Η Συντονίστρια
Μορφωτικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας κα Σοφία Βούλτεψη, απαντώντας στον κ.
Τσίπρα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μαύρη Παρασκευή» σήμερα για την Παιδεία και την ελληνική
κοινωνία: Λίγο πριν ξεκινήσει η συζήτηση του νομοσχεδίου που διαλύει το
εκπαιδευτικό μας σύστημα, ο κ. Τσίπρας, αποφάσισε να εγκαινιάσει την «ώρα του
πρωθυπουργού» παραπληροφορώντας.
Την ώρα που η συγκυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου με τη
διαδικασία του επείγοντος, με ύποπτη δηλαδή σπουδή, φέρνει στη Βουλή το
νομοσχέδιο που ξεθεμελιώνει και καταστρέφει ό,τι θετικό και με ευρεία
κοινοβουλευτική και κοινωνική συναίνεση επιτεύχθηκε τα τελευταία χρόνια, ο κ.
Τσίπρας προετοίμασε το έδαφος για την χαριστική βολή στην Παιδεία.
Και ανερυθρίαστα είπε πως δεν καταργούνται τα Πρότυπα
σχολεία, ενώ η αλήθεια είναι ότι τα Πρότυπα καταργούνται πλην πέντε, τα οποία,
όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα στη Βουλή, διατηρούνται
«για ιστορικούς και μόνο λόγους»!
Ωστόσο και αυτά αποδυναμώνονται με την κατάργηση της
διαδικασίας της αξιολόγησης, την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να ρίξει στο πυρ το
εξώτερον.
Φυσικά, ο κ. Τσίπρας απέφυγε να αναφερθεί στις αναφορές
των υπουργών του περί «χιτλερικών» και περί «ελιτίστικων» σχολείων,
υποστηρίζοντας πως «η αριστεία είναι ρετσινιά».
Η αλήθεια είναι ότι ο πρωθυπουργός δεν μπορεί να κοιτάξει
στα μάτια τους γονείς και τους μαθητές των προτύπων σχολείων της χώρας, γιατί
οι υπουργοί του τους κόλλησαν τη ρετσινιά του χιτλερισμού.
Όσο για τα περί «δημοκρατικής» επιλογής των διευθυντών
των σχολείων, ο κ. Τσίπρας το μόνο που κάνει είναι να εισάγει τον κομματισμό
και τη συναλλαγή στα σχολεία μας.
Η
αλήθεια είναι:
Χθες, με τροπολογίες στο αθλητικό νομοσχέδιο, κατήργησαν
την Τράπεζα Θεμάτων στις εξετάσεις, καθώς και το νόμο για την αναπλήρωση των
χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων και επανέφεραν το 9,5 ως μέσο όρο για
την προαγωγή των μαθητών στις τάξεις του Λυκείου.
Σήμερα, έρχονται να επιβάλουν τις αναχρονιστικές,
ιδεοληπτικές και εκδικητικές για τη νεολαία μας «ιδέες» τους, εξαφανίζοντας από
το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τις λέξεις «αριστεία» και «αξιολόγηση».
Με αυταρχικό τρόπο, μετά από έναν προσχηματικό - στην
ουσία ανύπαρκτο - διάλογο, επιδιώκουν την εξίσωση προς τα κάτω και, στο όνομα
μιας δήθεν ισότητας, καταργούν τον ανταγωνισμό, την ευγενή άμιλλα και επιλέγουν
για όλους την οδό της ήσσονος προσπάθειας.
Στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις πελατειακού
τύπου υποσχέσεις τους, προκαλούν μια πρωτοφανή διαλυτική κατάσταση.
Δεν υπάρχει κατηγορία εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική
διαδικασία με την οποία να μην έρχονται αντιμέτωποι – γονείς, μαθητές,
εκπαιδευτικοί του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, σύλλογοι, πανεπιστημιακοί.
Επίθεση
στην αριστεία
Τα μεγάλα θύματα αυτής της λυσσαλέας μάχης κατά της
αριστείας, είναι τα Πρότυπα Σχολεία, που «αποχαρακτηρίζονται» και δέχονται ένα
καίριο πλήγμα, καθώς επανέρχεται η κλήρωση ως τρόπος εισαγωγής και επομένως
υπονομεύεται ο σκοπός τους.
Η ηγεσία και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, συμπεριλαμβανομένου
και του ίδιου του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, είχαν την οικονομική
δυνατότητα να σπουδάσουν σε καλά ιδιωτικά σχολεία, αλλά στερούν από αυτό το
δικαίωμα τα παιδιά που θέλουν, ωστόσο οι οικογένειές τους δεν διαθέτουν την
ίδια οικονομική άνεση.
