Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ , ΤΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΥΛΩΝΑ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=40fc3ecc9e&view=att&th=13f66d83ac73c752&attid=0.2&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8jwSnQG1R5bBsQuUL9P8qf&sadet=1371882992658&sads=UfUp1vNT2ebILbowhoDVS5Fu05Y
 
Ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας, κ. Γ. Δέδες, στα πλαίσια της μελέτης για το έργο της συνολικής ανάδειξης της περιοχής του Ισθμού, μέσω της βελτίωσης της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου (γέφυρα Διώρυγας) μέχρι τη συμβολή της με την Ολυμπία Οδό (Κόμβος Αρχαίας Κορίνθου), συγκάλεσε στο Επιμελητήριο Κορινθίας, συνάντηση των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων, όπου ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας σχεδιασμού της μελέτης, Συγκοινωνιολόγος – Πολιτικός Μηχανικός, Καθηγητής, κ. Δ. Δημητρίου, παρουσίασε την Α’ φάση του Επιχειρησιακού σχεδίου.

Παρόντες ήταν ο Δήμαρχος Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων, κ. Κ. Λογοθέτης, ο Δημοτικός Σύμβουλος και Πρόεδρος του Δημοτικού Οργανισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Περιβάλλοντος «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ», κ. Ν. Λόης, ο εκπρόσωπος του Δήμου Κορινθίων και Διευθυντής της Πολεοδομίας του Δήμου Κορινθίων, κ. Σ. Περόγαμβρος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας, κ. Β. Νανόπουλος και στελέχη της διοίκησης του Επιμελητηρίου, ο Πρόεδρος ,κ. Β. Γεώργαρης και μέλη του Δ.Σ του Εμπορικού Συλλόγου Κορίνθου, ο Πρόεδρος , κ. Χ. Ασημακόπουλος και μέλη του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Λουτρακίου, ο Πρόεδρος, κ. Γ. Κορδώσης και μέλη του Σωματείου Οδηγών Ταξί Κορίνθου, ο Πρόεδρος κ. Δ. Μαυραγάννης και μέλη του Ραδιοταξί Λουτρακίου, ο πρόεδρος, κ. Σ. Καραβούλης και μέλη του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Λουτρακίου (LTO), ο Διευθυντής κ. Β. Μιχαλόπουλος και στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας. Παρόντες ήταν επίσης το σύνολο των μελών της Επιτροπής παρακολούθησης της μελέτης που απαρτίζεται από τους Περιφερειακούς Συμβούλους, κ. Α. Παπαγγελόπουλο και κα. Μ. Σούκουλη και τον εκπρόσωπο της Αναπτυξιακής Εταιρείας ΟΤΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΑΕ, κ. Β. Μπεχράκη.


Κατά την παρουσίαση, ο κ. Δέδες, γνωστοποίησε πως ο σχεδιασμός για την περιοχή δεν περιλαμβάνει μόνο συγκοινωνιακές και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, αλλά και χωροταξικές, πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές μελέτες, μελέτη πρασίνου και ηλεκτροφωτισμού, ώστε να αναδειχτεί ο τουριστικός, εμπορικός και παραγωγικός χαρακτήρας της ευρύτερης γεωγραφικής ενότητας που θα σηματοδοτήσει την πύλη του Νομού και της Πελοποννήσου. Το βασικό δε σημείο του σχεδιασμού οικοδομείται επάνω στην ανάδειξη των αρχαιολογικών, ιστορικών και πολιτιστικών μνημείων που συνδέονται με την περιοχή της Διώρυγας (Αρχαία Δίολκος, Αρχαιολογικός χώρος και Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου, Αρχαιολογικός χώρος και Μουσείο Ισθμίας, Ιουστινιάνειο Τείχος, Πυροβολεία Β΄Παγκοσμίου Πολέμου κλπ.), ενώ προβλέπεται και δημιουργία κέντρου πληροφόρησης για την παροχή σημαντικών πληροφοριών γύρω από τα αρχαιολογικά μνημεία και τις κοντινές διαδρομές και αξιοθέατα.

