Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες: Γλίτωσαν τη φυλακή οι «τζαμπατζήδες»...


Υποχώρησε στις σύσσωμες πιέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δ. Ρέππας  και μετέτρεψε το αδίκημα του «τζαμπατζή» στα λεωφορεία, από πλημμέλημα σε πταίσμα. Αυτό βέβαια δεν πρόκειται να αλλάξει τη στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε κατά άρθρο τα ξημερώματα από το  ΠΑΣΟΚ και τη Ντόρα Μπακογιάννη. Πάντως η επαναδιατύπωση της τροπολογίας εκ μέρους του κ. Ρέππα λίγο πριν από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου και οι προηγηθείσες αλλαγές για δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Ειδικής Ανάγκες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συνέβαλαν στη βελτίωση του νομοσχεδίου ως προς το επιβατικό κοινό.
Είχε προηγηθεί η δήλωση του εκπροσώπου της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη, για αδικαιολόγητα αυστηρές ποινές  και η έκκληση προς την κυβέρνηση  «να πάρει πίσω την τροπολογία την οποία φέρνετε υπό την πίεση της Τρόικας» .
Επίσης, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης κάλεσε την κυβέρνηση να τροποποιήσει την τροπολογία μετατρέποντας από πλημμέλημα σε πταίσμα την μη πληρωμή εισιτηρίων και σε απλή παράβαση του ΚΟΚ την άρνηση πληρωμής διοδίων. Την απόσυρση της τροπολογίας ζήτησαν ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης και ο εισηγητής του κόμματος Νικόλαος Παπακωνσταντίνου, υποστηρίζοντας ότι «η ποινικοποίηση δεν θα σταματήσει ένα κίνημα οργανωμένο και μαζικό». Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι φέρνει μια εμπρηστική τροπολογία που βάζει φυλακή όσους δεν πληρώνουν τα διόδια, την ίδια ώρα που οι κλέφτες των δισ. είναι θωρακισμένοι θεσμικά με ατιμωρησία.
Στο μεταξύ αυστηρή προειδοποίηση προς τις τράπεζες να συνεχίσουν την ομαλή χρηματοδότηση ώστε να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα τα έργα των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων έστειλε από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών:
«Αν, πράγματι, αυτό το χρηματοδοτικό σχήμα δεν ανταποκριθεί στις προβλέψεις, τότε υπάρχει πρόβλημα. Εμείς κάναμε τα πάντα, ώστε να θωρακίσουμε το Δημόσιο και το συμφέρον του Δημοσίου.
Λέω από το Βήμα της Βουλής ότι καμία Τράπεζα και κανένας τραπεζίτης δεν δικαιούται να εγκαλέσει το Δημόσιο και να ισχυριστεί ότι είμαστε ασυνεπείς, ώστε να μπορεί να βρει προσχήματα να αποχωρήσει από αυτές τις συμβάσεις. Θα μείνει και θα είναι συνεπής η οποιαδήποτε Τράπεζα στις υποχρεώσεις που έχει.
Οι δε παραχωρησιούχοι επενδυτές έχουν πάρει τα ρίσκα τους. Συζητούμε αλλαγές που πρέπει να γίνουν για να ξεμπλοκάρουμε τα έργα, στη βάση, όμως, μιας αρχής: της κατανομής του κινδύνου που προβλέπεται στις αρχικές συμβάσεις. Η ισορροπία που αναζητούμε θα πρέπει να είναι μία ισορροπία σε άλλο επίπεδο, αλλά κατ' αντιστοιχία της μοίρας που είχε η κάθε πλευρά στις πρώτες συμβάσεις, για να υπερασπιστούμε το δημόσιο συμφέρον»,, τόνισε χαρακτηριστικά .
Νωρίτερα, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, υποστήριξε ότι «το κίνημα δεν πληρώνω δεν είναι αυθόρμητο» και ότι «εξυπηρετεί τους ευρωπαίους τραπεζίτες που έκαναν συμβάσεις με χαμηλό επιτόκιο και ψάχνουν τον τρόπο να απαλλαγούν από αυτές».
Ο εισηγητής του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης έκανε λόγο για «σεληνιακό τοπίο που δημιουργείται για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών».
«Διαφωνούμε ριζικά στις διατάξεις του αποφασίζομεν και διατάσσομεν δήλωσε ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης, ενώ ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση για αυταρχικές λογικές.

eklogika.gr