Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Έσπειραν ανέμους, θερίζουν θύελλες και στα λιμάνια

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
 
Δεν υπάρχει πλέον η παραμικρή αμφιβολία ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έσπειρε ανέμους και θερίζει τώρα θύελλες.
Ισχύει σε όλους τους τομείς και στο θέμα των κινητοποιήσεων στα λιμάνια, με αποτέλεσμα κρουαζιερόπλοια που είχαν προορισμό τα μεγάλα λιμάνια της χώρας να αλλάζουν πορεία, καθώς οι απεργίες εμποδίζουν τον ανεφοδιασμό τους ή τη μεταφορά των αποσκευών των επιβατών.
Υπολογίζεται πως η ζημιά ενός μηνός μπορεί να φθάσει τα 12 εκ. ευρώ – και έπεται συνέχεια.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας οι οικονομικές επιπτώσεις από την όλη κατάσταση τον Ιούνιο 2016 μπορούν να αποτιμηθούν ως εξής:

- Μείωση επιβατών Ιn transit 45.000-50.000 επιβάτες.
- Μείωση επιβατών Home porting 25.000-30.000 επιβάτες.
- Μείωση τουριστικού εισοδήματος περίπου 3,5-4 εκατ. ευρώ.
- Μείωση εμπορικού εισοδήματος (προμήθειες κλπ) 5-5,5 εκατ. ευρώ.
- Μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιμένων/αεροδρομίων κλπ. 2-2,5 εκατ. ευρώ.
- Μείωση εργατοϋπαλληλικού προσωπικού για τις υπηρεσίες που έχουν ακυρωθεί
- Μείωση εσόδων στο κράτος από λιγότερους φόρους λόγω μείωσης επισκεπτών και υπηρεσιών που προσφέρονται.
Καταλάβατε;
Γι’ αυτό και στις 6 Ιουνίου, τρεις υπουργοί (Τσακαλώτος, Κατρούγκαλος και Δρίτσας) προέβησαν σε κοινή δήλωση-έκκληση για να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις.
Στις 6 Ιουνίου 2016, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Δρίτσας παραδέχθηκε, ότι «ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκαν τα πράγματα, έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στον Πειραιά και στην Θεσσαλονίκη είχαν ξεκινήσει, είχαν δρομολογηθεί και είχαν διανύσει και ένα σημαντικό τμήμα της διαδρομής από το προηγούμενο διάστημα. Στο συμβιβασμό που έγινε πέρυσι το καλοκαίρι με τους εταίρους, συμπεριελήφθησαν και οι ιδιωτικοποιήσεις των εννέα σημαντικών παραγωγικών δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων, και τα δύο λιμάνια. Δεν ήταν στην προγραμματική μας φαρέτρα αυτό».
Ωστόσο, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί υπόσχονται ξανά και ξανά διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων στα υπό αποκρατικοποίηση λιμάνια, ενώ ειδικά ο κ. Δρίτσας, ακόμη και τώρα, μετά τη δημοσίευση της λίστας των αποκρατικοποιήσεων, προσπαθεί να πει πως «τίποτε δεν έχει τελειώσει», καθώς«το ΤΑΙΠΕΔ, ανήρτησε προ ημερών στη σχετική πλατφόρμα, προς τους υποψηφίους αγοραστές που επιθυμούν να καταθέσουν προτάσεις προσφορών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα προσχέδιο σύμβασης παραχώρησης, που κατά δήλωση του ταμείου, είναι προσωρινό και μη δεσμευτικό» και «ως εκ τούτου υπάρχουν ζητήματα που μπορούν ακόμα να συζητηθούν»!
Μάλιστα, συνεχίζει την… αντίσταση και στις 31 Μαΐου, κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, είπε στους εργαζομένους ότι… «οι συμβάσεις παραχώρησης που αναρτώνται για να κινηθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες, δεν αποτελούν κυβερνητικές αποφάσεις»!
Κατά τη γνώμη του, άλλο πράγμα το ΤΑΙΠΕΔ και άλλο η κυβέρνηση!
Αυτό κάνει εδώ και μήνες σε διάφορες δημόσιες και τηλεοπτικές εμφανίσεις του.