Γι’ αυτό και δεν δίστασαν να δηλώσουν ότι «η αριστεία
είναι ρετσινιά», μιλώντας ακόμη και για «χιτλερικά σχολεία» και καταργώντας τα
Πρότυπα που είναι τα «κολλέγια της μεσαίας τάξης και των φτωχών».
Με το «επιχείρημα» πως σκοπός τους είναι η «αποτροπή της
δημιουργίας μιας μαθητικής ελίτ που λαμβάνει προνομιακή εκπαίδευση σε σχέση με
τους μαθητές των υπόλοιπων σχολείων», καταφέρνουν βαρύ πλήγμα σε δεκάδες
χιλιάδες παιδιά και στις οικογένειές τους, αλλά και στους εκπαιδευτικούς αυτών
των σχολείων, που έχουν όλοι αξιολογηθεί με ειδικό τρόπο και αξιολογούνται
συνεχώς.
Έτσι, θα υπάρχουν μόνο τα ακριβά σχολεία, στα οποία θα
πηγαίνουν μόνο τα παιδιά της νομενκλατούρας τους.
Κωφεύοντας σε όλα τα επιχειρήματα των Συλλόγων Αποφοίτων
και των Συλλόγων Γονέων, διατηρούν ελάχιστα πρότυπα «για ιστορικούς και μόνο
λόγους», αλλά και αυτά τα αποδυναμώνουν από τη διαδικασία της αξιολόγησης
καθηγητών και μαθητών.
Στην πραγματικότητα καταργούν μερικά από τα ιστορικότερα
πρότυπα σχολεία, όπως τη Γεννάδειο Σχολή, το πρώτο πρότυπο σχολείο του
ελληνικού κράτους, την ώρα που η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει την
ίδρυση 52 προτύπων σχολείων, ένα για κάθε νομό, ώστε να έχουν ίσες ευκαιρίες τα
παιδιά όλης της Ελλάδας.
Επίθεση
στην αξιολόγηση
Μετά τους κομματικούς διορισμούς (πολιτευτών του ΣΥΡΙΖΑ
και των ΑΝΕΛ) στις 13 θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, τώρα
παρεμβαίνουν καταστροφικά στον τρόπο επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων.
Υποβαθμίζονται τα αντικειμενικά κριτήρια, καταργείται η
συνέντευξη και ο Σύλλογος των καθηγητών λαμβάνει μέρος στη μοριοδότηση με
ποσοστό 33%, ψηφίζοντας τους διευθυντές των σχολείων! Ανοίγει έτσι ένα νέο
κεφάλαιο συναλλαγής και τα σχολεία μετατρέπονται σε εκλογικά κέντρα, με τους
υποψήφιους διευθυντές να επιδίδονται σε… προεκλογικό αγώνα (με ό,τι σημαίνει
αυτό σε επίπεδο συναλλαγής όσον αφορά στους «ψηφοφόρους» τους καθηγητές).
Η
επιστροφή των «αιώνιων φοιτητών»
Κατά εντελώς αντιεπιστημονικό τρόπο μετατρέπουν την
παιδεία σε αποσπασματική διαδικασία, επαναφέροντας τους «αιώνιους φοιτητές» και
φορτώνοντας τα πανεπιστήμια με υπερβάλλοντα αριθμό φοιτητών που στην
πραγματικότητα έχουν δια παντός αποκοπεί από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιπλέον, εμφανίζοντας έναν υπέρογκο αριθμό φοιτητών που
θα υπάρχουν μόνο στα χαρτιά, τα πανεπιστήμιά μας δεν θα αξιολογούνται σωστά από
τους διεθνείς οργανισμούς – αφού τελικά θα εμφανίζουν λίγες επιτυχίες σε σχέση
με έναν (ανύπαρκτο) φοιτητικό πληθυσμό.
Την ίδια ώρα καταργούνται τα υπό ίδρυση τμήματα
τουριστικών προπτυχιακών σπουδών στην αγγλική γλώσσα στο Ρέθυμνο και στη Ρόδο,
που θα απευθύνονταν σε αλλοδαπούς φοιτητές και θα απέφεραν έσοδα στα
πανεπιστήμια Κρήτης και Αιγαίου.
Η καταστροφή αναμένεται να ολοκληρωθεί με άλλο νόμο που
θα επαναφέρει ό,τι πιο οπισθοδρομικό στον χώρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης,
ενώ με υπουργική απόφαση το «κράτος του ΣΥΡΙΖΑ» απλώνει το μακρύ του χέρι και
στην ιδιωτική εκπαίδευση: Θέτουν ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας,
ικανοποιώντας τα αιτήματα των συνδικαλιστών του χώρου και αδιαφορώντας για την
τύχη δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών που αναγκαστικά θα περάσουν την πόρτα της
ανεργίας.
Για άλλη μια φορά, βολεύουν τους εκλεκτούς τους στο
δημόσιο τομέα και χτυπούν αλύπητα τον ιδιωτικό.