Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑΣ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΟΣΤΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ


Ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας, κ. Γ. Δέδες κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013, εισηγήθηκε μεταξύ άλλων την έγκριση Προγραμματικής Σύμβασης ανάμεσα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου δια της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας και την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Α.Ε., με στόχο τη συνεργασία τους για τον εντοπισμό και την ωρίμανση των απαιτούμενων παρεμβάσεων στην περιοχή του Ισθμού, με άξονα αναφοράς την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου που διέρχεται από τα παλαιά Διόδια, τη Διώρυγα, το «Δέλτα» Κορίνθου, το Στρατόπεδο και καταλήγει στον κόμβο της διακλάδωσης προς Τρίπολη και Πάτρα.

Το αντικείμενο της Προγραμματικής Σύμβασης με τίτλο: «Αναπτυξιακό Σχέδιο Δράσης για τη Διερεύνηση, Σχεδιασμό, Αξιολόγηση και ωρίμανση παρεμβάσεων για τη βελτίωση της πρόσβασης και της προσπελασιμότητας της περιοχής Ισθμός – Κόρινθος» και κόστος υλοποίησης έργου 369.000 ευρώ, επιβεβαιώνει τις μέχρι τώρα εξαγγελίες του Αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας για την δημιουργία όχι ασύνδετων, αλλά στοχευμένων και μεγάλων αναπτυξιακών έργων στο Νομό που οδηγούν σε αειφορία και όχι εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων. Παράλληλα, αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά οι προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Δέδε σχετικά με το όραμα της συνολικής ανάπλασης της περιοχής του Ισθμού που δεν περιλαμβάνει μόνο αισθητικές παρεμβάσεις στην περιοχή γύρω από τη γέφυρα του Ισθμού, αλλά ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που επιδιώκει τον καθορισμό ενός συνόλου προτάσεων και παρεμβάσεων σε έργα υποδομής, αποσκοπώντας στην χωροταξική, πολεοδομική, περιβαλλοντική και οικιστική οργάνωση της περιοχής.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται να διατυπωθεί ένα πλαίσιο ρυθμίσεων του χώρου, σε συνδυασμό με προτάσεις για την κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής, τη διαμόρφωση των υπαίθριων χώρων, αλλά και τη διατύπωση επιχειρησιακών στόχων για την προσέλκυση επενδύσεων. Βασική επιλογή αποτελεί η ολοκληρωμένη παρέμβαση για να διασφαλιστεί στους κατοίκους και τους επισκέπτες το δικαίωμα πρόσβασης σε μια περιοχή ασφαλή, βιώσιμη, ελκυστική και ζωντανή. Ταυτόχρονα, επιδιώκεται η αναζωογόνηση της οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής, η ενίσχυση της πολιτιστικής της ταυτότητας και η αξία της ως τουριστικός προορισμός, η βελτίωση της οδικής ασφάλειας, η αναβάθμιση της προσπελασιμότητας και η πληροφόρηση για τα σημεία τοπικού και εθνικού ενδιαφέροντος, καθώς και η τόνωση της επιχειρηματικότητας και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Εκτός των άλλων, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την ανάδειξη των σημαντικών ιστορικών και αρχαιολογικών μνημείων της περιοχής και τη δημιουργία ή την σήμανση των προσβάσεων που οδηγούν σε αυτές (Ιουστινιάνειο τείχος, Γερμανικά Πολυβολεία Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, δρόμοι προς Αρχαία Δίολκο, Αρχαίο Λιμάνι Κεχριών  Αρχαιολογικό χώρο και Μουσείο Ισθμίας κλπ.). Την ανακατασκευή των παράπλευρων δρόμων της Εθνικής Οδού για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων και επιχειρήσεων πλευρικά του δρόμου. Τη δημιουργία μεγάλου μήκους ποδηλατόδρομου για αθλητική και ψυχαγωγική δραστηριότητα. Νέο σχέδιο ηλεκτροφωτισμού με λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης. Μελέτες πρασίνου, αρχιτεκτονικές μελέτες και πολεοδομικές παρεμβάσεις για τη φυτοκάλυψη, τη δημιουργία ζωνών αναψυχής και τη συνολική περιβαντολογική και αισθητική αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής. Σημαντικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στα επικίνδυνα σημεία (Κόμβος Επιδαύρου, Διασταύρωση με Επαρχιακή Οδό προς Κυρα Βρύση, Εξαμίλια, περιοχή Μαραμαθά) με τη δημιουργία ασφαλών κόμβων για τους εποχούμενους και τους διερχόμενους. Επισκευή και αναβάθμιση του οδοστρώματος σε όλο του το μήκος από συνδυασμένα με επίκαιρες παρεμβάσεις για την ολική ασφάλεια και λειτουργικότητα της Οδού (στηθαία ασφαλείας, διαγράμμιση, ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες, μελέτες για αγωγούς απορροής ομβρίων κλπ.) Ανάδειξη τμήματος της Εθνικής Οδού σε ανακουφιστικό για τον κυκλοφοριακό φόρτο της Κορίνθου αγωγό, με πολλαπλούς κόμβους σύνδεσης με το δίκτυο των Δημοτικών Οδών της Κορίνθου. Δημιουργία ψηφιακών κέντρων για τους επισκέπτες και τους τουρίστες με πληροφορίες και ψηφιακούς χάρτες που θα αφορούν όχι μόνο την Κορινθία, αλλά και το σύνολο της Πελοποννησιακής ενδοχώρας.
Με την Προγραμματική Σύμβαση υλοποιείται ο ενιαίος συγκοινωνιακός και χωροταξικός σχεδιασμός της ζώνης από τη γέφυρα Ισθμού έως τον συνδετήριο κόμβο της Παλαιάς Εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών με την αρχή της Ολυμπίας οδού, με σκοπό την βελτίωση της προσπελασιμότητας της περιοχής. Η σπουδαιότητα είναι μεγάλη αφού η περιοχή αποτελεί κομβικό σημείο για το σύνολο της Πελοποννήσου και περιλαμβάνει σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά σημεία, καθώς και πολυάριθμες εμπορικές χρήσεις, οι οποίες έχουν σημαντικά προβλήματα πρόσβασης και προσπελασιμότητας, λόγω των αλλαγών στις οδικές υποδομές την τελευταία δεκαετία που είχαν ως συνέπεια την υποβάθμιση της ευρύτερης περιοχής που σήμερα παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης στην εισήγησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο, με τη συμβολή των ειδικών επιστημόνων και των Δήμων Κορινθίων και Λουτρακίου – Αγ. Θεοδώρων, θα προχωρήσει η υλοποίηση ενός επιχειρησιακού σχεδίου στρατηγικής σημασίας για ολόκληρο το Νομό, με άξονα αναφοράς την περιοχή της Διώρυγας κάτι που είναι η πρώτη ολοκληρωμένη παρέμβαση που γίνεται στην περιοχή εδώ και δεκαετίες. Η περιοχή του Ισθμού θα ξαναζωντανέψει και η Διώρυγα θα αναδειχθεί σε ιστορική και διαχρονική πύλη της Πελοποννήσου