Όλοι θυμούνται ότι στις 10 Απριλίου, μιλώντας στο Μέγκα, ο κ. Δρίτσας είπε: «Έχουμε μπροστά μας δρόμο μέχρι τη μεταβίβαση των μετοχών τον Ιούνιο», προσθέτοντας πως «η πώληση του λιμανιού γίνεται για να ικανοποιηθούν οι δανειστές, όχι για την ανάπτυξη του λιμένα» και εξαπολύοντας μύδρους κατά του ΤΑΙΠΕΔ, που κατά τον κ. Δρίτσα «λειτουργεί ως κράτος εν κράτει. Είναι παράλληλη εξουσία στην αιρετή εξουσία του ελληνικού λαού. Πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο το κομμάτι της απαράδεκτης λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ».
«Κάνει αξιοποίηση ή ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας το ΤΑΙΠΕΔ; Είναι επινόηση των δανειστών το ΤΑΙΠΕΔ, δεν είναι κυβέρνηση», είπε ο κ. Δρίτσας. «Το ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι ο Πιτσιόρλας, είναι οργανισμός που ελέγχεται πλήρως από δανειστές, τραπεζικούς και επιχειρηματικούς οργανισμούς και λειτουργεί βάσει κανόνων που θέλουμε να αλλάξουμε».
Σ’ εκείνη τη συνέντευξη, ο κ. Δρίτσας είχε αρνηθεί τη δέσμευση της κυβέρνησης για έσοδα 50 δις ευρώ από νέες ιδιωτικοποιήσεις και πρόσθεσε ότι «κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ επιχειρούν να βάλουν στο τραπέζι 26 ιδιωτικοποιήσεις αντί για τις 9 της συμφωνίας».
Προφανώς έκανε πως δεν γνώριζε ότι ακριβώς αυτά προβλέπει η συμφωνία του καλοκαιριού 2015, την οποία η δική του κυβέρνηση προκάλεσε με τις τρέλες περί δημοψηφίσματος.
Με λίγα λόγια, ο κ. Δρίτσας δυσκολεύεται να αποδεχθεί και να ομολογήσει την πραγματικότητα ενώπιον όλων εκείνων που ο ίδιος ξεσήκωνε όταν το κόμμα του ήταν στην αντιπολίτευση.
Ο ίδιος, αλλά και ο αρχηγός του και ο συγκυβερνήτης Καμμένος και όλα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Ιδού τα ψέματα που έλεγαν για τα λιμάνια και την αποκρατικοποίησή τους:
-2 Οκτωβρίου 2011, Πολιτική Απόφαση ΣΥΝ: (Παλεύουμε) για «την άμεση επαναφορά στην ιδιοκτησία του Δημοσίου, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, των Δημόσιων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, που ξεπουλήθηκαν ή βρίσκονται στη διαδικασία να ξεπουληθούν. Επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, οι Σιδηρόδρομοι, τα Πιστωτικά Ιδρύματα, οι επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης, φορείς όπως Λιμάνια, Αεροδρόμια, Συγκοινωνιακές υποδομές, καθώς όλες οι άλλες πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας, δεν μπορούν παρά να υπηρετούν τις ανάγκες του λαού και την πολιτική ανάπτυξης που χρειάζεται η οικονομία και ο λαός».
-Δημήτρης Βίτσας, τηλεόραση του Σκάι, 11 Ιανουαρίου 2013: «Θα πάρουμε όλες τις δυνατότητες που έχουμε, σταδιακά, ο λαός να επανακτήσει την περιουσία του. Αν μέσα σε αυτό είναι και το λιμάνι, θα το πάρουμε πίσω... Θα πάρουμε τα μέτρα και στο βαθμό της αξιοποίησης, και το λιμάνι (αναφερόμενος στο τμήμα που έχει η COSCO) θα επανακτηθεί από την κοινωνία και το δημόσιο». «Και τις επικοινωνίες θέλουμε να είναι υπό κοινωνικό και δημόσιο έλεγχο, άρα αν ρωτήσετε αν θα πάρουμε πίσω τον ΟΤΕ, απαντάμε θα προσπαθήσουμε».
-28 Ιανουαρίου 2013. Κλιμάκιο του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ συναντάται με τα προεδρεία του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας καθώς και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος. Μοιράζουν υποσχέσεις και δια του κ. Δρίτσα κατακεραυνώνουν το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.
-3 Απριλίου 2013, δελτίο Τύπου Θ. Δρίτσα για την υποστήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στην απεργιακή συγκέντρωση υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου: «Το νομοσχέδιο, ακόμα και αν ψηφιστεί στη Βουλή, θα συναντήσει προβλήματα στην εφαρμογή του, καθώς εισάγει διατάξεις που απορρυθμίζουν το σύνολο σχεδόν της ναυτιλιακής και λιμενικής δραστηριότητας και γι’ αυτό έχει ήδη απορριφθεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των φορέων που εμπλέκονται με τη ναυτιλία.
