Μπορεί να έχει ξεφουσκώσει, ελέω αυστηρότητας του νομοθετικού πλαισίου, αλλά το κίνημα «Δεν Πληρώνω» διόδια παραμένει ζωντανό. Αλλωστε, το εν λόγω κίνημα αποτελεί και πολιτικό φορέα και η απήχηση που γνώρισε, ώθησε στη δημιουργία και άλλων, παρόμοιων σχημάτων.
Το κίνημα «Δεν Πληρώνω» είναι υπαρκτό, κυρίως στον οδικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και δη στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί το οποίο διαχειρίζεται η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Σύμφωνα με στελέχη της κοινοπραξίας, το ποσοστό όσων δεν πληρώνουν διόδια ανέρχεται στο 10%. Η πλειονότητα αφορά επαγγελματίες οδηγούς και μεταφορικές εταιρείες, ενώ μόνο το 1% αφορά επιβατικά οχήματα.
Στον άξονα Αθήνα - Λαμία, τον οποίο διαχειρίζεται η «Νέα Οδός», το ποσοστό του «Δεν Πληρώνω» ανέρχεται στο 6%-8%. Αντίστοιχα, στον άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα, τον οποίο διαχειρίζεται η «Νέα Οδός», το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται μόλις στο 0,5%.
Πάντως, σε όσους επανειλημμένως δεν πληρώνουν διόδια, οι κοινοπραξίες έχουν στείλει εξώδικα, ενώ έχουν υπάρξει και δικαστικές αποφάσεις υπέρ των κοινοπραξιών, για αποζημιώσεις δεκάδων χιλιάδων ευρώ, όπως γράφει η "Ελευθεροτυπία". Συνήθως, τα εμπλεκόμενα μέρη προχωρούν σε εξωδικαστικούς συμβιβασμούς.
thebest.gr