Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών λόγω κακοκαιρίας

Την απαγόρευση της κίνησης φορτηγών ωφέλιμου φορτίου άνω των 3,5 τόνων στο μεγαλύτερο μέρος του εθνικού οδικού δικτύου, μέχρι τις 8 το πρωί της Πέμπτης, αποφάσισαν λόγω των δυσμενών καιρικών φαινομένων οι υπηρεσίες της Τροχαίας.
Συγκεκριμένα, η απογόρευση κυκλοφορίας θα ισχύσει στο παρακάτω οδικό δίκτυο:
-Στην Π.Α.Θ.Ε. (Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης - Ευζώνων).
-Στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου – Πατρών.
-Στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Τριπόλεως.
 -Στην Εθνική Οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
-Στην Εγνατία Οδό, από Ηγουμενίτσα μέχρι χ/θ 423+500 (Α/Κ Γαληψού έως όρια με Ν. Καβάλας.)
-Στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας - Κοζάνης.
-Στην Εθνική Οδό Τρικάλων – Ιωαννίνων από θέση Μουργκάνη έως θέση Παναγιά.
- Στην Εθνική Οδό Τρικάλων – Γρεβενών.

Επιπλέον, η Τροχαία, υπενθυμίζει στους οδηγούς και στους χρήστες του οδικού δικτύου, τις παρακάτω χρηστικές συμβουλές:
·         Φροντίζω το όχημά μου να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.
·         Χρησιμοποιώ πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες. όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κ.λπ.).
·         Φορώ πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
·         Ενημερώνομαι για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν ξεκινήσω.
·         Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
·         Φροντίζω ώστε να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο με αρκετά καύσιμα.
·         Μειώνω ταχύτητα και να αφήνω αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορώ να σταματήσω με ασφάλεια.
·         Δε φρενάρω απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπώ της πορείας μου. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργώ και όταν πρόκειται να επιταχύνω ή να στρίψω.
·         Έχω αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνομαι πιο εύκολα αντιληπτός, ιδιαίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα.
·         Διατηρώ τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός μου πάντα καθαρούς.
·         Οδηγώ με χαμηλή ταχύτητα για να έχω τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός μου.
·         Είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν διασχίζω γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι.
·         Αν οδηγώ σε επαρχιακό δρόμο, αποφεύγω τους χιονισμένους χωματόδρομους.
·         Έχω στο νου μου ότι ενδεχομένως χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσω το όχημά μου όταν οδηγώ σε παγωμένο δρόμο.
Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά μου:
  • Δεν προσπαθώ να «γκαζώσω» για να απεγκλωβιστώ, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
  • Μετακινώ δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξω το χιόνι από τους τροχούς.
  • Ειδοποιώ αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
  • Παραμένω στο αυτοκίνητό μου και να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ότι η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.
Σε περίπτωση που μετακινούμαι εκτός πόλεως:
  • Φροντίζω, πριν ξεκινήσω, να ενημερωθώ για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου.
  • Προγραμματίζω το ταξίδι μου, έτσι ώστε να μη συμπέσει με την αιχμή των καιρικών φαινομένων.
  • Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
  • Βεβαιώνομαι ότι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου είναι γεμάτο καύσιμα.
  • Φροντίζω να έχω μαζί μου κουτί πρώτων βοηθειών.
Σε περίπτωση που μετακινούμαι μέσα στην πόλη:
  • Προτιμώ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Κινούμαι με ιδιαίτερη προσοχή και ακολουθώ τις υποδείξεις των Τροχονόμων.
  • Αποφεύγω τις άσκοπες μετακινήσεις.