Το νομοσχέδιο, στρατιωτικοποιεί το Υπουργείο και ειδικότερα τις Υπηρεσίες με αναπτυξιακό / παραγωγικό χαρακτήρα, στις οποίες προκαταβολικά εμπλέκει την ιεραρχία του Λιμενικού Σώματος, ανοίγοντας το δρόμο για την επιστροφή της δομής του στο αναχρονιστικό μοντέλο διοίκησης του παλιού Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Ταυτόχρονα, καταργεί επί της ουσίας το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, υποβαθμίζει το ρόλο του ως Σώματος Ακτοφυλακής, ενώ ουσιαστικά αποτυγχάνει να δώσει λύσεις σε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν στις επιχειρησιακές του δυνατότητες και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι Λιμενικοί. Οι διατάξεις του πλήττουν καίρια την ναυτεργασία, δημιουργούν προβλήματα στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών, ενώ δρομολογούν την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και της πλοηγικής υπηρεσίας».
-6 Μαρτίου 2014, ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την πώληση μετοχών του Ο.Λ.Π.:
«Η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ, με εκτελεστικό βραχίονα το ΤΑΙΠΕΔ, ξεκινάει τη διαδικασία ξεπουλήματος του ΟΛΠ και την μετατροπή του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας σε ιδιωτικό μονοπώλιο, αδιαφορώντας για την εκφρασμένη αντίθεση του συνόλου των κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής.
Επίσης, αποδεικνύεται, περίτρανα, ότι η δικομματική κυβέρνηση, ακολουθώντας τον ολισθηρό κατήφορο του αυταρχισμού, αρνείται το διάλογο και τις δημοκρατικές διαδικασίες, απορρίπτοντας το αίτημα ολόκληρης της αντιπολίτευσης, για να γίνει ακρόαση φορέων από τη Βουλή, πριν από την έναρξη της διαδικασίας.
Η δημοσίευση στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ, μέσα στη νύχτα, της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, έρχεται απλά να ενισχύσει τις καταγγελίες των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, στη συζήτηση σε Επιτροπή της Βουλής, ότι η όλη διαδικασία είναι «φωτογραφική», για να περάσει το λιμάνι στα χέρια της Cosco.
Τα ερωτηματικά τείνουν να γίνουν βεβαιότητα, για το σκανδαλώδη χαρακτήρα της διαδικασίας, επειδή:
1) Ακόμα και οι ελάχιστες αλλαγές, που έχουν γίνει στην Πρόσκληση Ενδιαφέροντος, σε σχέση με το κείμενο που είχε έρθει στην Βουλή, όπως μια τροποποίηση στα Κριτήρια Τεχνικής Επάρκειας, ενισχύει την άποψη ότι η διαδικασία είναι «φωτογραφική».
2) Δεν μπορεί κανένας να μη σταθεί στην παράγραφο 9.4 της σελίδας 17, όπου αναφέρεται ότι «όλα τα δικαιολογητικά θα πρέπει να έχουν εκδοθεί (και όπου προβλέπεται) να έχουν επικυρωθεί, το αργότερο 90 ημέρες, πριν από την ημερομηνία υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία εκπνέει στις 28/4/2014.
Δηλαδή, το Ταμείο, αναγνωρίζει ότι κάποιοι μπορούν ήδη να έχουν ξεκινήσει την διαδικασία έκδοσης δικαιολογητικών. Ποιοι είναι αυτοί; Θα μας απαντήσουν;
Τέλος, στην προκήρυξη αποκαλύπτεται ξεκάθαρα, ο εμπαιγμός των κυβερνητικών Βουλευτών απέναντι στους εργαζόμενους του ΟΛΠ, που διαβεβαίωναν ότι δεν θα θιγούν από την πώληση.
Είναι φανερό, πλέον, ότι οι περίφημες 7 «εγγυήσεις» για τον έλεγχο των τελών στην ακτοπλοΐα, τη διασφάλιση των εργαζόμενων κ.λπ., δεν είναι παρά κάποια σημεία, που θα τεθούν σε διαπραγμάτευση με τον αγοραστή.
