Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Ισχυρό ενδιαφέρον για τις προοπτικές του Κορινθιακού Ποιοτικού Ελαιολάδου


Δελτίο Τύπου


Εμφάνιση corinthiancluster1.jpg
Περισσότεροι από 90 συμμετέχοντες (ελαιοπαραγωγοί, ιδιοκτήτες ελαιοτριβείων, νέοι αγρότες κ.α.), παρακολούθησαν την εσπερίδα "ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ - Προκλήσεις & Προοπτικές", που διοργανώθηκε την Παρασκευή 19 Ιουνίου στην Κόρινθο από το Corinthian Cluster (Δίκτυο Νέων Επιχειρηματιών Κορινθίας), τη Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου και Ελιάς – Φίλαιος και το έργο Goals που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ENPI CBC MED της ΕΕ. Οι εισηγήσεις της εκδήλωσης κάλυψαν όλο το φάσμα του ελαιολάδου, από την παραγωγή μέχρι και τη διάθεσή του στις αγορές του εξωτερικού.

Εμφάνιση corinthiancluster2.jpgΗ εσπερίδα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του κου Γιώργου Οικονόμου (Γενικού Διευθυντή του ΣΕΒΙΤΕΛ) και την παρουσίαση του Corinthian Cluster από τον κο Πάνο Κλουτσινιώτη (μέλος του Δ.Σ. του Corinthian Cluster).
Τον πρώτο κύκλο ομιλιών για την παραγωγή ποιοτικού ελαιολάδου άνοιξε ο κος Δημήτρης Λέκκας (Γεωπόνος MSc), ο οποίος ανέφερε λεπτομερώς τους σύγχρονους τρόπους καλλιέργειας και αντιμετώπισης ασθενειών του ελαιοδένδρου που πρέπει να ακολουθούνται για την παραγωγή υγειούς καρπού. Στη συνέχεια, ο κος Βασίλης Καμβύσης (Πρόεδρος Συμβουλευτικής Επιτροπής Χημικών Εμπειρογνωμόνων του ΣΕΒΙΤΕΛ), τόνισε την προσοχή που πρέπει να δίνεται καθόλα τα στάδια της ελαιοποίησης, για την παραγωγή ενός ελαιολάδου με μοναδικά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά.
Κατά τον δεύτερο κύκλο εισηγήσεων, ο οποίος αφορούσε τα κανάλια διάθεσης του ποιοτικού ελαιολάδου, ο κος Γιώργος Κόκκινος (Πρόεδρος της ομάδας παραγωγών Νηλέας) αναφέρθηκε στα οφέλη αλλά και τις δυσκολίες δημιουργίας μιας ομάδας παραγωγών, ενώ τόνισε την αναγκαιότητα της ανάπτυξης συνεργατικού πνεύματος για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα. Ακολούθως η κα Φιλιώ Μυρτσίδου, εκπροσωπώντας το Ινστιτούτο Ελληνικού Διατροφικού Πολιτισμού και Γαστρονομίας, τόνισε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να προβληθεί το κορινθιακό ελαιόλαδο μέσω της τοπικής γαστρονομίας (ξενοδοχεία και εστιατόρια). Στην τελευταία εισήγηση, που αφορούσε το μείζον θέμα των εξαγωγών, πρώτα ο κος Νίκος Μπακουνάκης (Γενικός Διευθυντής ΤΡΑΠΕΖΙΟΝ) ανέλυσε τα βήματα για τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης ταυτότητας ενός εξαγόμενου προϊόντος και στη συνέχεια ο κ. Ανδρέας Πλεμμένος έκανε λεπτομερή αναφορά σε συγκεκριμένες αγορές στόχους για το κορινθιακό ελαιόλαδο.  
Τα δύο βασικά συμπεράσματα που έμειναν από την συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν ότι είναι επιτακτική

ανάγκη να καλλιεργήσουμε πνεύμα συνεργασίας σε όλα τα στάδια της παραγωγής και διάθεσης του ελαιολάδου αλλά και των τοπικών προϊόντων.  Μόνο μία ομάδα ανθρώπων (παραγωγών, ελαιοτριβείων, τυποποιητών, υπεύθυνων marketing) μπορεί να καταφέρει μία εύστοχη τοποθέτηση προϊόντων αγροδιατροφικού τομέα στις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού. Το δεύτερο που τονίστηκε σχεδόν από όλους τους εισηγητές είναι ότι η ποιότητα ορίζεται από τον καταναλωτή και όχι από αυτό που παράγει ο κάθε τόπος, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι πρέπει πριν από κάθε ξεκίνημα να λαμβάνουμε υπόψη τις ανάγκες του εκάστοτε καταναλωτικού κοινού που απευθυνόμαστε και να δημιουργούμε προϊόντα σύμφωνα με αυτές τις ανάγκες και συνήθειες των ανθρώπων που θα τα καταναλώσουν.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δράση των διοργανωτών μπορείτε να βρείτε παρακάτω:
Δίκτυο Νέων Επιχειρηματιών Κορινθίας (Corinthian Cluster): www.dnek.org – 2741 500188 contact@dnek.org
Φίλαιος  - Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου & Ελιάς:  Ξενοφώντος 15α – 105 57 Αθήνα -. 210 3238856 
Goals:  http://goals-enpicbcmed.com/

Corinthian Cluster