Σάββατο 27 Ιουλίου 2013

Εσένα πόσα σου έκοψαν τον περασμένο μήνα;




Εσένα πόσα σου έκοψαν τον περασμένο μήνα;: Γράφει ο Γιάννης Κριτσαντώνης Αντιγράφω από τις εφη... bit.ly/16cCAIS via @avgerinosx
Γράφει ο Γιάννης Κριτσαντώνης

20130722-234435.jpgΑντιγράφω από τις εφημερίδες:
«Η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να αποσύρει την υπουργική τροπολογία που παρείσφρησε στο πολυνομοσχέδιο και έδινε την δυνατότητα στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στον υπουργό Εθνικής Αμυνας να χρησιμοποιούν τα κυβερνητικά αεροσκάφη. Είναι δε ενδεικτικό ότι για την εν λόγω τροπολογία ο κ. Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος (ΠΑΣΟΚ) ανέφερε ότι «το ΠΑΣΟΚ δεν γνώριζε για την τροπολογία και εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας με το περιεχόμενό της».
Τι πάει να πεί «παρεισέφρησε» στο πολυνομοσχέδιο; Τι ήταν δηλαδή αυτή η υπουργική τροπολογία; Ποντίκι που μπήκε στο σπίτι από την μισάνοιχτη πόρτα; Κι αν πιστέψει κανεις ότι «το ΠΑΣΟΚ δεν γνώριζε για την τροπολογία και εκφράζει την αντίθεσή του με το περιεχόμενό της», τότε ποιος την…. «παρεισέφρησε»;