Οι μάσκες έπεσαν. Η διαδικασία - σκάνδαλο για το ξεπούλημα του ΟΛΠ, αποκαλύπτεται.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα σταθεί αποφασιστικά στο πλευρό των εργαζόμενων, των κοινωνικών φορέων, των κατοίκων της περιοχής του Πειραιά, στο δίκαιο αγώνα για να παραμείνει το λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο. Η κυβέρνηση θα πρέπει να γνωρίζει, ότι το ξεπούλημα του ΟΛΠ, δεν θα περάσει. Η σύσσωμη αντίσταση του λαού, θα τους ακυρώσει τα καταστροφικά σχέδιά τους. Το λιμάνι του Πειραιά ανήκει και θα μείνει στον λαό».
-28 Μαρτίου 2014, ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον τίτλο «Η κυβέρνηση, με βιασύνη προωθεί το ξεπούλημα των λιμανιών.
Με διαδικασίες fast track, η θεσμοθέτηση της ΡΑΛ»:
«Ο Υπουργός Ναυτιλίας, πρόσφατα είχε δεσμευτεί, ότι η ρύθμιση για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) θα εντάσσονταν στο Σχέδιο Νόμου για τα Τουριστικά Σκάφη, που εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής, την Τρίτη. Όπως φαίνεται, για μία ακόμη φορά, η κυβέρνηση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στο πολυνομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή το Σαββατοκύριακο, επιχειρείται η θεσμοθέτηση της ΡΑΛ, με αντικειμενικό σκοπό την πώληση του Ο.Λ.Π. σε πρώτη φάση και των υπόλοιπων λιμανιών της χώρας, στη συνέχεια.
Από διατάξεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, φαίνεται ότι η κυβέρνηση δε θέλει να δημιουργήσει μία πραγματικά Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά ένα φορέα βολέματος ημετέρων και εξυπηρέτησης των σχεδίων της.
Εκτός από το γεγονός, ότι η θεσμοθέτηση της ΡΑΛ είναι το όχημα για το ξεπούλημα των λιμανιών, ακόμα και η κυβέρνηση που πρότεινε τη δημιουργία της, επιχειρεί να τη θεσμοθετήσει, χωρίς καμία διαβούλευση και σε συνθήκες αδιαφάνειας. Γιατί άραγε τόση βιασύνη, για ένα θέμα τόσο κομβικό για την οικονομία της χώρας; Τι είναι αυτό που φοβίζει την κυβέρνηση και την τρόικα, στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με την «υπόθεση» δημόσια λιμάνια και γενικότερα να εκποιήσουν τη δημόσια περιουσία, προς όφελος των δανειστών;
Η κοινωνία, οι εργαζόμενοι και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, έχουν αντιληφθεί το μέγεθος της καταστροφής, που συνεπάγεται η πώληση των λιμανιών της χώρας. Έχουν αντιληφθεί, ότι η κυβέρνηση, εκποιεί δημόσια περιουσία για να πληρώσει τους δανειστές. Με τους αγώνες τους, θα αποτρέψουν αυτό το σχεδιασμό και θα καταργήσουν στην πράξη κάθε αδιαφανή μεθόδευση που επιχειρείται.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα πρωτοστατήσει να ανατραπεί η πολιτική του ξεπουλήματος της εθνικής δημόσιας περιουσίας και καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους φορείς του Πειραιά και τις Δημοτικές Κινήσεις, να αντισταθούν αγωνιστικά και να ανατρέψουν τη μνημονιακή πολιτική».
-15 Απριλίου 2014, Ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ για την εκποίηση του ΟΛΘ:
«ΤΑΙΠΕΔ – Κυβέρνηση, συνεχίζουν να εξαπατούν τη Βουλή και τον ελληνικό λαό. Όχι στην πώληση του Ο.Λ.Θ. – Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να παραμείνει δημόσιο, στην υπηρεσία της κοινωνίας
Η κυβέρνηση, συνεχίζει το καταστροφικό της έργο, εκποιώντας δημόσια περιουσία, λίγο πριν ο λαός δρομολογήσει την ανατροπή της. Χθες, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, έδωσε στη δημοσιότητα, την πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, δείχνοντας και στην πράξη, τις αντιδημοκρατικές πρακτικές και λειτουργίες που ακολουθεί προκειμένου να ξεπουλήσει δημόσια περιουσία, προς όφελος των ξένων πιστωτών.
