Θα μπορούν να εκδοθούν άδειες για επταθέσια, εννιαθέσια, αλλά και μοτοταξί.
Μέχρι έξι μήνες θα έχουν περιθώριο να ανταλλάξουν δωρεάν τις παλιές άδειες με νέες και μέσα σε τρία χρόνια θα μπορούν να ιδρύουν ΕΠΕ και ΑΕ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί που παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών, Γιάννης Ραγκούσης.
Το κόμιστρο δεν αναμένεται να απελευθερωθεί στα κανονικά ταξί και θα καθορίζεται όπως και τώρα από τον εκάστοτε υπουργό, ενώ μάλιστα προβλέπεται να μειωθεί το κόμιστρο έως και 20%. Αντίθετα, στα ειδικής μίσθωσης οχήματα το κόμιστρο θα είναι ελεύθερο.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο το δικαίωμα παροχής υπηρεσιών ταξί έως εννέα θέσεων και μοτοσικλετών (μοτοταξί) θα παρέχεται αποκλειστικά από το κράτος. Όσον αφορά τη σημερινή άδεια ταξί στην ουσία χωρίζεται σε δύο μέρη, στην άδεια παροχής υπηρεσιών και στην άδεια κυκλοφορίας του ταξί. Στην πρώτη περίπτωση παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο από 15.000 έως 40.000 ευρώ για τα αυτοκίνητα και από 5.000 έως 10.000 για τις μηχανές. Αυτές οι άδειες θα ανανεώνονται κάθε τρία χρόνια και δεν θα μπορούν να μεταβιβαστούν.
Το νομοσχέδιο επίσης προβλέπει άνοιγμα της αγοράς των Ειδικής Μίσθωσης οχημάτων (ΕΙΔ.ΜΙΣΘ), τα οποία θα λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Αυτά τα οχήματα δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από το δρόμο ή από τις πιάτσες αλλά θα λειτουργούν αποκλειστικά μέσω του τηλεφώνου ή του διαδικτύου.
Μεταφορές με νέα ταξί και ειδικής μίσθωσης οχήματα θα μπορούν να κάνουν μόνο ΕΠΕ και ΑΕ και η άδεια θα χορηγείται μόνο από τις περιφέρειες.
Η άδεια αυτή για ισχύει για τρία χρόνια, δεν θα μπορεί να μεταβιβαστεί και θα ανακαλείται εάν η συγκεκριμένη εταιρεία διαπιστωθεί ότι δεν παρέχει υπηρεσίες για έξι μήνες. Τα νέα ταξί, αλλά και τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα είναι καινούργια και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κατηγορίας EURO V, και θα διαθέτουν, μεταξύ άλλων, συστήματα κλιματισμού, τηλεόρασης και πρόσβασης στο διαδίκτυο!
Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η απόσυρση των ταξί θα γίνεται μετά τη συμπλήρωση 10 ετών από την κυκλοφορία τους, ενώ στις επαρχίες σε 15 χρόνια. Τα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα αποσύρονται 12 έτη μετά την κυκλοφορία τους πανελλαδικά.
Έτοιμοι για νέες κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες ταξί
Ήδη από την ημέρα αναστολής των κινητοποιήσεών τους τον Αύγουστο οι ιδιοκτήτες ταξί είχαν προειδοποιήσει με νέες εικόνες χάους σε όλη την Ελλάδα.
Μάλλον μένουν μόνο οι νέες αποφάσεις των σωματείων για το τι μέλει γενέσθαι, όμως όλα δείχνουν ότι οι ταξιτζήδες είναι έτοιμοι να τεντώσουν και πάλι το σχοινί.
newsit.gr
Μέχρι έξι μήνες θα έχουν περιθώριο να ανταλλάξουν δωρεάν τις παλιές άδειες με νέες και μέσα σε τρία χρόνια θα μπορούν να ιδρύουν ΕΠΕ και ΑΕ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί που παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών, Γιάννης Ραγκούσης.