Ο Αντιπεριφερειάρχης, τόνισε χαρακτηριστικά: «Ξεκίνησε κάτι σημαντικό. Για την ολοκλήρωση του σχεδίου απαιτείται χρόνος και πόροι. Πάνω από όλα η στήριξη και η συμμετοχή με απόψεις και ιδέες των πολιτών και των επιχειρηματιών της περιοχής. Σήμερα πραγματοποιούμε μια σημαντική τομή σε σχέση με την άσχημη σημερινή εικόνα. Στόχος μας είναι η μελέτη να έχει ολοκληρωθεί και να υπάρχουν τεύχη δημοπράτησης για εκτέλεση έργων το φετινό φθινόπωρο. Πρέπει για μία περιοχή που είναι απόλυτα εγκαταλελειμμένη εδώ και δεκαετίες, να οριοθετήσουμε σήμερα μια διαφορετική πορεία για την ανάδειξη του Ισθμού σε αναπτυξιακό πυλώνα για ολόκληρο το Νομό μας, για ολόκληρη την Περιφέρειά μας.»

Από την πλευρά του ο κ. Δημητρίου παρουσίασε με τη βοήθεια διαφανειών, το χάρτη της περιοχής παρέμβασης που ξεκινά από τη Διώρυγα κι εκτείνεται ως τη συμβολή της Εθνικής Οδού με την Ολυμπία Οδό. Τόνισε πως από πλευράς μελετητικής ομάδας, αρχικά πραγματοποιήθηκε ανάλυση των υποδομών και καταγραφή σημαντικών βλαβών του οδικού δικτύου, ενώ σε μεταγενέστερο στάδιο πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης που οδήγησε σε προτάσεις για παρεμβάσεις στις συγκοινωνιακές υποδομές στην περιοχή αναφοράς, στοχεύοντας στην ορθολογική χρήση και αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος σαν βασική προϋπόθεση βιωσιμότητας, στη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης, στην εξυγίανση του φυσικού περιβάλλοντος, στη βελτίωση και ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και γενικά μιας νέας φυσιογνωμίας στην περιοχή που θα έχει σαν αποτέλεσμα την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών σε καθημερινή βάση.
Ταυτόχρονα, υπογράμμισε πως χαρακτηριστικά στοιχεία που θα περιλαμβάνονται στο σχέδιο παρεμβάσεων, είναι η καταγραφή προτάσεων για την αύξηση της επισκεψιμότητας και του τουρισμού στην περιοχή, τη βελτίωση της προσπελασιμότητας στα σημεία παραγωγής και γέννησης μετακινήσεων, καθώς και για την αναβάθμιση της ελκυστικότητας και της αισθητικής τοπίου. Παρουσίασε τους στόχους –προτάσεις που «ακουμπούν» στην αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας, την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, την παροχή πληροφόρησης, την προβολή του χαρακτήρα της περιοχής, τη βελτίωση της κινητικότητας και προστασία των ευπαθών ομάδων, τη διερεύνηση της προσπελασιμότητας σε ειδικές χρήσεις, τη διερεύνηση νέων συνδέσεων και τη μείωση της περιβαλλοντικής όχλησης.

Τέλος, ο κ. Δημητρίου παρουσίασε την αποτύπωση των παρεμβάσεων σε 12 χαρακτηριστικά τμήματα επί του χάρτη της περιοχής παρέμβασης, τα οποία αποτελούν τυπικά παραδείγματα των βασικών χαρακτηριστικών και κυριότερων προβλημάτων της περιοχής αναφοράς.

Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης ακολούθησε ουσιαστικός διάλογος και η καταγραφή των απόψεων και των προτάσεων των εκπροσώπων όλων των φορέων.