Οι κυβερνώντες, όχι μόνο δεν έλαβαν υπόψη την καθολική αντίδραση των εργαζομένων, της αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών φορέων της πόλης, αλλά αγνόησαν ακόμη και τις αντιρρήσεις, που εκφράστηκαν από την πλειοψηφία των Βουλευτών στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, που έγινε η σχετική παρουσίαση από το ΤΑΙΠΕΔ.
Τι και αν οι ιδιωτικοποιήσεις λιμενικών αρχών απέτυχαν παταγωδώς, στη Βρετανία της Θάτσερ όπου επιχειρήθηκαν και σήμερα το 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών είναι δημόσια;
Τι και αν η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε, ότι απαιτείται περαιτέρω ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και των πολιτικών κομμάτων, τέσσερις μόλις μέρες πριν τη χθεσινή εσπευσμένη ανακοίνωση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος;
Προκειμένου να εξυπηρετήσουν το στόχο τους, που είναι να ξεπουλήσουν γρήγορα οτιδήποτε ανήκει στη δημόσια σφαίρα, αδιαφορούν, αν η ήδη μειωμένη αξιοπιστία τους, φτάνει στο ναδίρ. Οι δήθεν διαφωνίες των κυβερνητικών συνεταίρων, κανένα δεν πείθουν. Σαμαράς και Βενιζέλος, είναι εξίσου υπεύθυνοι.
Η πώληση του λιμανιού, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας συνολικά, στις θέσεις απασχόλησης και στις συνθήκες εργασίας, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συνδέονται με το λιμάνι και θα βρεθούν αντιμέτωπες με το φάσμα του αποκλεισμού από τις δραστηριότητές του, στους πολίτες που θα αποξενωθούν από τη λειτουργία του, στο περιβάλλον.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, είναι αλληλέγγυος στους αγώνες που αναπτύσσονται και θα αναπτυχθούν, ενάντια σε οποιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίηση, προκειμένου το λιμάνι, μέσα από ένα δημόσιο σχεδιασμό, να αποτελέσει βασικό μοχλό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Βορείου Ελλάδας και γενικότερα της χώρας».
-9 Μαΐου 2014, Αλ. Τσίπρας στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά, όπου παραβρέθηκαν η υποψήφια περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες Γρηγόρης Γαβρίλης και Παναγιώτης Χατζηπέρος και ο υποψήφιος Δήμαρχος Θ.Δρίτσας: Λέει ότι το λιμάνι έγινε ακόμα περισσότερο λιμάνι της αγωνίας από τη στιγμή που το έβγαλαν στο σφυρί. Και προσθέτει: «Εκτός από τους επίδοξους ιδιοκτήτες του λιμανιού και εκείνους που για χρόνια λυμαίνονται τον Πειραιά με τους κομματικούς στρατούς υπάρχει και ο Πειραιάς των αγωνιστών. Θα πάρουμε αυτό το πρωτάθλημα».
-13 Ιουνίου 2014. Ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ: «Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους ναυτεργάτες και στα Συνδικάτα των ναυτεργατών και θα στηρίξουμε με κάθε προσπάθεια και πρωτοβουλία -μέσα και έξω από την Βουλή- για να μην περάσουν οι αντεργατικές κυβερνητικές επιλογές.
Θέλουμε επίσης να υπογραμμίσουμε, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, από θέση κυβερνητικής ευθύνης, θα αποκαταστήσει το θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και θα διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο, στη βάση των αναγκών της κοινωνίας, των εργαζομένων και στην κατεύθυνση ενός μοντέλου παραγωγικής ανασυγκρότησης, που θα υπηρετεί την ανάπτυξη και το δημόσιο συμφέρον».
 -16 Οκτωβρίου 2014, ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, υπό τον τίτλο «Με αυθαίρετες υπερβάσεις ακόμα και της ισχύουσας νομοθεσίας η κυβέρνηση βιάζεται να ολοκληρώσει το ξεπούλημα του ΟΛΠ»:
«Σταθερή στην προσήλωσή της να ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά, η κυβέρνηση αδιαφορεί για το δημόσιο συμφέρον αλλά και για την ισχύουσα νομοθεσία αγνοώντας ακόμα και σαφέστατες αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ο Υπουργός Ναυτιλίας, ταυτίζεται πλήρως με τα σχέδια της COSCO όταν δηλώνει ότι «δεν υπάρχει κανένα άλλο εμπόδιο» για την υπογραφή της σκανδαλώδους έτσι και αλλιώς συμφωνίας του «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ του ΟΛΠ και της εταιρίας.
