Απάντηση
στην ερώτηση που είχε καταθέσει ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας,
σχετικά με την αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου –
Δερβενίου και των εγκαταλελειμμένων υποδομών απέστειλε ο ΟΣΕ μέσω του
Υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με την οποία ο οργανισμός δεν προτίθεται να προβεί
στην παραχώρησή τους. Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Σύμφωνα
με την απάντηση που μου διεβίβασε το αρμόδιο Υπουργείο, το Διοικητικό Συμβούλιο
του ΟΣΕ έχει χαρακτηρίσει την γραμμή Κορίνθου – Δερβενίου ως «Δίκτυο σε
προσωρινή αναστολή λειτουργίας» και, ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατή οποιαδήποτε
παραχώρηση των εγκαταστάσεων. Στη συνέχεια του εγγράφου δίδεται επί λέξει η
εξής επεξήγηση: «Για λόγους ενδεχόμενης εκμετάλλευσης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ του
Δικτύου μετρικής γραμμής Κορίνθου – Άργους, όπως επίσης και για λόγους
εξασφάλισης της συνέχειας του δικτύου μετρικής γραμμής στην Κόρινθο και
συντήρησης του τροχαίου υλικού μετρικής γραμμής, θα χρησιμοποιείται από τον ΟΣΕ
η μετρική γραμμή Κορίνθου – Άργους, τμήμα της οποίας, επί 1,5 χλμ περίπου,
κινείται παράλληλα με την μετρική γραμμή Κορίνθου – Δερβενίου. Ως εκ τούτου,
από τον ΟΣΕ θα χρησιμοποιείται το εν λόγω παράλληλο τμήμα, καθώς και ο παλαιός
σταθμός Κορίνθου».
Από
την απάντηση διαπιστώνω ότι ο ΟΣΕ έχει πρόθεση να αξιοποιήσει μικρό μέρος της
γραμμής, πλην όμως η άρνηση του οργανισμού αφορά το σύνολό της. Θα μπορούσε ο
ΟΣΕ να διατηρήσει το 1,5
χιλιόμετρο γραμμής στο οποίο αναφέρεται για δική του
χρήση και το υπόλοιπο να το παραχωρήσει στους κορινθιακούς Δήμους. Επιπλέον, ο
ΟΣΕ δεν αναφέρεται ούτε σε χρονοδιάγραμμα ούτε σε συγκεκριμένο πλάνο σχετικά με
το πότε και πώς σκοπεύει να αξιοποιήσει τη γραμμή και τις υποδομές στο μέλλον.
Στο
μεταξύ, το μόνο που συνεπάγεται αυτή η αναστολή είναι λεηλασίες, κλοπές και
βανδαλισμοί. Στις αρχές Αυγούστου είχαμε στην Κορινθία συλλήψεις για την κλοπή 450 μέτρων χάλκινων
καλωδίων από το σιδηροδρομικό δίκτυο. Και βέβαια, αυτό είναι μόνο η τελευταία
σε μία σειρά από σοβαρότατες λεηλασίες της δημόσιας περιουσίας. Στο Νόμο έχουμε
αλλεπάλληλα κρούσματα αλλοδαπών, οι οποίοι χρησιμοποιούν ως κατάλυμα
εγκαταλελειμμένους σταθμούς και βαγόνια, ενώ διαρκώς συλλαμβάνονται άτομα που
έχουν στην κατοχή τους σιδηροδρομικά υλικά, από συσσωρευτές και μοτέρ μέχρι
καλώδια και ράγες. Εντέλει, το μόνο που κατορθώνει ο ΟΣΕ και το προϊστάμενο
Υπουργείο εμμένοντας στην απόφασή τους να μην παραχωρήσουν τις
εγκαταλελειμμένες γραμμές και υποδομές στους πολίτες της Κορινθίας για
αξιοποίηση, είναι να δίνει ευκαιρίες για παράνομες πράξεις, να απαξιώνει τη
δημόσια περιουσία που οι φορολογούμενοι έχουν πληρώσει με τα λεφτά τους και η
αστυνομία να απασχολείται διαρκώς με το να περιμαζεύει κλοπιμαία που ανήκουν
στον ΟΣΕ.
Επιμένω
στην πάγια θέση μου ότι η γραμμή και οι υποδομές πρέπει να παραχωρηθούν στους
Κορίνθιους. Το πώς θα αξιοποιηθούν είναι θέμα μιας άλλης συζήτησης, η οποία
πρέπει να γίνει σε μεταξύ της πολιτείας, των τοπικών και περιφερειακών αρχών
και, βεβαίως, των πολιτών. Αυτή τη στιγμή προέχει να κινητοποιηθούμε σε επίπεδο
Νομού και να διεκδικήσουμε οργανωμένα αυτό το κομμάτι κορινθιακής γης που
παραμένει ανεκμετάλλευτο. Το Υπουργείο περιορίστηκε να διαβιβάσει την απάντηση
του ΟΣΕ χωρίς να πάρει θέση, δεν έδωσε κανένα χρονοδιάγραμμα, κανένα πλάνο για
το τι μέλλει γενέσθαι, παρόλο που είχα θέσει και αυτό το ερώτημα στο έγγραφό
μου. Πιστεύω ότι από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε, από τον πολιτικό προϊστάμενο,
δηλαδή, για τις υποδομές και να πιέσουμε για μία πολιτική λύση, όσο ο ΟΣΕ
παραμένει ακόμα στα χέρια των φορολογουμένων.»