“Η Κυβέρνηση και η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζουν να τορπιλίζουν και να υποτιμούν τους θεσμούς που διέπουν τη λειτουργία των πανεπιστημίων και να συμπεριφέρονται προσβλητικά απέναντι στην πανεπιστημιακή κοινότητα. Με πρόσφατη αυθαίρετη απόφαση τους, χωρίς διάλογο, και με τη γνωστή πλέον λογική του, αποφασίζουμε μόνοι μας σε κλειστά γραφεία και εφαρμόζουμε με εγκυκλίους τις αποφάσεις μας -διαδικασία που εμφανίζει σοβαρά ουσιαστικά αλλά και νομικά ελαττώματα και καταστρατηγεί το πνεύμα του νόμου πλαίσιου και του συντάγματος, σχετικά με το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων- επιβάλουν στα λεγόμενα «καθηγητικά τμήματα» συμπερίληψη στα προγράμματα σπουδών υπέρμετρου αριθμού υποχρεωτικών παιδαγωγικών μαθημάτων. Μεταβάλουν ουσιαστικά τα Τμήματα πρωτίστως σε παιδαγωγικά, αλλοιώνοντας τον επιστημονικό χαρακτήρα τους, αφού πρόκειται για Τμήματα όχι μόνο φιλολογικά, αλλά και μαθηματικά, φυσικά, χημικά, πληροφορικής, βιολογίας, κ.α. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε μια νέα επίδειξη προχειρότητας και ανευθυνότητας προκαλεί αναστάτωση και εκνευρισμό στην πανεπιστημιακή κοινότητα, καχυποψία για πιθανή εξυπηρέτηση «υμετέρων» και αβεβαιότητα για την τυπική κατοχύρωση και την ισοτιμία των παλαιοτέρων αποφοίτων με τους νέους απόφοιτους των ιδίων πανεπιστημίων. Αντί το υπουργείο παιδείας να δημιουργεί αποφοίτους δύο ταχυτήτων και αθέμιτο μεταξύ τους ανταγωνισμό, θα έπρεπε η παιδαγωγική επάρκεια να διαπιστώνεται από την συμμετοχή σε ειδικά προγράμματα πέραν του κύκλου σπουδών κάθε Τμήματος που θα λειτουργούν σε πανεπιστημιακό επίπεδο κεντρικά, για όλους τους ενδιαφερόμενους αποφοίτους, όπως προτείνεται από το σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας”.