Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

Διακοπτό: Νερό στο... κρασί της αρχίζει να βάζει η ΕΡΓΟΣΕ

Ενδείξεις κάμψης της αδιαλλαξίας της ΕΡΓΟΣΕ στο θέμα των έργων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτου-Ροδοδάφνης, που έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών στην κοινωνία του Διακοπτού, διαφάνηκαν την Τετάρτη, κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στην περιοχή ο υπεύθυνος μελετών και κατασκευών της ΕΡΓΟΣΕ, Αθανάσιος Καπένης.Το υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ βρέθηκε στην περιοχή, προκειμένου να επιθεωρήσει την πορεία του έργου, ύστερα και από τις εντονότατες διαμαρτυρίες των κατοίκων της κωμόπολης, που έχουν προχωρήσει σε αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις το τελευταίο διάστημα, αντιδρώντας στα... τείχη που υψώνονται μέσα στον οικισμό, τα οποία μετατρέπουν σε... ελεύθερους πολιορκημένους εκατοντάδες πολίτες της περιοχής. Στο πλαίσιο της επίσκεψής του, ο κ. Καπένης είχε στα γραφεία του εργοταξίου, στο Διακοπτό, σχεδόν τετράωρη συνάντηση και ανταλλαγή απόψεων με εκπροσώπους της Επιτροπής Αγώνα των κατοίκων, όπως ανέφερε στο attacktv.gr το μέλος της Χρήστος Βλαχόπουλος.

Τι αντιπρότειναν οι εκπρόσωποι της εταιρείας
Οι κάτοικοι εμμένουν στη θέση τους υπέρ της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος του Διακοπτού, ωστόσο το ενδιαφέρον είναι ότι ο εκπρόσωπος της ΕΡΓΟΣΕ ήρθε κομίζοντας αντιπρόταση, βάσει της οποίας θα μπορούσαν να εξεταστούν κάποια ανοίγματα στα πανύψηλα τοιχία, τόσο σ' εκείνα που ήδη έχουν ανεγερθεί όσο και σε αυτά που υπολείπονται. Πάντως, δεν άφησε περιθώριο για μεγάλες αλλαγές, λέγοντας ότι δεν υπάρχει δυνατότητα για εκτεταμένες τροποποιήσεις στα σχέδια.
Πάντως, σε μια πρώτη συγκέντρωση που είχαν οι περισσότερο θιγόμενοι περίοικοι, αποφάσισαν να μην δεχτούν την αντιπρόταση της ΕΡΓΟΣΕ. Μάλιστα, πιθανότατα εντός της Πέμπτης να κατατεθούν και τα ασφαλιστικά μέτρα κατά του έργου, στο Πρωτοδικείο Αιγίου.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο κ. Καπένης επέσεισε τον κίνδυνο απώλειας των ευρωπαϊκών κονδυλίων που διατίθενται για το έργο, προειδοποιώντας πως θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2014. Οι εκπρόσωποι των κατοίκων, από την πλευρά τους, υπενθύμισαν ότι ανάλογες προειδοποιήσεις ακούνε από το 2002, αλλά το έργο έφτασε να ξεκινήσει μόλις το 2008...
Εξάλλου, από τη συζήτηση προέκυψε ότι το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί από το Δημόσιο για τις απαλλοτριώσεις στο Διακοπτό ανέρχεται στα εφτά εκατ. ευρώ, ενώ για το σύνολο των υπό απαλλοτρίωση εκτάσεων, μέχρι το χείμαρρο Σελινούντα, αγγίζει τα 45 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των κατοίκων, όσο στοίχιζε συνολικά η νότια χάραξη είναι το κόστος μόνο για την απαλλοτρίωση των εκτάσεων για τη χάραξη που υλοποιείται σήμερα.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