Το κόμιστρο δεν αναμένεται να απελευθερωθεί στα κανονικά ταξί και θα καθορίζεται όπως και τώρα από τον εκάστοτε υπουργό, ενώ μάλιστα προβλέπεται να μειωθεί το κόμιστρο έως και 20%. Αντίθετα, στα ειδικής μίσθωσης οχήματα το κόμιστρο θα είναι ελεύθερο.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο το δικαίωμα παροχής υπηρεσιών ταξί έως εννέα θέσεων και μοτοσικλετών (μοτοταξί) θα παρέχεται αποκλειστικά από το κράτος. Όσον αφορά τη σημερινή άδεια ταξί στην ουσία χωρίζεται σε δύο μέρη, στην άδεια παροχής υπηρεσιών και στην άδεια κυκλοφορίας του ταξί. Στην πρώτη περίπτωση παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο από 15.000 έως 40.000 ευρώ για τα αυτοκίνητα και από 5.000 έως 10.000 για τις μηχανές. Αυτές οι άδειες θα ανανεώνονται κάθε τρία χρόνια και δεν θα μπορούν να μεταβιβαστούν.
Το νομοσχέδιο επίσης προβλέπει άνοιγμα της αγοράς των Ειδικής Μίσθωσης οχημάτων (ΕΙΔ.ΜΙΣΘ), τα οποία θα λειτουργούν σε όλη τη χώρα. Αυτά τα οχήματα δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από το δρόμο ή από τις πιάτσες αλλά θα λειτουργούν αποκλειστικά μέσω του τηλεφώνου ή του διαδικτύου.
Μεταφορές με νέα ταξί και ειδικής μίσθωσης οχήματα θα μπορούν να κάνουν μόνο ΕΠΕ και ΑΕ και η άδεια θα χορηγείται μόνο από τις περιφέρειες.
Η άδεια αυτή για ισχύει για τρία χρόνια, δεν θα μπορεί να μεταβιβαστεί και θα ανακαλείται εάν η συγκεκριμένη εταιρεία διαπιστωθεί ότι δεν παρέχει υπηρεσίες για έξι μήνες. Τα νέα ταξί, αλλά και τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα είναι καινούργια και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κατηγορίας EURO V, και θα διαθέτουν, μεταξύ άλλων, συστήματα κλιματισμού, τηλεόρασης και πρόσβασης στο διαδίκτυο!
Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η απόσυρση των ταξί θα γίνεται μετά τη συμπλήρωση 10 ετών από την κυκλοφορία τους, ενώ στις επαρχίες σε 15 χρόνια. Τα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα αποσύρονται 12 έτη μετά την κυκλοφορία τους πανελλαδικά.
Έτοιμοι για νέες κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες ταξί
Ανοίγουν και πάλι τα... χαρακώματα του πολέμου με την κυβέρνηση και την κοινωνία οι ιδιοκτήτες ταξί, έτοιμοι, όπως είχαν υποσχεθεί, για νέες κινητοποιήσεις. Χειρόφρενο για 24 ώρες θα τραβήξουν αύριο το πρωί τα ταξί, αφού οι ιδιοκτήτες τους αποφάσισαν σε πρώτη φάση αυτή την κινητοποίηση αντιδρώντας στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου.
“Οδηγούμαστε όλοι στην ανεργία”, δήλωσε μιλώντας στη ΝΕΤ ο γραμματέας του ΣΑΤΑ, Κωνσταντίνος Δήμος, λέγοντας ότι το υπουργείο έκλεισε κάθε πόρτα διαλόγου, ενώ ακόμη πιο σκληρή ήταν η δήλωση του προέδρου του σωματείου ιδιοκτητών ταξί της Πάτρας που έκανε λόγο για “τερατούργημα”, συμπληρώνοντας, μιλώντας στον ΣΚΑΙ πως ο κ. Ραγκούσης “άνοιξε τις πύλες της κολάσεως και μας έριξε όλους μέσα...”Ήδη από την ημέρα αναστολής των κινητοποιήσεών τους τον Αύγουστο οι ιδιοκτήτες ταξί είχαν προειδοποιήσει με νέες εικόνες χάους σε όλη την Ελλάδα.
Μάλλον μένουν μόνο οι νέες αποφάσεις των σωματείων για το τι μέλει γενέσθαι, όμως όλα δείχνουν ότι οι ταξιτζήδες είναι έτοιμοι να τεντώσουν και πάλι το σχοινί.
newsit.gr