Καλούμε την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση της συμφωνίας και το ΔΣ του ΟΛΠ που είναι εντεταλμένο να προασπίσει το λιμάνι του Πειραιά και το δημόσιο και κοινωνικό προσανατολισμό του, να μην επικυρώσει αυθαιρεσίες και να λάβει υπόψη του την τοποθέτηση των εργαζομένων για ποινικές ευθύνες όσων αγνοήσουν τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Παράλληλα, η κυβέρνηση αντιλαμβανόμενη ότι ο χρόνος της τελειώνει επιχειρεί να επισπεύσει το ξεπούλημα βασικών τομέων της οικονομίας, όπως τα λιμάνια. Γι’ αυτό, με Κοινή Υπουργική Απόφαση τροποποίησε την προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του λιμανιού του Πειραιά και μετέθεσε χρονικά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ ώστε να κερδίσει χρόνο, αποδεχόμενη με αυτό τον τρόπο ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα διαπραγματευθεί εκ των υστέρων με τον τελικό επενδυτή ζητήματα δημοσίου συμφέροντος, την εθνική ασφάλεια, τη δημόσια τάξη, την προστασία του περιβάλλοντος! Ταυτόχρονα, ο αγοραστής του ΟΛΠ αποκτά το πλεονέκτημα της διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση σε θέματα που ήταν διασφαλισμένα υπέρ του δημοσίου πριν την ανάδειξη του τελικού αγοραστή. Ενδεικτική της αγχώδους προχειρότητας της είναι ότι η σχετική ΚΥΑ, κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες, θα αναμορφωθεί μετά από παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ!
Ο ΣΥΡΙΖΑ συμπαρατάσσεται με τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της πόλης και τους εργαζόμενους από κοινού θα αγωνιστεί για τη διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών. Η κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα να προβαίνει σε πράξεις και αποφάσεις που ελέγχονται ως προς τη νομιμότητα τους, ξεπουλάνε τον πλούτο της χώρας και υποθηκεύουν το μέλλον της».
-27 Ιανουαρίου 2015. Δηλώσεις Θ. Δρίτσα: «Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματά εδώ». Μιλά για αναστολή της διαδικασίας πώλησης, λέγοντας ότι «το ΤΑΙΠΕΔ, ή η καινούρια επιτροπή αποκρατικοποιήσεων με τη νέα της μορφή, θα αναστείλει τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ». Σχετικά με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, δηλώνει πως «όλες οι επενδύσεις είναι καλοδεχούμενες, αρκεί να έχουν κοινωνικό περιεχόμενο».
-29 Ιανουαρίου 2015, Θ. Δρίτσας, ραδιόφωνο Άλφα: Δεν αμφισβητείται η σύμβαση με την Cosco. Δεν εξετάζεται προς το παρόν η ιδιωτικοποίηση του άλλου τμήματος του ΟΛΠ και της Θεσσαλονίκης.
-9 Φεβρουαρίου 2015, ομιλία Θ. Δρίτσα επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης: Σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, ο κος Δρίτσας επαναβεβαίωσε τη βούληση της κυβέρνησης για παύση της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών των Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης - ενώ για όπου υπάρχει ήδη εγκαθιδρυμένη εκμετάλλευση λιμανιών ή μαρινών από ιδιώτες, ο κος Δρίτσας έθεσε τέσσερα αναγκαία προαπαιτούμενα: Την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων, την προστασία του περιβάλλοντος, τη διασφάλιση εμπλοκής μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη παραγωγική δραστηριότητα, (με στόχο την αύξηση της προστιθέμενης αξίας και της κοινωνικής ωφέλειας) και τη διαφάνεια.
-10 Φεβρουαρίου 2015, ομιλία Αλ. Τσίπρα, επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης: «Όχι στις αποκρατικοποιήσεις». (Αλλά δεν είχαν περάσει ούτε δέκα μέρες, όταν στις 19 Φεβρουαρίου, επισκέφθηκε το λιμάνι, υποδέχθηκε στα κινεζικά την κινεζική πρωτοχρονιά και δήλωσε: «Στηρίζουμε τις υφιστάμενες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα, και της Cosco, και θέλουμε να υποστηρίξουμε επενδύσεις προς το κοινό συμφέρον». Μίλησε για «σημαντική δραστηριοποίηση της Cosco στο Λιμάνι του Πειραιά»).
