Φίλες και φίλοι,
Να θυμούνται όλοι αυτή την ημερομηνία: 21 Φλεβάρη του 2011. Είναι η ημερομηνία που η ΔΑΠ ΝΔΦΚ, μέσα από τη δική της πλατφόρμα, τη δική της διαβούλευση, τις δικές της προτάσεις, τελικά, έσπασε τα κατεστημένα άλατα δεκαετιών στην Ελληνική Παιδεία. Για να αλλάξει, επιτέλους, νοοτροπία η παιδεία μας.
Θερμότατα συγχαρητήρια για την πρόταση αυτή.
Μια πρόταση τολμηρή, πάνω απ΄ όλα. Με θάρρος. Χωρίς «στρογγυλέματα», συγκεκριμένη, όχι γενικόλογη. Μια πρόταση που βλέπει γύρω τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο. Εκεί που τα Πανεπιστήμια είναι πραγματικά «ατμομηχανές» Ανάπτυξης...
Μια πρόταση που κοιτάζει μπροστά, κοιτάει στο μέλλον.
Που ανήκει στα παιδιά μας.
Και τα παιδιά μας πρέπει να το κατακτήσουν.
Μια πρόταση έξω και πέρα από τα στερεότυπα και τις αγκυλώσεις με τις οποίες –δεκαετίες τώρα έχει μπουχτίσει η Ελληνική Παιδεία.
Η πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προέκυψε μέσα από 3μηνο ανοιχτό διαδικτυακό διάλογο. Μια πρωτοβουλία με την επωνυμία «Παιδεία 2020», στην οποία συμμετείχαν χιλιάδες φοιτητές – 11.785 μεμονωμένοι επισκέπτες - και κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις για το πώς φαντάζονται τα σύγχρονα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρώτη αυτή ανοιχτή δικτυακή διαβούλευση – πραγματικά «ανοιχτή» και πραγματική «διαβούλευση» – κατατέθηκαν, μεταξύ άλλων και 123 ολοκληρωμένες προτάσεις για τα Πανεπιστήμια...
Με την πρόταση αυτή η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αποδεικνύει ότι δίκαια παραμένει πρωτοπόρα δύναμη -και βάζει τη σφραγίδα της ποιότητας- για περισσότερο από 25 χρόνια.
Όχι μόνο πρωτοπόρα σε αριθμούς και ψήφους.
Αλλά και πρωτοπόρα στην ουσία, στην ανάλυση, στη σύνθεση. Τολμά να προτείνει και να αγωνίζεται.
Δεν ασχολείται μόνο με συντεχνιακά αιτήματα.
Ανοίγεται στη νεολαία και χαράσσει το μέλλον.
Η σημερινή της πρόταση γίνεται έτσι μάθημα Πολιτικής, μάθημα Δημοκρατίας, μάθημα Συμμετοχικότητας. Και μάθημα αγωνιστικότητας.
-- Μάθημα Πολιτικής, γιατί θέτει τα πραγματικά προβλήματα που πρέπει να λυθούν.
-- Μάθημα Δημοκρατίας, γιατί δείχνει πως ξέρει να ακούει, δεν κρατάει τα μυστικά της «μοναδικής αλήθειας».
-- Μάθημα Συμμετοχικότητας, γιατί εμπλέκει όλο και περισσότερους στη συζήτηση. Κι όσοι βλέπουν τις αγωνίες και τις απόψεις τους να βρίσκουν εκπροσώπηση και υγιή διέξοδο, γίνονται μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας. Τη νιώθουν και δική τους. Και είναι πάνω απ’ όλα δική τους...
-- Και μάθημα Αγωνιστικότητας, γιατί θέλει πολύ θάρρος να θέτεις τέτοια θέματα, σε τέτοιες στιγμές, σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες, όπως αυτές που περνά ο τόπος μας. Και να τα βάζεις με «πετρωμένες αντιλήψεις» που έχουν καταδικάσει την Ανώτατη Εκπαίδευση στο τέλμα...
