Καλαμάτα 10/03/2011
Κύριε Περιφερειάρχα,
Κύριε Περιφερειάρχα,
Από τις 9 Μαρτίου διεξάγεται στο Βερολίνο μία από τις σπουδαιότερες τουριστικές εκθέσεις που μπορεί να θεωρηθεί και το βαρόμετρο της αναμενόμενης τουριστικής κίνησης στη χώρα μας.
Η Ελλάδα λόγω των ειδικών συνθηκών της οικονομίας κινείται ιδιαιτέρως περιορισμένα αυτή την περίοδο στα διενεργούμενα διεθνή τουριστικά δρώμενα.
Αλλά παρά ταύτα συμμετέχει σε τουριστικές εκθέσεις που θεωρούνται ότι διαμορφώνουν το κλίμα της τουριστικής ανάπτυξης ενός τόπου.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου ,κινούμενη εκτός του κλίματος αυτού, δεν αξιολόγησε τις ανάγκες του τόπου και είναι παντελώς απούσα από κάθε είδους συμμετοχή.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος Μαρτίου συνωστίζονται σε όλο τον Ευρωπαϊκό προγραμματισμό οι σπουδαίες εκθέσεις και δράσεις προβολής περιοχών ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου.
Είναι γνωστό ότι ο τουρισμός αποτελεί βασικό όχημα ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών και ιδιαίτερα της οικονομίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Ο παράγοντας δε αυτός γίνεται περισσότερο σημαντικός αν λάβει κάποιος υπόψη του, τη δραματική αύξηση της ανεργίας, η οποία αγγίζει δυσθεώρητα ύψη και σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν στο διαδίκτυο φτάνει στο 39%.
Ακόμα να υπογραμμίσουμε τη διεθνή συγκυρία μέσα στη γενικότερη κρίση και δυσπραγία, λόγω των προβλημάτων που ανέκυψαν στη νότια ακτή της Μεσογείου και που θα δημιουργήσει ευκαιρία προσέλκυσης τουριστών στην περιοχή μας.
Γι’ αυτό θεωρούμε επιβεβλημένη την εμπλοκή της Περιφέρειας Πελοποννήσου με το ζήτημα της προβολής των τουριστικών περιοχών μας, παρά τις όποιες οργανωτικές μας ακόμα αδυναμίες.
Θεωρούμε ότι η μη ύπαρξη προϋπολογισμού, μπορεί για τον εξαιρετικά σημαντικό αυτό τομέα να ξεπεραστεί μέσα από τους ήδη αποδιδόμενους πόρους. Ασφαλώς απαιτείται λόγω των δημοσιονομικών προβλημάτων οικονομική προσέγγιση δαπανών, η οποία όμως θα μας δώσει τη δυνατότητα παρουσίας.
Σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να απουσιάζουμε ενόψει της κρίσιμης φετινής τουριστικής περιόδου από τα τουριστικά γεγονότα προβολής και διεκδίκησης τουριστικής πελατείας.
Σε πολλές Περιφερειακές Ενότητες υπάρχει διαφημιστικό υλικό από προηγούμενες χρήσεις, που αν μη τι άλλο σε πρώτη φάση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και να ενισχύσει την προσπάθειά μας στον τομέα αυτό.
Θεωρούμε λάθος για τον τουρισμό μας την απουσία μας και την θεώρησή μας ,ότι μόνο με μία συνδιάσκεψη για τον τουρισμό κάναμε το καθήκον μας.
Ήδη πολλές χώρες της Βόρειας Ευρώπης έχουν στοχεύσει και επενδύουν τουριστικά στο Μοριά και εμείς δεν πρέπει να είμαστε απόντες από τα απλά και αναγκαία προκειμένου να συνεχίσουμε, αλλά και να αυξήσουμε αυτή τη συνεργασία.
-Ζητούμε λοιπόν αφού αναθεωρηθεί η θέση μας στα ζητήματα αυτά να μας ενημερώσετε σε ποίο σχεδιασμό έχετε προβεί για το 2011 προκειμένου να ενισχύσετε τουριστικά την Πελοπόννησο.
-Πως θα αξιοποιηθεί το τουριστικό υλικό που υπάρχει και ποίος ο προγραμματισμός για τη δημιουργία νέου υλικού προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου.
Τέλος να μας ενημερώσετε πως σκέπτεστε να αναπληρώσετε την υστέρηση προβολής από την απουσία μας αυτή, για τη διαφήμιση των τουριστικών δυνατοτήτων της Περιφέρειάς μας.
Δημήτρης Δράκος
Επικεφαλής του συνδυασμού
«Δυνατή Πελοπόννησος»