-21 Φεβρουαρίου 2015, συνέντευξη Π. Λαφαζάνη στην «Εφημερίδα των Συντακτών»: «Η κυβέρνησή μας έχει κόκκινες γραμμές, από τις οποίες δεν θα κάνει πίσω. Η κυβέρνησή μας δεν πρόκειται να συνεχίσει τις ιδιωτικοποιήσεις. Αντίθετα ισχύουν στο ακέραιο όσα αναφέραμε στις προγραμματικές μας δηλώσεις».
-24 Φεβρουαρίου 2015, Γιαβριήλ Σακελαρίδης, κυβερνητικός εκπρόσωπος, στα Παραπολιτικά: «Δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε συνέχιση ιδιωτικοποιήσεων που παραβιάζουν και το δημόσιο συμφέρον και την ελληνική νομοθεσία και το ελληνικό Σύνταγμα».
-15 Μαρτίου 2015,Αλ. Φλαμπουράρης, Real News: Δεν πρόκειται να πουληθεί δημόσια περιουσία, ούτε τα λιμάνια, ούτε τα αεροδρόμια, ούτε ο σιδηρόδρομος. Αξιοποίηση με συμμετοχή του Δημοσίου.
-21 Μαρτίου 2015, Π. Λαφαζάνης, στην «Επένδυση»: «Ό,τι λέγαμε προεκλογικά ως αντιπολίτευση, ισχύουν απολύτως και τώρα που είμαστε κυβέρνηση. Η θέση μας ενάντια στην πώληση του λιμανιού δεν έχει αλλάξει, ούτε και η σκοπιά από την οποία βλέπουμε την επένδυση της Cosco».
-28 Μαρτίου 2015. Γ. Δραγασάκης, επίσκεψη στην Κίνα (συνέντευξη στο Ξινούα): Η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου που διαθέτει στον ΟΛΠ εντός των επομένων εβδομάδων. Η Cosco και οι άλλοι διεκδικητές μπορούν να υποβάλουν μια πολύ ανταγωνιστική προσφορά.
-Την ίδια μέρα, ο Θ. Δρίτσας του απαντά με δήλωση στο ΑΠΕ: «Η κυβερνητική θέση που έχει εξαγγελθεί στις προγραμματικές δηλώσεις σχετικά με ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ήταν σαφής. Ό,τι δημοσιεύματα υπάρχουν σήμερα αναφορικά με αυτό το θέμα θα αποσαφηνιστούν αξιόπιστα και έγκαιρα μετά την επιστροφή της ελληνικής αντιπροσωπείας από την Κίνα. Τα δημοσιεύματα αυτά δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν μεταβολή της θέσης της κυβέρνησης».
-Παράλληλα, ανακοίνωση εκδίδει σχετικά και το Τμήμα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ, που… εκφράζει την απορία του για τα δημοσιεύματα (σχετικά με τις δηλώσεις Δραγασάκη)
17 Μαρτίου 2015, Λαφαζάνης σε δημοσιογράφους. Κανένα πλαίσιο της ΕΕ, κανένας κανόνας δεν επιβάλλει στις χώρες-μέλη να ξεπουλήσουν τις δημόσιες ενεργειακές τους επιχειρήσεις. Η ΔΕΗ θα παραμείνει δημόσια, μειώσεις στο αέριο από τον Απρίλιο και ότι αν δεν ακυρώσει η ίδια η ΡΑΕ τις αυξήσεις (τέλος ρύπου) θα τις ακυρώσει η κυβέρνηση. Η ΡΑΕ ανεξάρτητη, όχι ανεξέλεγκτη και ασύδοτη. Η ΡΑΕ απαντά ότι δεν μπορεί να αλλάξει την απόφασή της χωρίς νόμο. Την ίδια μέρα δήλωση Επιτρόπου Ενέργειας ότι οι ΡΑΕ πρέπει να παραμείνουν ανεξάρτητες, να προχωρήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΗ, ενώ εκφράζεται κατά του μονοπωλίου της ΔΕΗ.
-27 Μαρτίου 2015, Ευκλ. Τσακαλώτος στο Σταρ: «Η λίστα δεν θα περιλαμβάνει ιδιωτικοποιήσεις».
-29 Μαρτίου 2015, Αλ. Τσίπρας, Real News: «Δεν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις, αλλά για αναπτυξιακές κοινοπραξίες με ενισχυμένη συμμετοχή του Δημοσίου».
