ΜΑΚΙ
Τις τελευταίες ημέρες όσοι σερφάρουμε στο
διαδίκτυο έχουμε διαβάσει κείμενα επί κειμένων σχετικά με το μεγάλο ερώτημα
των τελευταίων ημερών. Πόσα είναι τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας 5 ή
7;
Αν πιστέψουμε το παρακάτω ρεμπέτικο του Γιώργου Μουφλουζέλη, η απάντηση είναι 7:
Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο
ούτε έχω μάθει γράμματα πολλά
ξέρω όμως ένα κι ένα κάνουν δύο
και πως τα φωνήεντα είναι εφτά
Αν πιστέψουμε το παρακάτω ρεμπέτικο του Γιώργου Μουφλουζέλη, η απάντηση είναι 7:
Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο
ούτε έχω μάθει γράμματα πολλά
ξέρω όμως ένα κι ένα κάνουν δύο
και πως τα φωνήεντα είναι εφτά
Επίσης αν πιστέψουμε τους κάθε απόχρωσης συνωμοσιολόγους κάποιο
αόρατο χέρι έχει επέμβει στη Γραμματική της Πέμπτης και Έκτης Δημοτικού για
να αφαιρέσει τα γράμματα της ελληνικής γλώσσας.
Ο «πιο καλός ο μαθητής» όμως, που «φιλοδοξεί να βγάλει το σχολείο και να μάθει γράμματα πολλά» προτιμά να πιστέψει τους ειδικούς επιστήμονες και όχι τους στιχουργούς ή τους συνωμοσιολόγους.
Εμείς λοιπόν λέμε να πιστέψουμε:
τον Μανώλη Τριανταφυλλίδη, συγγραφέα της Γραμματικής, που ήδη από τη δεκαετία του ʽ40 αναφέρει ότι τα φωνήεντα είναι 5, όταν μιλάμε για φθόγγους και όχι για γράμματα.
τον καθηγητή Μπαμπινιώτη που αναφέρει στην ιστοσελίδα του ότι στη γλώσσα μας προφέρουμε πέντε 5 φωνηεντικούς φθόγγους, 5 φωνήεντα, αλλά έχουμε περισσότερα γράμματα, 7 μονογράμματα και 5 διγράμματα για να δηλώνουμε στη γραφή των λέξεων τα 5 φωνήεντα.
τον καθηγητή Καζάζη, Πρόεδρο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που αποτελεί επιστημονικό σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας, που λέει σε ανακοίνωση του Κέντρου ακριβώς το ίδιο: τα φωνήεντα, δηλαδή οι φωνηεντικοί φθόγγοι, είναι 5, ενώ τα γράμματα, δηλαδή η γραπτή απόδοσή τους, είναι 12: 7 μονά γράμματα (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) και 5 διγράμματα: τα ει, οι, υι, το αι, και το ου.
Καταληκτικά η «Νέα Ελληνική Γραμματική της Εʼ και ΣΤʼ Δημοτικού είναι επιστημονικά ορθή.
Ως Μαθητική Ανεξάρτητη Κίνηση πιστεύουμε ακράδαντα ότι η επιστημονική ορθότητα αποτελεί τη μόνη βάση τόσο για την εκπαίδευσή μας, όσο και για την προάσπιση της Ελληνικής Γλώσσας. Όλα τα υπόλοιπα είναι για θεωρίες συνωμοσίας.
Ο «πιο καλός ο μαθητής» όμως, που «φιλοδοξεί να βγάλει το σχολείο και να μάθει γράμματα πολλά» προτιμά να πιστέψει τους ειδικούς επιστήμονες και όχι τους στιχουργούς ή τους συνωμοσιολόγους.
Εμείς λοιπόν λέμε να πιστέψουμε:
τον Μανώλη Τριανταφυλλίδη, συγγραφέα της Γραμματικής, που ήδη από τη δεκαετία του ʽ40 αναφέρει ότι τα φωνήεντα είναι 5, όταν μιλάμε για φθόγγους και όχι για γράμματα.
τον καθηγητή Μπαμπινιώτη που αναφέρει στην ιστοσελίδα του ότι στη γλώσσα μας προφέρουμε πέντε 5 φωνηεντικούς φθόγγους, 5 φωνήεντα, αλλά έχουμε περισσότερα γράμματα, 7 μονογράμματα και 5 διγράμματα για να δηλώνουμε στη γραφή των λέξεων τα 5 φωνήεντα.
τον καθηγητή Καζάζη, Πρόεδρο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που αποτελεί επιστημονικό σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας, που λέει σε ανακοίνωση του Κέντρου ακριβώς το ίδιο: τα φωνήεντα, δηλαδή οι φωνηεντικοί φθόγγοι, είναι 5, ενώ τα γράμματα, δηλαδή η γραπτή απόδοσή τους, είναι 12: 7 μονά γράμματα (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) και 5 διγράμματα: τα ει, οι, υι, το αι, και το ου.
Καταληκτικά η «Νέα Ελληνική Γραμματική της Εʼ και ΣΤʼ Δημοτικού είναι επιστημονικά ορθή.
Ως Μαθητική Ανεξάρτητη Κίνηση πιστεύουμε ακράδαντα ότι η επιστημονική ορθότητα αποτελεί τη μόνη βάση τόσο για την εκπαίδευσή μας, όσο και για την προάσπιση της Ελληνικής Γλώσσας. Όλα τα υπόλοιπα είναι για θεωρίες συνωμοσίας.
Από το Γραφείο Τύπου
onned-korinthias.gr