Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

H ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ 27ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Φίλες και Φίλοι,
Δακίτες και Δακίτισσες

Σας ευχαριστώ για την πρόσκλησή  σας σήμερα εδώ. Νιώθω ευχάριστα και άνετα διότι βρίσκομαι σε χώρο οικείο, σε ατμόσφαιρα προσφιλή για μένα, με φίλους και συνεργάτες, με τους συμμαχητές της παράταξης στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με όλους εσάς που μας συνδέουν κοινοί αγώνες, κοινές προσπάθειες, αγωνίες, οράματα, αλλά και προσδοκίες.
Η Παιδεία ενός Έθνους είναι το γενικότερο προϊόν των ιδανικών, των αντιλήψεων και των αξιών, που διέπουν τη ζωή του. Η Παιδεία οφείλει να κατοχυρώνει τα στοιχεία που συνθέτουν την εθνική μας ταυτότητα: τη γλώσσα, την ιστορία και την παράδοσή μας.
Ειδικά στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη εποχή, στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας,
αλλά και την εποχή του Μνημονίου, της εθνικής μελαγχολίας και των οικονομικών δυσχερειών, η Παιδεία αποτελεί ίσως τη μοναδική επένδυση προοπτικής, αποτελεί το μοναδικό μηχανισμό ανάπτυξης, αλλά και το βασικό μηχανισμό αναδιανομής του εισοδήματος.
Ο πλούτος του αύριο είναι συνώνυμος με την γνώση. Γι’ αυτό η Παιδεία γενικότερα και η πρωτοβάθμια εκπαίδευση ειδικότερα αποτελούν κεφαλαιώδες εθνικό θέμα.
Δυστυχώς, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν θέλει να αντιληφθεί ότι η Παιδεία δεν είναι λογιστική. Η εμμονή της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας
σε αυτή τη νοοτροπία έχει οδηγήσει σε κρίση αξιών, σε βαθιά και πολύπλευρη κρίση, που βρίσκεται στο αποκορύφωμά της στην εκπαίδευση.
Κρίση που πλήττει, παράλληλα, τον κοινωνικό ιστό και υπονομεύει το παρόν και το μέλλον της χώρας μας. Και σε όλα αυτά, η κυβέρνηση απαντά με τη στερεότυπη επιχειρηματολογία της: ότι για όλα φταίει η διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Φίλες και Φίλοι,
η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρόλα τα λάθη και τις παραλείψεις της, στο τομέα της Παιδείας και ειδικότερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση εργάστηκε συστηματικά και επίμονα για μια πιο σύγχρονη και ποιοτική Παιδεία.
Εμείς είμαστε αυτοί που σχεδιάσαμε και πετύχαμε να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών  ανά τάξη από 30 σε 25.
Εμείς είμαστε αυτοί που αναβαθμίσαμε το ολοήμερο σχολείο. Κατά την περίοδο της διακυβέρνησής μας ορίστηκαν 931 Ολοήμερα σχολεία, που καλύπτουν το 85% της χώρας και 958 ολοήμερα νηπιαγωγεία, που καλύπτουν το 50% της χώρας, για τη στήριξη της εργαζόμενης οικογένειας. Παράλληλα, ιδρύθηκαν 85 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής και 19 Ολοήμερα Νηπιαγωγεία Ειδικής Αγωγής.
Αντιμετωπίσαμε έμπρακτα το ζήτημα του υποχρεωτικού νηπιαγωγείου.
Ψηφίσαμε νόμο και βελτιώσαμε την προσχολική αγωγή και όλα πλέον τα νήπια των 5 και 6 ετών φοιτούν υποχρεωτικά στο νηπιαγωγείο, ενώ παράλληλα κατασκευάσαμε 135 καινούργια νηπιαγωγεία και σχεδιάσαμε πενταετές πρόγραμμα για την ανέγερση 833 νέων νηπιαγωγείων.
Συνολικά κατασκευάστηκαν κατά τη δική μας διακυβέρνηση 580 καινούργια σχολεία και ανακαινίστηκαν 375 παλαιά.
Με το πενταετές μας πρόγραμμα προβλέπαμε την κατασκευή 1233 νέων σχολικών κτιρίων, που η σημερινή κυβέρνηση έχει παγώσει.
Με σεβασμό στην ελληνική οικογένεια, αλλά και τον εκπαιδευτικό αναμορφώσαμε τα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών των νηπιαγωγείων της χώρας και γενικεύσαμε το θεσμό της ευέλικτης ζώνης σε όλα τα δημοτικά της χώρας.
Ψηφίσαμε νόμο-πλαίσιο που αφορά στην Ειδική Αγωγή και την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ και θεσμοθετήσαμε το διορισμό των εκπαιδευτικών με αναπηρία.
Ενισχύσαμε τη διδασκαλία της ελληνικής, αλλά και των ξένων γλωσσών.
Καθιερώσαμε τη δεύτερη ξένη γλώσσα ως υποχρεωτική στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού.
Με πυλώνα τον εκπαιδευτικό που αποτελεί το θεμελιώδη παράγοντα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, θεσμοθετήσαμε ρυθμίσεις για το διορισμό των αδιόριστων εκπαιδευτικών που -για μένα προσωπικά- αποτελεί το βασικότερο δομικό πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Και να μου επιτρέψετε και μια προσωπική αναφορά γιατί πράγματι νιώθω υπερήφανος και ευτυχής που ως διατελέσας Υπουργός Παιδείας εγκαινιάσαμε και ολοκληρώσαμε τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία, με συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και με τη συμμετοχή του συνόλου της πολιτικής και εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και όλων των κοινωνικών φορέων, αγγίζοντας όλα τα θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Κυρίως με τον Εθνικό Διάλογο προσπαθήσαμε να εμπεδώσουμε την πολιτική νοοτροπία της εθνικής διάστασης της Παιδείας. Ότι, δηλαδή, η Παιδεία αποτελεί εθνική υπόθεση και απαιτεί πολιτικές ζυμώσεις και συνθέσεις, χωρίς πολιτικά συμπλέγματα και στείρες αντιπαραθέσεις. Μικροπολιτικές δεν χωρούν στην Παιδεία.
Δυστυχώς, κανείς δεν έμαθε τι απέγιναν εκείνα τα συμπεράσματα και κανένας μέχρι σήμερα δεν μας έχει δώσει σαφή και πειστική απάντηση γιατί έμειναν κλειδωμένα και ξεχασμένα στο συρτάρι του υπουργικού γραφείου της κυρίας Διαμαντοπούλου.
Δυστυχώς, όλες αυτές οι προσπάθειες αυτών των ετών και όλη αυτή η τεράστια για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθεια, τείνουν να πέσουν στο κενό και καθημερινά ακυρώνονται από μια αναξιόπιστη και -λυπούμαι που το λέω- σε κάποιες περιπτώσεις ανεύθυνη πολιτική διαχείριση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου  Παιδείας.
Με συνοπτικές διαδικασίες και αγνοώντας τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και των συνδικαλιστικών οργάνων σας, επιχειρούν να αλλάξουν τον χάρτη της εκπαίδευσης και προχωρούν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
Με επιχειρήματα το δήθεν  παιδαγωγικό όφελος των μαθητών μέσω της ορθολογικότερης
αξιοποίησης του εκπαιδευτικού δυναμικού και των κτιριακών υποδομών, θέλουν να δημιουργήσουν νέους όρους στην εκπαίδευση, συγχωνεύοντας και καταργώντας σχολεία.  
Φίλες και Φίλοι,
για μένα η στόχευση του υπουργείου είναι ξεκάθαρη:
Λιγότερα σχολεία, σημαίνει λιγότερα «έξοδα και δαπάνες».
Λιγότερα σχολεία σημαίνει μεγαλύτερα τμήματα μαθητών και περισσότερα μαθησιακά ελλείμματα. Σημαίνει όμως και λιγότεροι εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί σε διαρκή ομηρία, αφού θα μειωθούν δραστικά οι οργανικές θέσεις, άρα και η δυνατότητα για προσλήψεις, μεταθέσεις και αποσπάσεις.
Αυτοί για μένα είναι οι σαφείς στόχοι των συγχωνεύσεων και καταργήσεων των 300 σχολείων. Το ‘χω πει δημόσια και το επαναλαμβάνω και σήμερα στο συνέδριό σας: 
Με τα σχέδιά της, η κυρία Υπουργός Παιδείας, βάζει φωτιά και τορπιλίζει το εκπαιδευτικό σύστημα και στοιβάζει τους μαθητές σε ακατάλληλα σχολικά κτίρια.
Στο όνομα της αποκέντρωσης θέλει να στήσει ένα υπερσυγκεντρωτικό και αμφιβόλου ποιότητος εκπαιδευτικό σύστημα.
Το δικό μας όραμα για την Παιδεία είναι διαφορετικό. Το όραμά μας, το προσωπικό μου όραμα για την Παιδεία απαιτεί πρώτα απ όλα, εμπιστοσύνη στους θεσμούς και στα πρόσωπα, εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό προσωπικό της χώρας μας, εμπιστοσύνη στον ίδιο τον Ελληνικό Πολιτισμό.