Με αληθινή υπερηφάνεια διαπιστώνουμε όλοι, ότι η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ που ιδρύσαμε πριν 3,5 δεκαετίες, όταν κι εμείς είχαμε την ηλικία των παιδιών αυτών, σε δύσκολες εποχές και τότε, παραμένει, επίσης σε δύσκολες εποχές, αληθινά πρωτοπόρα. Κι έχει ξεπεράσει τις καλύτερες προσδοκίες μας.
Βασικό σύνθημα των μελών της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι το:
«Αλλάζουμε νοοτροπία, Αλλάζουμε Παιδεία».
Οι ίδιοι κάνουν με τόλμη την αυτοκριτική τους.
Δεν ξεπερνούν απλώς τον εαυτό τους...
Ξεπερνούν τα στερεότυπα που έχουν κληρονομήσει από τις προηγούμενες γενιές. Και προχωρούν μπροστά.
Αυτή η πρωτοβουλία δείχνει γενναιότητα, ωριμότητα και θάρρος για αλλαγές.
Και χρειάζεται πραγματικό θάρρος για να πεις σήμερα απ’ εδώ: «Όχι» στο άσυλο της ανομίας.
Η Πρόταση Παιδείας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ανοίγει ένα πολύ ευρύτερο διάλογο μέσα στα Πανεπιστήμια. Μιλήσατε τόσο ώριμα, για αξιολόγηση, για εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων. Για τη Διεθνοποίησή τους. Για τα κίνητρα στην έρευνα. Τα οποία τελικά, μαζί με το e-reading φέρνουν αυτή τη μαγική λέξη που μαγνητίζει το όνειρο του καθενός από μας. Φέρνουν τη λέξη Αξιοσύνη. Στην πράξη. Αυτό επιτυγχάνει η πρόταση αυτή. Μαζί τα άλλα αναγκαία, όπως είναι η χρηματοδότηση.
Έτσι, αυτή τη στιγμή ανοίξατε έναν πολύ ευρύτερο διάλογο μέσα στα Πανεπιστήμια.
Και πέρα από τα Πανεπιστήμια, μέσα στην κοινωνία ολόκληρη.
Στο διάλογο αυτό ασφαλώς θα συμμετάσχουμε κι εμείς, η Νέα Δημοκρατία.
Αλλά δεν πρόκειται ούτε να τον ποδηγετήσουμε, ούτε να προεξοφλήσουμε την κατάληξή του.
Έχουμε εμπιστοσύνη στα παιδιά αυτά. Έχουμε εμπιστοσύνη στη Νεολαία μας.
Και η πρωτοβουλία τους σήμερα δείχνει ότι δίκαια τους έχουμε εμπιστοσύνη.
Να είστε σίγουροι ότι από το περιεχόμενο αυτής της συζήτησης θα αντλήσουμε κι εμείς πολύτιμα συμπεράσματα:
Στις προτάσεις που θα κάνουμε μέσα στο Κοινοβούλιο, και έξω απ’ αυτό, ώστε να κερδίσουμε ως χώρα το στοίχημα που λέγεται Πατρίδα και μέλλον.
Γιατί όποια χώρα κερδίζει αυτό το στοίχημα δεν έχει τίποτε να φοβηθεί.
Για μια ακόμα φορά συγχαρητήρια για την τόλμη σας και καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας.
Που είναι πολύ σημαντικό μέρος μιας συνολικής «σταυροφορίας» για την ποιοτική Αναγέννηση της Παιδείας μας. Και θα ήθελα να παρακαλέσω όλα τα κόμματα, πέρα και πάνω από ιδεοληψίες, να καταλάβουν ότι ήρθε η στιγμή ενός αναγκαίου διαλόγου, στην πιο κρίσιμη καμπή που περνάει ο τόπος μας.
