Ο
Αντώνης Σαμαράς σε δηλώσεις του στο λιμάνι του Πειραιά έκανε λόγο για
χειροπιαστά αποτελέσματα της ελληνοκινεζικής συνεργασίας. Από την μεριά
του ο Κινέζος Πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ τόνισε ότι πρόθεση του Πεκίνου
είναι να επενδύσει στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Συγκεκριμένα ο Έλληνας Πρωθυπουργός ανέφερε ότι «δημιουργούνται χειροπιαστές προοπτικές για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων. Όπως διαπιστώσατε και ο ίδιος οι δυνατότητες μεγαλύτερης ακόμη ανάπτυξης είναι τεράστιες».
Ο κ.Σαμαράς έκανε λόγο για αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη, λόγω των επενδύσεων το λιμάνι του Πειραιά.
«Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια κατακτά τη θέση του ως βασική πύλη εισόδου της Ε.Ε. από την Ασία kαι μάλιστα η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μια καινούρια προοπτική και για τον Πειραιά και για τη χώρα, προοπτική που ήδη αξιοποιούν σε συνεργασία με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεγάλες εταιρείες».
Από την πλευρά του ο Λι Κετσιάνγκ τόνισε πως το λιμάνι του Πειραιά «μπορεί να γίνει πύλη εισόδου για την Κίνα στην Ευρώπη», μειώνοντας κατά 7 έως 11 ημέρες τη θαλάσσια μεταφορά των κινεζικών εξαγωγών και μειώνοντας σημαντικά το λειτουργικό κόστος των κινεζικών επιχειρήσεων.
Υπογράμμισε επίσης πως η Κίνα είναι έτοιμη να επενδύσει για τον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση των ελληνικών σιδηροδρομικών γραμμών προς την Ευρώπη, προκειμένου να μειωθεί κατά περαιτέρω 2 με 3 ημέρες ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσουν τα κινεζικά αγαθά στις ευρωπαϊκές αγορές.
Επισήμανε μάλιστα πως η Κίνα θα «ενθαρρύνει» τη συνεργασία μεταξύ ελληνικών και κινεζικών εταιρειών για στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο.
Ο Κινέζος Πρωθυπουργός προσέθεσε πως η επένδυση της COSCO στον Πειραιά έχει δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, σημειώνοντας πως η αποτελεσματική λειτουργία του λιμανιού συγκαταλέγεται στα «απτά αποτελέσματα» της ελληνο-κινεζικής συνεργασίας.
ysterografa.gr
Συγκεκριμένα ο Έλληνας Πρωθυπουργός ανέφερε ότι «δημιουργούνται χειροπιαστές προοπτικές για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων. Όπως διαπιστώσατε και ο ίδιος οι δυνατότητες μεγαλύτερης ακόμη ανάπτυξης είναι τεράστιες».
Ο κ.Σαμαράς έκανε λόγο για αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη, λόγω των επενδύσεων το λιμάνι του Πειραιά.
«Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια κατακτά τη θέση του ως βασική πύλη εισόδου της Ε.Ε. από την Ασία kαι μάλιστα η σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μια καινούρια προοπτική και για τον Πειραιά και για τη χώρα, προοπτική που ήδη αξιοποιούν σε συνεργασία με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεγάλες εταιρείες».
Από την πλευρά του ο Λι Κετσιάνγκ τόνισε πως το λιμάνι του Πειραιά «μπορεί να γίνει πύλη εισόδου για την Κίνα στην Ευρώπη», μειώνοντας κατά 7 έως 11 ημέρες τη θαλάσσια μεταφορά των κινεζικών εξαγωγών και μειώνοντας σημαντικά το λειτουργικό κόστος των κινεζικών επιχειρήσεων.
Υπογράμμισε επίσης πως η Κίνα είναι έτοιμη να επενδύσει για τον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση των ελληνικών σιδηροδρομικών γραμμών προς την Ευρώπη, προκειμένου να μειωθεί κατά περαιτέρω 2 με 3 ημέρες ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσουν τα κινεζικά αγαθά στις ευρωπαϊκές αγορές.
Επισήμανε μάλιστα πως η Κίνα θα «ενθαρρύνει» τη συνεργασία μεταξύ ελληνικών και κινεζικών εταιρειών για στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο.
Ο Κινέζος Πρωθυπουργός προσέθεσε πως η επένδυση της COSCO στον Πειραιά έχει δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, σημειώνοντας πως η αποτελεσματική λειτουργία του λιμανιού συγκαταλέγεται στα «απτά αποτελέσματα» της ελληνο-κινεζικής συνεργασίας.
ysterografa.gr