Φίλες και Φίλοι, Δακίτες και Δακίτισσες 
Η ΔΑΚΕ δασκάλων όλο αυτό το διάστημα στέκεται όρθια και καθημερινά δίνει τις μάχες
μέσα στους χώρους εκπαίδευσης. Οφείλω ως πρώην Υπουργός Παιδείας και τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας να σας ευχαριστήσω από τα βάθη της ψυχής μου για τη συνεργασία και τους κοινούς αγώνες όλα αυτά τα χρόνια. Αλλά και να σας καλέσω στη νέα προσπάθεια που κάνει το κόμμα μας και ο Πρόεδρός μας Αντώνης Σαμαράς για το νέο πολιτικό και κοινωνικό μοντέλο, που μπορεί να καλύψει τα πιο επικίνδυνα εθνικά μας ελλείμματα: Το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας, ασφάλειας, προοπτικής και ελπίδας.
Κυρίως, το έλλειμμα Παιδείας στην πνευματική ζωή, αλλά και την καθημερινότητά μας.

Σας καλώ, λοιπόν, όλους από σήμερα να δουλέψουμε συστηματικά, να συνεργαστούμε με υπομονή, επιμονή και αποτελεσματικότητα και να διαμορφώσουμε από κοινού αξιόπιστο αντιπολιτευτικό λόγο.
Να παράγουμε ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις.

Εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου σας και να είστε βέβαιοι ότι στέκομαι δίπλα σας αρωγός στις προσπάθειές σας.

Σας ευχαριστώ.