Για μένα σήμερα, χτυπάει πιο γρήγορα το όνειρο μέσα στο αίμα μου.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Να θυμούνται όλοι αυτή την ημερομηνία: 21 Φλεβάρη του 2011. Είναι η ημερομηνία που η ΔΑΠ ΝΔΦΚ, μέσα από τη δική της πλατφόρμα, τη δική της διαβούλευση, τις δικές της προτάσεις, τελικά, έσπασε τα κατεστημένα άλατα δεκαετιών στην Ελληνική Παιδεία. Για να αλλάξει, επιτέλους, νοοτροπία η παιδεία μας.
Θερμότατα συγχαρητήρια για την πρόταση αυτή.
Μια πρόταση τολμηρή, πάνω απ΄ όλα. Με θάρρος. Χωρίς «στρογγυλέματα», συγκεκριμένη, όχι γενικόλογη. Μια πρόταση που βλέπει γύρω τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο. Εκεί που τα Πανεπιστήμια είναι πραγματικά «ατμομηχανές» Ανάπτυξης...
Μια πρόταση που κοιτάζει μπροστά, κοιτάει στο μέλλον.
Που ανήκει στα παιδιά μας.
Και τα παιδιά μας πρέπει να το κατακτήσουν.
Μια πρόταση έξω και πέρα από τα στερεότυπα και τις αγκυλώσεις με τις οποίες –δεκαετίες τώρα έχει μπουχτίσει η Ελληνική Παιδεία.
Η πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ προέκυψε μέσα από 3μηνο ανοιχτό διαδικτυακό διάλογο. Μια πρωτοβουλία με την επωνυμία «Παιδεία 2020», στην οποία συμμετείχαν χιλιάδες φοιτητές – 11.785 μεμονωμένοι επισκέπτες - και κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις για το πώς φαντάζονται τα σύγχρονα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρώτη αυτή ανοιχτή δικτυακή διαβούλευση – πραγματικά «ανοιχτή» και πραγματική «διαβούλευση» – κατατέθηκαν, μεταξύ άλλων και 123 ολοκληρωμένες προτάσεις για τα Πανεπιστήμια...
Με την πρόταση αυτή η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αποδεικνύει ότι δίκαια παραμένει πρωτοπόρα δύναμη -και βάζει τη σφραγίδα της ποιότητας- για περισσότερο από 25 χρόνια.
Όχι μόνο πρωτοπόρα σε αριθμούς και ψήφους.
Αλλά και πρωτοπόρα στην ουσία, στην ανάλυση, στη σύνθεση. Τολμά να προτείνει και να αγωνίζεται.
Δεν ασχολείται μόνο με συντεχνιακά αιτήματα.
Ανοίγεται στη νεολαία και χαράσσει το μέλλον.
Η σημερινή της πρόταση γίνεται έτσι μάθημα Πολιτικής, μάθημα Δημοκρατίας, μάθημα Συμμετοχικότητας. Και μάθημα αγωνιστικότητας.
-- Μάθημα Πολιτικής, γιατί θέτει τα πραγματικά προβλήματα που πρέπει να λυθούν.
-- Μάθημα Δημοκρατίας, γιατί δείχνει πως ξέρει να ακούει, δεν κρατάει τα μυστικά της «μοναδικής αλήθειας».
-- Μάθημα Συμμετοχικότητας, γιατί εμπλέκει όλο και περισσότερους στη συζήτηση. Κι όσοι βλέπουν τις αγωνίες και τις απόψεις τους να βρίσκουν εκπροσώπηση και υγιή διέξοδο, γίνονται μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας. Τη νιώθουν και δική τους. Και είναι πάνω απ’ όλα δική τους...
-- Και μάθημα Αγωνιστικότητας, γιατί θέλει πολύ θάρρος να θέτεις τέτοια θέματα, σε τέτοιες στιγμές, σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες, όπως αυτές που περνά ο τόπος μας. Και να τα βάζεις με «πετρωμένες αντιλήψεις» που έχουν καταδικάσει την Ανώτατη Εκπαίδευση στο τέλμα...
