Δεν υποχωρεί, αντίθετα σκληραίνει την κόντρα με τους ιδιοκτήτες ταξί ο υπουργός Μεταφορών Γ. Ραγκούσης. Κατηγορεί τον πρόεδρο της ΝΔ ότι μετατράπηκε σε … «εκπρόσωπο τύπου των ιδιοκτητών ταξί», καταγγέλλει την αντιπολίτευση ότι δεν καταδικάζει σαφώς τις πράξεις βίας των ταξιτζίδων, στρέφει εναντίον των ιδιοκτητών, τους ξενοδόχους και τους οδηγούς ταξί, αρνείται να δώσει «εδώ και τώρα» τη θέση του υπουργείου. Και εκτός από όλα αυτά και ενώ η απεργία πρέπει να λήξει, κατηγορεί τους ιδιοκτήτες ότι ουσιαστικά ζητούν να παραμείνει το επάγγελμα κλειστό.
Την ίδια ώρα οι ιδιοκτήτες είχαν αποκλείσει εκ νέου τη Βουλή, όπου συνεδρίαζε η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων και ο κ. Ραγκούσης δέχονταν «πυρά» όχι μόνο από την αντιπολίτευση αλλά και από το ΠΑΣΟΚ .
«Το λέω ξεκάθαρα σε όσους νομίζουν ότι θα υποκύψουμε σε πιέσεις και σε εκβιασμούς: δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω. Το άνοιγμα με κανόνες θα προχωρήσει. Μέσα από διάλογο, αλλά θα προχωρήσει», τόνισε στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών υποθέσεων της βουλής, ο υπουργός Μεταφορών κ. Ραγκούσης. Κατήγγειλε δε με δριμύτητα τον πρόεδρο της ΝΔ και το γεγονός ότι , όπως υποστήριξε, ενώ οι ιδιοκτήτες ταξί είχαν προσέλθει σε συμφωνία μαζί του, εξωθήθηκαν για λόγους πολιτικούς να προχωρήσουν στην απεργία…
Η πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λούκα Κατσέλη κάλεσε το υπουργείο να επισπεύσει την παρουσίαση των θέσεών του, διότι η καθυστέρηση προκαλεί πολύ σοβαρά προβλήματα στην οικονομία.
Να παραιτηθεί εάν δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο, ζήτησε από τον υπουργό ο βουλευτής της ΝΔ, Μιχάλης Παπαδόπουλος καταδικάζοντας τις δραματικές καθυστερήσεις που πλήττουν τον τουρισμό και την οικονομία.
Από πλευράς ΣΥΝ, ο Δημήτρης Παπαδημούλης, δήλωσε: «Ο κ. Ραγκούσης επιμένει να «ρίχνει λάδι στη φωτιά». Αυτό που αρνείται πεισματικά ο νέος υπουργός, καλείται τώρα να το κάνει ο Πρωθυπουργός: Πρωτοβουλία εκτόνωσης και διάλογου για αλλαγές, με επίκεντρο το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα, έτσι ώστε να τερματιστεί η επιζήμια για την οικονομία και την κοινωνία σύγκρουση κυβέρνησης-ταξιτζήδων».
Αναλυτικότερα:
Τι είπε στη Βουλή ο Γ. Ραγκούσης
Μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών υποθέσεων της βουλής, ο υπουργός Μεταφορών κ. Ραγκούσης, ανέφερε:
« Δεν εξυπηρετεί και τους εργαζόμενους οδηγούς, οι οποίοι συμπιέζονται, αναγκαζόμενοι να εργάζονται με όλο και χαμηλότερη αμοιβή. Για αυτό ακριβώς, τόσο οι φορείς και οι επιχειρήσεις του τουρισμού όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων τάσσονται ρητά και κατηγορηματικά υπέρ της απελευθέρωσης, ενώ αντιδρούν μόνο οι ιδιοκτήτες.
«Η διατήρηση της υπάρχουσας κατάστασης τι σημαίνει; Αγοραπωλησίες αδειών με "μαύρα" χρήματα, άρα φοροδιαφυγή. Αφήνοντας την κατάσταση ως έχει, ουσιαστικά προωθούμε την παραοικονομία με τη σφραγίδα του κράτους και, παράλληλα, σταματάμε μια αναπτυξιακά αναγκαία πολιτική, αποτυγχάνουμε να βελτιώσουμε την παροχή υπηρεσιών, αλλά και αποκλείουμε την πρόσβαση στην αγορά εργασίας»
«Τι θέλουμε λοιπόν; Να συντηρήσουμε μια τέτοια κατάσταση; Η αγορά των ταξί είναι εδώ και δεκαετίες κλειστή, αδιαφανής και αναποτελεσματική… Και για να τελειώνουμε και με μια ακόμα υποκρισία. Καρτέλ δεν φτιάχνει η απελευθέρωση, καρτέλ είναι σήμερα οι λεγόμενοι μαντράδες εκμεταλλευτές με τις δεκάδες άδειες.
