Τούβλα: εργοστάσιο παραγωγής Ελληνικής παιδείας...
Πάνε τώρα κάποια χρόνια πού παρακολουθώ με ενδιαφέρον γραπτά μαθητών πού κάποιες φορές φθάνουν σε περιοδικά και εφημερίδες…
Έτσι λοιπόν συζητώντας με κάποιον παλιό καθηγητή ( όπως τόχω συνήθειο στο καφενείο πού πάω, για να μαθαίνω νέα και μετά να τά διαβάζετε κι΄ εσείς καί να μορφώνεστε… ) μού είπε πάνω κάτω τα εξής:
«Τά περισσότερα απ΄ αυτά τά παιδιά πού υποτίθεται πάνε σχολείο για να μάθουν γράμματα δείχνουν το μέγεθος της εκπαιδευτικής αμορφωσιάς τους και από τους τρόπους τους.
Δεν ξέρω αν φταίνε γι΄ αυτό οί καθηγητές, ή οί κακές καταβολάδες από τά σπίτια τους μια και πολύ λίγοι απ΄ αυτούς τους καθηγητές προσέχουν να δίνουν και «παιδεία» στούς μαθητές τους.
Τους δίνουν μάθηση, όχι όμως και παιδεία !
Όταν ο καθηγητής αποκαλεί τον μαθητή μ@λ@κ@ καταλαβαίνουμε τώρα σε τι επίπεδο βρίσκεται ο καθηγητής αυτός και τι σωστό μπορεί να μεταδώσει στα παιδιά…
Αν τώρα κρίνω απ΄ ότι εξωτερικά βλέπω, το μόνο πού δεν μαθαίνουν τα παιδιά αυτά είναι η πολιτισμένη συμπεριφορά, το εσωτερικό ήθος, η ευγένεια, και βεβαίως τα σωστά γράμματα.
Υπάρχουν βέβαια και οί εξαιρέσεις πού όμως είναι ελάχιστες…
Στις εξαιρέσεις συνήθως ανήκουν παιδιά ταλαιπωρημένων οικογενειών πού θέλουν να βγούν πάση θυσία από την ανέχεια και βάζουνε στόχους στην ζωή τους, ή παιδιά εκπαιδευτικών και πραγματικά καλλιεργημένων ανθρώπων πού έχουν την υποστήριξη των γονιών τους, και κυρίως γονιών μέ διδασκαλική εμπειρία.
Όλα αυτά βέβαια χωρίς να αποκλείουμε και κάτι άλλο…
Τά περισσότερα απ΄ αυτά τα παιδιά θα πάνε μετά να σπουδάσουν στα Πανεπιστήμια.
Τώρα το τι είδος «σπουδές» θα κάνουνε αυτό είναι μία άλλη ιστορία πού συνήθως οί γονείς τους αγνοούνε, νομίζοντας ότι το παιδί τους σπουδάζει…
Κούνια πού τούς κούναγε όμως...
Δεν γενικεύουμε βέβαια, αλλά συνήθως εκεί στον ξένο τόπο πού θα πάνε και πού κανείς δεν τους ξέρει, κάνουνε πρώτα πρώτα δυό πράγματα.
Το πρώτο πού κάνουνε είναι να γραφτούνε στο γνωστό «κόμμα» μέσω προσέγγισης ινστρουχτόρων ( άς τους πούμε έτσι ).
Και το δεύτερο είναι…
Πηγή: http://patrablog.blogspot.com
Διαβάστε περισσότερα »
Πάνε τώρα κάποια χρόνια πού παρακολουθώ με ενδιαφέρον γραπτά μαθητών πού κάποιες φορές φθάνουν σε περιοδικά και εφημερίδες…
Έτσι λοιπόν συζητώντας με κάποιον παλιό καθηγητή ( όπως τόχω συνήθειο στο καφενείο πού πάω, για να μαθαίνω νέα και μετά να τά διαβάζετε κι΄ εσείς καί να μορφώνεστε… ) μού είπε πάνω κάτω τα εξής:
«Τά περισσότερα απ΄ αυτά τά παιδιά πού υποτίθεται πάνε σχολείο για να μάθουν γράμματα δείχνουν το μέγεθος της εκπαιδευτικής αμορφωσιάς τους και από τους τρόπους τους.
Δεν ξέρω αν φταίνε γι΄ αυτό οί καθηγητές, ή οί κακές καταβολάδες από τά σπίτια τους μια και πολύ λίγοι απ΄ αυτούς τους καθηγητές προσέχουν να δίνουν και «παιδεία» στούς μαθητές τους.
Τους δίνουν μάθηση, όχι όμως και παιδεία !
Όταν ο καθηγητής αποκαλεί τον μαθητή μ@λ@κ@ καταλαβαίνουμε τώρα σε τι επίπεδο βρίσκεται ο καθηγητής αυτός και τι σωστό μπορεί να μεταδώσει στα παιδιά…
Αν τώρα κρίνω απ΄ ότι εξωτερικά βλέπω, το μόνο πού δεν μαθαίνουν τα παιδιά αυτά είναι η πολιτισμένη συμπεριφορά, το εσωτερικό ήθος, η ευγένεια, και βεβαίως τα σωστά γράμματα.
Υπάρχουν βέβαια και οί εξαιρέσεις πού όμως είναι ελάχιστες…
Στις εξαιρέσεις συνήθως ανήκουν παιδιά ταλαιπωρημένων οικογενειών πού θέλουν να βγούν πάση θυσία από την ανέχεια και βάζουνε στόχους στην ζωή τους, ή παιδιά εκπαιδευτικών και πραγματικά καλλιεργημένων ανθρώπων πού έχουν την υποστήριξη των γονιών τους, και κυρίως γονιών μέ διδασκαλική εμπειρία.
Όλα αυτά βέβαια χωρίς να αποκλείουμε και κάτι άλλο…
Τά περισσότερα απ΄ αυτά τα παιδιά θα πάνε μετά να σπουδάσουν στα Πανεπιστήμια.
Τώρα το τι είδος «σπουδές» θα κάνουνε αυτό είναι μία άλλη ιστορία πού συνήθως οί γονείς τους αγνοούνε, νομίζοντας ότι το παιδί τους σπουδάζει…
Κούνια πού τούς κούναγε όμως...
Δεν γενικεύουμε βέβαια, αλλά συνήθως εκεί στον ξένο τόπο πού θα πάνε και πού κανείς δεν τους ξέρει, κάνουνε πρώτα πρώτα δυό πράγματα.
Το πρώτο πού κάνουνε είναι να γραφτούνε στο γνωστό «κόμμα» μέσω προσέγγισης ινστρουχτόρων ( άς τους πούμε έτσι ).
Και το δεύτερο είναι…
Πηγή: http://patrablog.blogspot.com
Διαβάστε περισσότερα »