερβένι».
diogenis-press.gr