-3 Απριλίου 2015, Φίλης, Σκάι τηλεόραση. «Δεν πρόκειται να υπογράψουμε συμβάσεις που έχουν προχωρήσει και οι οποίες ξεπουλάνε υποδομές. Οι υποδομές είτε είναι αεροδρόμια είτε λιμάνια πρέπει να έχουν έντονη την παρουσία του ελληνικού δημοσίου. Δεν μπορεί να γίνει ιδιωτικοποίηση».
-6 Απριλίου 2015, Καμμένος στον «Ενικό» και τον Ν. Χατζηνικολάου: Απέκλεισε αύξηση ΦΠΑ στα νησιά, ομαδικές απολύσεις, αποκρατικοποιήσεις, ΔΕΗ, ΟΛΠ, Ελληνικού.
-6 Απριλίου 2015, Καμμένος, Στον Ενικό, Χατζηνικολάου: «Δεν πρόκειται ποτέ ο ΦΠΑ να ανέβει στα νησιά. Είναι απόφαση Τσίπρα και ημών. Το ίδιο λέει και ο Γ. Βαρουφάκης. Δεν ξέρω τι λέει ο Γ. Σακελλαρίδης. Η Κυβέρνηση έχει διάθεση για έντιμο συμβιβασμό στα πλαίσια όμως των εντολών που λάβαμε από το λαό. Δεν θα πειράξουμε μισθούς και συντάξεις και ας μας το ζητάνε ξεκάθαρα. Στα εργασιακά ζητάνε ομαδικές απολύσεις. Οι θεσμοί δεν θέλουν να υπάρξουν συμφωνία. Τα αεροδρόμιο των Χανίων δεν μπορεί να πωληθεί για πέντε χρόνια. Βεβαίως και δεν θα πωληθεί ο ΟΛΠ όπως είναι  τους λέμε να πάρουν το τρένο και μια προβλήτα ακόμα. Δεν αποκλείουμε με επενδύσεις το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή της Αλεξανδρούπολης. Είτε θα συμφωνήσουν με τις κόκκινες γραμμές που έβαλε ο λαός ή θα πάμε σε ρήξη». (Εδώ σίγουρα δεν χρειάζονται σχόλια)
-13 Ιανουαρίου 2016, συνέντευξη Θ. Δρίτσα στην ΕΡΤ: «Για ένα διεθνή διαγωνισμό, με επίδικο το πρώτο λιμάνι της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης, με τόσο μεγάλες προοπτικές, δεν είναι το καλύτερο, η τελική φάση του διαγωνισμού, να οδηγεί στο να υπάρχει μόνο μια προσφορά. Tη διαγωνιστική διαδικασία και την ευθύνη της, την έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Νομίζω ότι καλό θα ήταν το ΤΑΙΠΕΔ να απαντήσει σε αυτό. Πάντως, εκείνο που μπορούμε πραγματικά να σχολιάσουμε είναι ότι, το να είναι μία μόνο προσφορά για ένα διεθνή διαγωνισμό, δεν είναι ότι καλύτερο» / «Δε θα αναφερθώ στο γεγονός ότι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ δεν ήταν στις προγραμματικές μας στοχεύσεις, όμως οι εξελίξεις οδήγησαν στο να αποδεχθούμε αυτή την προοπτική και θα την υπηρετήσουμε με τον πιο συστηματικό τρόπο, για την μεγιστοποίηση του κοινωνικού οφέλους και του δημοσίου συμφέροντος, όπως σας είπα. Στην κατεύθυνση αυτή, το ρόλο πια τον έχει η Κυβέρνηση και δε μπορεί να τον έχει το ΤΑΙΠΕΔ»(ως γνωστόν, η υπογραφή έγινε μια χαρά με το ΤΑΙΠΕΔ)/ «Αυτό που μπορώ να σας βεβαιώσω είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση στο σύνολό της, ο Έλληνας Πρωθυπουργός και όλοι μας, δουλεύουμε για την μεγιστοποίηση του δημοσίου συμφέροντος και των κοινωνικών ωφελημάτων».
-31 Ιανουαρίου 2016, συνέντευξη Θ. Δρίτσα στην «Αυγή»: «Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα το αξιολογήσω, με υπευθυνότητα και πληρότητα, όπως επιτάσσει ο θεσμικός μου ρόλος, όταν λάβω όλο τον φάκελο, τον οποίο έχω ζητήσει. Παρά τους ισχυρισμούς δεύτερης διαλογής, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι».

elzoni.gr