«Τι ηθικό έρεισμα έχει μια πολιτική που εμφανίζεται άτεγκτη με τους αδύναμους και ευέλικτη με όσους πλήττουν με έκνομες ενέργειες το δημόσιο συμφέρον; Οι ιδιοκτήτες αδειών δεν οφείλουν και αυτοί να επωμιστούν ένα μέρος του κόστους της προσπάθειας για την αναπτυξιακή επανεκκίνηση της χώρας, μαζί με τους εργαζόμενους; Επειδή δεν λογαριάζουν το κοινωνικό κόστος των ενεργειών τους θα τους επιβραβεύσουμε;»
«…Το υπουργείο, όταν το προσεχές διάστημα γνωστοποιήσει τη συνολική πρόταση και τους κανόνες που θα διέπουν την απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, θα τους δώσει εύλογο και επαρκή χρόνο προκειμένου να επισημάνουν τα σημεία στα οποία συμφωνούν και τα σημεία στα οποία διαφωνούν. Μέχρι τότε είναι παντελώς αδικαιολόγητη κάθε μορφή κινητοποίησης και μάλιστα με θύμα το κοινωνικό σύνολο και την τουριστική οικονομία.
Δριμεία επίθεση σε Α. Σαμαρά
Λέει και ξαναλέει, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κύριος Σαμαράς να κάνουμε ό,τι κάνουν και στην Ευρώπη. Δηλαδή τι εννοεί; Μήπως δεν γνωρίζει ότι δεν υπάρχει κοινή αντιμετώπιση του θέματος στις ευρωπαικές χώρες; …Το ίδιο ισχύει με το περίφημο πληθυσμιακό κριτήριο. Τι θα πει πληθυσμιακό κριτήριο έτσι γενικά και αόριστα; Δύο- δυόμιση ταξί ανά χίλιους κατοίκους , όπως σήμερα στην Αθήνα; Τρία ταξί ανά χίλιους κατοίκους, όπως στη Βουδαπέστη και τη Μαδρίτη; Τέσσερα ταξί ανά χίλιους κατοίκους, όπως στην Πράγμα και το Βουκουρέστι, ή 10 ταξί ανά χίλιους κατοίκους, όπως στη Βαρκελώνη, το Ελσίνκι και το Μπέλφαστ. Δεν υπάρχουν ενιαία πληθυσμιακά κριτήρια. Και για να τελειώνουν οι μισές αλήθειες, ας πούμε επιτέλους ότι όταν οι ιδιοκτήτες ταξί μιλούν για πληθυσμιακά κριτήρια εννοούν τέτοια πληθυσμιακά κριτήρια, ώστε το επάγγελμα να παραμείνει κλειστό, ώστε να μην προκύπτει η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών. Υπεκφυγή και πρόσχημα είναι, λοιπόν, έτσι γενικά και αόριστα το πληθυσμιακό κριτήριο. Δεν σημαίνει τίποτα παρά μόνο ένα βολικό άλλοθι σε όσους, όπως ο κ. Σαμαράς, θέλουν να παραμείνει το επάγγελμα κλειστό και με αυτό τον τρόπο κλείνουν το μάτι στους ιδιοκτήτες ταξί. Είναι λυπηρό ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μετατρέπεται σε εκπρόσωπο τύπου του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί».
«Αλήθεια, κύριοι της αντιπολίτευσης, θα καταδικάσετε ή όχι τις πράξεις βίας που παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες;
«Και ο χειρισμός αυτός οδήγησε στη συμφωνία της 7ης Ιουλίου, κατά την οποία οι ιδιοκτήτες κατέθεσαν τη συμφωνία τους, και στη συνέχεια τις απόψεις τους με υπόμνημα που υπέβαλαν στις 13 Ιουλίου, και συμφώνησαν να αναμένουν τις προτάσεις του υπουργείου, το οποίο ασφαλώς όφειλε και οφείλει να λάβει υπόψη του και τις απόψεις των ιδιοκτητών ταξί, όπως και τις απόψεις των άλλων εμπλεκομένων, των εκπροσώπων του τουρισμού και των εργαζομένων. Και αυτή τη συμφωνία, την προφανή και αυτονόητη, κάποιοι έσπρωξαν τους ιδιοκτήτες να αθετήσουν οδηγώντας τους στην απεργία, πριν καν παρουσιάσει το υπουργείο τις θέσεις του, με την απαίτηση ότι η πολιτεία όφειλε να υποκύψει στα τελεσίγραφά τους και να υιοθετήσει τις θέσεις τους. Να μην καταθέσει δηλαδή καν τη δική της πρόταση».
Οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί
Δεκάδες προβλήματα έχουν δημιουργήσει και σήμερα σε όλη τη χώρα οι ιδιοκτήτες ταξί, που συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Σήμερα από νωρίς το πρωί, επικρατεί κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην περιοχή γύρω από το κτίριο όπου στεγάζεται το υπουργείο Υποδομών, καθώς βρίσκονται εκεί συγκεντρωμένοι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι ανοιγοκλείνουν τη λεωφόρο Μεσογείων ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Οι αυτοκινητιστές, που επιδιώκουν να έχουν νέα συνάντηση με τον Γ. Ραγκούση, έχουν αποφασίσει ότι θα βρίσκονται κάθε μέρα έξω από το υπουργείο για το επόμενο διάστημα. Στον προαύλειο χώρο του υπουργείου, βρίσκονται παρατεταγμένες ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις.
Εν τω μεταξύ, οι ιδιοκτήτες ταξί της Λαμίας, απέκλεισαν το ένα ρεύμα κυκλοφορίας της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος της εισόδου της πόλης.
Στην Πάτρα αυτοκινητιστές κατέλαβαν την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ενώ αποφάσισαν να διαθέσουν τα αυτοκίνητά τους για να μεταφέρουν δωρεάν τους τουρίστες που έφτασαν με κρουαζιερόπλοιο το πρωί της Τρίτης στο λιμάνι.
Εκατοντάδες ιδιοκτήτες ταξί, πραγματοποίησαν μηχανοκίνητη πορεία προς τη Γενική Γραμματεία Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η πορεία ξεκίνησε από το Παμπελοποννησιακό Στάδιο της Πάτρας, όπου νωρίτερα οι αυτοκινητιστές είχαν πραγματοποιήσει συγκέντρωση.
Στο Ηράκλειο, οι αυτοκινητιστές απέκλεισαν τα ταμεία του αρχαιολογικού χώρου της Κνωσού, αφήνοντας ελεύθερη την είσοδο για τους τουρίστες, ενώ για τέταρτη συνεχή ημέρα βρίσκεται υπό κατάληψη το κτίριο της Περιφέρειας Κρήτης.
Στη Θεσσαλονίκη, ομάδα αυτοκινητιστών πυρπόλησε ένα ταξί, ενώ υπό κατάληψη βρίσκεται το κτίριο της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών στο Καλοχώρι. Η κατάληψη αναμένεται να λήξει στις 2 το μεσημέρι, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης.
Στον Έβρο οι ιδιοκτήτες ταξί απέεκλεισαν με τα αυτοκίνητά τους το τελωνείο των Κήπων.
Σε συμβολικό πεντάλεπτο αποκλεισμό της Εγνατίας Οδού (Θεσσαλονίκης-Καβάλας), στον κόμβο της Αμφίπολης, προχώρησαν, λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, οι ιδιοκτήτες ταξί των νομών Σερρών, Δράμας και Καβάλας.
Στη Σάμο, οι ιδιοκτήτες ταξί μπήκαν το πρωί της Τρίτης στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου, κρατώντας συμβολικά ένα φέρετρο σε ένδειξη διαμαρτυρίας, χωρίς ωστόσο να παρακωλύσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου.
Αντιδράσεις κομμάτων
Με αφορμή την αντιπαράθεση κυβέρνησης-ιδιοκτητών ταξί ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης με ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «ο ελληνικός λαός που καθημερινά γίνεται μάρτυρας μιας διαρκούς κλιμακούμενης αντιπαράθεσης και υφίσταται τις επιπτώσεις αυτής της διαφωνίας μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και ιδιοκτητών ταξί, απαιτεί να γνωρίζει επακριβώς τους πραγματικούς και ουσιαστικούς λόγους της διαφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών».
Οι πιο ακραίες αντιδράσεις για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ιδιοκτητών ταξί προέρχονται από προδομένους και απογοητευμένους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ο γραμματέας συνδικαλιστικού της ΝΔ, Γιάννης Μανώλης στον Βήμα 99,5. Όπως τόνισε στις περιοχές όπου κλείνουν λιμάνια, αεροδρόμια και διόδια υπερτερεί πλειοψηφικά το ΠΑΣΟΚ. «Νιώθουν προδομένοι οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ» τόνισε.
Κλείνοντας ο κ. Μανώλης είπε ότι ακόμη και ο ίδιος ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς, έφτασε στο σημείο να ζητήσει από τους ιδιοκτήτες ταξί να σταματήσουν την απεργία για να δείξει πόσο δραματική έχει γίνει η κατάσταση.
eklogika.gr