Με αληθινή υπερηφάνεια διαπιστώνουμε όλοι, ότι η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ που ιδρύσαμε πριν 3,5 δεκαετίες, όταν κι εμείς είχαμε την ηλικία των παιδιών αυτών, σε δύσκολες εποχές και τότε, παραμένει, επίσης σε δύσκολες εποχές, αληθινά πρωτοπόρα. Κι έχει ξεπεράσει τις καλύτερες προσδοκίες μας.
Βασικό σύνθημα των μελών της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι το:
«Αλλάζουμε νοοτροπία, Αλλάζουμε Παιδεία».
Οι ίδιοι κάνουν με τόλμη την αυτοκριτική τους.
Δεν ξεπερνούν απλώς τον εαυτό τους...
Ξεπερνούν τα στερεότυπα που έχουν κληρονομήσει από τις προηγούμενες γενιές. Και προχωρούν μπροστά.
Αυτή η πρωτοβουλία δείχνει γενναιότητα, ωριμότητα και θάρρος για αλλαγές.
Και χρειάζεται πραγματικό θάρρος για να πεις σήμερα απ’ εδώ: «Όχι» στο άσυλο της ανομίας.
Η Πρόταση Παιδείας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ανοίγει ένα πολύ ευρύτερο διάλογο μέσα στα Πανεπιστήμια. Μιλήσατε τόσο ώριμα, για αξιολόγηση, για εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων. Για τη Διεθνοποίησή τους. Για τα κίνητρα στην έρευνα. Τα οποία τελικά, μαζί με το e-reading φέρνουν αυτή τη μαγική λέξη που μαγνητίζει το όνειρο του καθενός από μας. Φέρνουν τη λέξη Αξιοσύνη. Στην πράξη. Αυτό επιτυγχάνει η πρόταση αυτή. Μαζί τα άλλα αναγκαία, όπως είναι η χρηματοδότηση.
Έτσι, αυτή τη στιγμή ανοίξατε έναν πολύ ευρύτερο διάλογο μέσα στα Πανεπιστήμια.
Και πέρα από τα Πανεπιστήμια, μέσα στην κοινωνία ολόκληρη.
Στο διάλογο αυτό ασφαλώς θα συμμετάσχουμε κι εμείς, η Νέα Δημοκρατία.
Αλλά δεν πρόκειται ούτε να τον ποδηγετήσουμε, ούτε να προεξοφλήσουμε την κατάληξή του.
Έχουμε εμπιστοσύνη στα παιδιά αυτά. Έχουμε εμπιστοσύνη στη Νεολαία μας.
Και η πρωτοβουλία τους σήμερα δείχνει ότι δίκαια τους έχουμε εμπιστοσύνη.
Να είστε σίγουροι ότι από το περιεχόμενο αυτής της συζήτησης θα αντλήσουμε κι εμείς πολύτιμα συμπεράσματα:
Στις προτάσεις που θα κάνουμε μέσα στο Κοινοβούλιο, και έξω απ’ αυτό, ώστε να κερδίσουμε ως χώρα το στοίχημα που λέγεται Πατρίδα και μέλλον.
Γιατί όποια χώρα κερδίζει αυτό το στοίχημα δεν έχει τίποτε να φοβηθεί.
Για μια ακόμα φορά συγχαρητήρια για την τόλμη σας και καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας.
Που είναι πολύ σημαντικό μέρος μιας συνολικής «σταυροφορίας» για την ποιοτική Αναγέννηση της Παιδείας μας. Και θα ήθελα να παρακαλέσω όλα τα κόμματα, πέρα και πάνω από ιδεοληψίες, να καταλάβουν ότι ήρθε η στιγμή ενός αναγκαίου διαλόγου, στην πιο κρίσιμη καμπή που περνάει ο τόπος μας.
Για μένα σήμερα, χτυπάει πιο γρήγορα το όνειρο μέσα στο αίμα μου.
Σας ευχαριστώ πολύ.