Γνωρίζοντας κάποιος την επαρχιώτικη αρχομανία του αντιπροέδρου, αλλά και τον τρόπο που γράφονται «στο πόδι» οι διάφορες τροπολογίας (που σε τελευταία ανάλυση γίνονται… νόμοι του Κράτους – βλέπε χαράτσι Βενιζέλου), είναι πολύ απλό να καταλάβει τι συνέβη: Παίρνεις τηλέφωνο τον παρατρεχάμενό σου στη Βουλή και του λες:
-Χώσε ρε Μήτσο κάπου μια παράγραφο δυο αράδες να χρησιμοποιώ το Gulfstream ή το Empraer. Ποιος θα το πάρει χαμπάρι σήμερα μεσα στο γενικό χαμό με το πολυνομοσχέδιο που φωνάζουν για τους σχολικούς φύλακες και τη δημοτική αστυνομία…και πού σαι; Βάλε να τα χρησιμοποιεί κι ο Αβραμόπουλος, έτσι για «ξεκάρφωμα»…
Κάποιο… στραβό μάτι όμως το είδε και δεν πέρασε…
Κι όμως τα χρησιμοποιεί τα κυβερνητικά αεροσκάφη ο πολύς αντιπρόεδρος της κυβέρνησης! Κι αν δεν είναι αλήθεια, ας βγεί να δηλώσει με ποιο μέσο πήγε στην Τουρκία να συναντήσει τον Νταβούτογλου…
Δεν θα σταθώ όμως εκεί. Θα σταθώ στο τι κοστίζει η χρησιμοποίηση των κυβερνητικών αεροσκαφών ως σπατάλη της γενικής κυβέρνησης, τι στιγμή που καταληστεύονται μισθοί, φάρμακα, νηπιαγωγεία και συντάξεις. Και τα στοιχεία που μου παρέδωσαν χειριστές και μηχανικοί δεν επιδέχονται αμφισβήτηση:
Λοιπόν, έχουμε και λέμε:
1. «Gulfstream G500». Κόστος χρήσης ανά ώρα (καύσιμο, λάδια, ωριαία συντήριση κτλ) = 4919 δολάρια Αμερικής….
2. «Embraer Legacy 600» = 3991 δολάρια Αμερικής…
Ήτοι, Athens-Washington = 4560.7 ναυτικά μίλια. Άρα, 4560.7 διά 450 μίλια που τρέχει κατα μέσο όρο το… εργαλείο = 10 ώρες και 8 λεπτά, επί 4919 δολάρια ανα ώρα = 49.853.50 δολάρια (…να τα αφήσω;) να πάει και άλλα τόσα να ξανάρθει!
Για το «Embraer». Δέν έχει τόσο μακριά… «πόδια» αυτό, άρα πρέπει να σταματήσει μια Αγγλία πρώτα. Είναι και πιο αργό (μαζί με την προσγείωση εκεί για καύσιμο) κατά μέσο όρο 390 ναυτικά μίλια την ώρα = 4560.7 / 390 = 11.7 επί 3991/ώρα = 46671 καί κάτι ρέστα, να πάει. Και άλλα τόσα να γυρίσει.
Τώρα, και τα δύο, θέλουν πιό πολύ ώρα να πάνε απ΄το να έρθουν, λόγω του… Αιόλου. Άλλα αν τα προσθέσεις και μετά διαιρέσεις δια δύο, «τα βγάνεις περίπου τόσα…» (που θα έλεγε και ο μπακαλόγατος Χατζηχρήστος)!!
Αλλά ας ανακαιφαλαιώσουμε χωρίς αστεία:
Για Ουάσιγκτων: Το «Gulfstream» 100.000 δολάρια allé retour και το «Embraer» 90.000 δολάρια allé retour
Θα λέγαμε οτι κοστίζει στο δημόσιο 150-180.000 δολάρια το πρώτο και 120-160.000 το δεύτερο.
Για Βρυξέλλες: Το «Gulfstream» 30.000 δολάρια alle retour και το «Embraer»: 25.000 δολάρια allé retour.
Δεν τελειώνει εδώ όμως το κόστος. Διότι «κόστος» στην αεροπορία, όπως εξηγεί ένας εκ των ξένων ειδικών που ρώτησα, «είναι κάτι πολύπλοκο.» και συνεχίζει με ερωτηματικά, επειδή δεν είναι σε θέση να γνωρίζει:
«1. Κόστος συντήρισης για το Ελληνικό κράτος. Κάθε κατασκευαστής προσφέρει ‘πακέτα’ ανάλογα με το πόσες ώρες “βάζει” το κάθε αεροσκάφος το χρόνο. Ανταλλακτικά, αναλώσιμα, κτλ.
2. Κόστος ασφάλισης για το Ελληνικό κράτος (?) Η ασφάλεια είναι ένα ποσοστό (απο κάτω του 1% έως 5-6%) της δηλωμένης αξίας του σκάφους. Διαφέρει ανάλογα με τη χρήση και βάση. Κατα προσέγγιση, το «Gulfstream» πρέπει να “πληρώνει” περίπου 200.000 με 400.000 δολάρια Αμερικής το χρόνο. Το «Embraer» τα μισά (αν και νομίζω οτι τα ασφαλίζει το κράτος = μηδέν)
3. Μισθοδοσία πληρωμάτων (?)
4. “Εκτός έδρας” για τα πληρώματα.(?)
5. Κόστος Parking στα εκάστοτε αεροδρόμια: Για αρχηγούς κρατών, αυτα τα έξοδα τα πληρώνει αυτός που έκανε την πρόσκληση. Για υπουργούς, αντιπροέδρους και παρατρεχάμενους, δεν γνωρίζω.
6. Catering. Φαγητό, ποτά κτλ.(?) επίσης δεν γνωρίζω…’
Μακρύς όντως ο κατάλογος του κόστους μιάς πτήσης με ένα κυβερνητικό αεροσκάφος, αν και στην τελευταία επισήμανση περί Catering δε νομίζω ο πολύς αντιπρόεδρος της κυβέρνησης να «τη βγάζει» με δυο σάντουιτς… Ειδικά αυτός!!
Άσε που δεν θα τολμούσε σε περίοδο τέτοιας κρίσης (και όχι μόνο) να πάει με αεροπλάνο της γραμμής, έστω και πρώτη θέση με 900 ευρώ… Θα τολμούσε;
Κι εσένα συνταξιούχε πόσα σου έκοψαν τον περασμένο μήνα;
Μου… άρεσε πάντως η μεγαλόστομη δήλωσή του για το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ: «Πρέπει να περάσει στην κατανάλωση», είπε και συνέχισε:«Πρέπει να ενισχύσει τη φορολογική μας συνείδηση, την έντιμη συμπεριφορά όλων μας, μεταξύ μας και στη σχέση μας με το κράτος. Γιατί μόνον έτσι και το κράτος μπορεί να γίνει και πρέπει να γίνει έντιμο απέναντι στους πολίτες. Γιατί έχουμε και εδώ πολύ μεγάλο πρόβλημα».
Ε, όντως έχει!
olympia.gr