Ο Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιάννης Μιχελάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Το χαράτσι στα ακίνητα οδηγεί χιλιάδες συμπολίτες μας σε κατάσταση απόγνωσης.
Παρά τις επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις μας, ώστε να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους οι αρμόδιοι Υπουργοί και να δώσουν λύση, το απόλυτο αλαλούμ συνεχίζεται.
Παρά τις υποσχέσεις τους για διορθωτικές κινήσεις, καλούνται να πληρώσουν- με την απειλή διακοπής του ρεύματος- πολίτες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν.
Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να το ζητήσουν και από οικογένειες σεισμόπληκτων περιοχών που διαμένουν σε κοντέινερς και έπρεπε να είχαν εξαιρεθεί.
Το απόλυτο αλαλούμ έχει γίνει βραχνάς και η ανικανότητα των αρμοδίων, αδιέξοδο για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
Για μια ακόμα φορά, υπενθυμίζουμε την έκκληση που απηύθυνε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της μεταβατικής κυβέρνησης.
Η υπομονή έχει εξαντληθεί. Καλούμε τους αρμόδιους υπουργούς να δώσουν άμεσα λύση σε αυτό το μεγάλο και ευαίσθητο κοινωνικό πρόβλημα».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ & ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Επίσης ο κ. Γιάννης Μιχελάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ & ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Επίσης ο κ. Γιάννης Μιχελάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου σπουδή υπουργείων και οργανισμών να προκηρύξουν διαφημιστικούς διαγωνισμούς αμφιβόλου αξιοπιστίας και αποτελεσματικότητας.
Σε αυτές τις εποχές που το Δημόσιο προσπαθεί να περιορίσει τις δαπάνες του, Υπουργεία και μονοπωλιακοί Οργανισμοί που ελέγχονται από το κράτος, όπως το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το Υπουργείο Ανάπτυξης, η ΔΕΗ και ο ΟΠΑΠ, προχωρούν σε προκηρύξεις διαγωνισμών υψηλού budget με στόχο να δεσμεύσουν, με τις αποφάσεις τους, την επόμενη κυβέρνηση.
Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν στο διαφημιστικό διαγωνισμό ύψους 1,1 εκατ. ευρώ που προκηρύσσει το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, με αντικείμενο την «Διατήρηση και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της γεωργίας, της δασοκομίας και του αγροδιατροφικού τομέα», την «Ποιότητα ζωής στις αγροτικές περιοχές και διαφοροποίηση της αγροτικής οικονομίας» και τη «Δημιουργία τοπικών ικανοτήτων για την απασχόληση και τη διαφοροποίηση στις αγροτικές περιοχές μέσω της προσέγγισης Leader», να συμμετέχει μόνον μία εταιρία, όπου και κατευθύνεται ο διαγωνισμός.
Όπως δεν είναι δυνατόν, σε μία εποχή που όλες οι διαφημιστικές εταιρίες παλεύουν για την επιβίωσή τους, επίσης μία και μόνο εταιρία να συμμετέχει στο διαγωνισμό (προϋπολογισμού 2 εκ. Ευρώ) για την «ψηφιακή σύγκλιση», και ο διαγωνισμός να συνεχίζει να είναι σε ισχύ. Όπως δεν είναι δυνατόν, η ΔΕΗ να αποφασίζει τη διανομή διαφημιστικού κονδυλίου 12 εκ. Ευρώ, με πρακτικές με τις οποίες διαφωνεί ακόμη και η Ένωση Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδας (ΕΔΕΕ).
Αλλά δεν είναι δυνατόν, ο μονοπωλιακός ΟΠΑΠ, με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου να αποφασίζει –σε αυτή τη συγκυρία- τη διενέργεια διαφημιστικού διαγωνισμού ύψους δεκάδων εκ. Ευρώ. Η σπουδή ορισμένων να κλείσουν άρον – άρον με διαγωνισμούς φτιαγμένους στο γόνατο, τα διαφημιστικά budget των επομένων ετών και να δεσμεύσουν με τις αποφάσεις τους την επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εθνικές εκλογές, δεν είναι ούτε κατανοητή και, βέβαια, ούτε αποδεκτή. Η Νέα Δημοκρατία, δεν θα επιτρέψει τέτοιες διαδικασίες.
Γι’ αυτό και ζητά, άμεσα, τη διακοπή των διαγωνισμών και τη συγκρότηση διακομματικών επιτροπών, με τη συμμετοχή δικαστικών αντιπροσώπων, για την προκήρυξη, αξιολόγηση και ανάθεση οποιουδήποτε κρατικού διαφημιστικού κονδυλίου».
Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν στο διαφημιστικό διαγωνισμό ύψους 1,1 εκατ. ευρώ που προκηρύσσει το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, με αντικείμενο την «Διατήρηση και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της γεωργίας, της δασοκομίας και του αγροδιατροφικού τομέα», την «Ποιότητα ζωής στις αγροτικές περιοχές και διαφοροποίηση της αγροτικής οικονομίας» και τη «Δημιουργία τοπικών ικανοτήτων για την απασχόληση και τη διαφοροποίηση στις αγροτικές περιοχές μέσω της προσέγγισης Leader», να συμμετέχει μόνον μία εταιρία, όπου και κατευθύνεται ο διαγωνισμός.
Όπως δεν είναι δυνατόν, σε μία εποχή που όλες οι διαφημιστικές εταιρίες παλεύουν για την επιβίωσή τους, επίσης μία και μόνο εταιρία να συμμετέχει στο διαγωνισμό (προϋπολογισμού 2 εκ. Ευρώ) για την «ψηφιακή σύγκλιση», και ο διαγωνισμός να συνεχίζει να είναι σε ισχύ. Όπως δεν είναι δυνατόν, η ΔΕΗ να αποφασίζει τη διανομή διαφημιστικού κονδυλίου 12 εκ. Ευρώ, με πρακτικές με τις οποίες διαφωνεί ακόμη και η Ένωση Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδας (ΕΔΕΕ).
Αλλά δεν είναι δυνατόν, ο μονοπωλιακός ΟΠΑΠ, με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου να αποφασίζει –σε αυτή τη συγκυρία- τη διενέργεια διαφημιστικού διαγωνισμού ύψους δεκάδων εκ. Ευρώ. Η σπουδή ορισμένων να κλείσουν άρον – άρον με διαγωνισμούς φτιαγμένους στο γόνατο, τα διαφημιστικά budget των επομένων ετών και να δεσμεύσουν με τις αποφάσεις τους την επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εθνικές εκλογές, δεν είναι ούτε κατανοητή και, βέβαια, ούτε αποδεκτή. Η Νέα Δημοκρατία, δεν θα επιτρέψει τέτοιες διαδικασίες.
Γι’ αυτό και ζητά, άμεσα, τη διακοπή των διαγωνισμών και τη συγκρότηση διακομματικών επιτροπών, με τη συμμετοχή δικαστικών αντιπροσώπων, για την προκήρυξη, αξιολόγηση και ανάθεση οποιουδήποτε κρατικού διαφημιστικού κονδυλίου».