NON-PAPER
Ταυτόσημες οι Προτάσεις Τσίπρα και Θεσμών.
Ποιόν κοροϊδεύουν;
1. Η Πρόταση της κυβέρνησης Τσίπρα και η Πρόταση των Θεσμών ταυτίζονται 100%
στο στόχο και κατά 90% στα μέτρα για την επίτευξη του στόχου.
·
Η κυβέρνηση Τσίπρα συμφωνεί με την
Πρόταση των Θεσμών για τους δημοσιονομικούς στόχους, διαφωνεί οριακά για τα μέσα
επίτευξης αυτών.
·
Οι στόχοι πρωτογενούς πλεονάσματος
2015-2018 στις προτάσεις της κυβέρνησης Τσίπρα και στην Πρόταση των Θεσμών,
ταυτίζονται.
Επομένως, τα μέτρα που θα ληφθούν θα πρέπει να οδηγούν σε πρωτογενές πλεόνασμα
1% το 2015 και 2% το 2016. Δηλαδή, 8 δις
€ τη διετία, με βάση τις προτάσεις και της κυβέρνησης Τσίπρα και των
Θεσμών. Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο
προτάσεων είναι η εκτίμηση για την αποτελεσματικότητα των μέτρων που προτείνει
η κάθε πλευρά, όχι για το συνολικό ύψος τους.
·
Ο
στόχος για διατήρηση του ΕΝΦΙΑ στο
ίδιο ύψος εσόδων και το 2015 και το 2016, ταυτίζεται.
·
Ο
στόχος για αύξηση του φόρου εισοδήματος
επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών, ταυτίζεται.
·
Ο
στόχος για εξοικονόμηση ύψους 1% του ΑΕΠ
από τη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση, ταυτίζεται.
·
Οι στόχοι για μείωση των πρόωρων
συνταξιοδοτήσεων και ενοποίησης ταμείων της Α’ Φάσης της Συνταξιοδοτικής Μεταρρύθμισης και οι στόχοι για εναρμόνιση
εισφορών, κατάργηση των φόρων υπέρ τρίτων, κατάργηση του ΕΚΑΣ της Β’ Φάσης της
Συνταξιοδοτικής Μεταρρύθμισης, ταυτίζονται.
·
Ο
στόχος για πλήρη αντιστάθμιση του
δημοσιονομικού κόστους που προκαλούν οι αποφάσεις του ΣτΕ για τις συντάξεις, ταυτίζεται.
·
Ο
στόχος για νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο,
για «εξορθολογισμό» των ειδικών μισθολογίων, για μείωση των μη μισθολογικών
παροχών (non-wage benefits) στο Δημόσιο, ταυτίζεται.
·
Οι
στόχοι που τίθενται για ενίσχυση της ανεξαρτησίας
της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και την ολοκλήρωση των διοικητικών φορολογικών
μεταρρυθμίσεων, ταυτίζονται.
·
Οι
στόχοι για τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά
εργασίας, με βάση διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και του
Θεσμούς, καθώς και στην αγορά προϊόντων με βάση την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, ταυτίζονται.
·
Ο
στόχος για επιστροφή των τραπεζών σε
ιδιωτικά χέρια με προσέλκυση ξένων στρατηγικών επενδυτών, ταυτίζεται.
·
Ο
στόχος για προώθηση και ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων, ταυτίζεται.
·
Τι απομένει;
Α. Οριακή διαφορά 0,07% του ΑΕΠ στον
στόχο αύξησης εσόδων από τη μεταρρύθμιση του ΦΠΑ (0,93% του ΑΕΠ στην πρόταση
της Κυβέρνησης Τσίπρα και 1% στην Πρόταση των Θεσμών).
Β. Ορισμένες ανακατανομές μέτρων για
την επίτευξη του ίδιου δημοσιονομικού αποτελέσματος, όπου η κυβέρνηση Τσίπρα
προτείνει αύξηση φόρων και εισφορών και οι Θεσμοί αντι-προτείνουν μείωση
δαπανών ή άλλους φόρους από αυτούς που προτείνει η κυβέρνηση.
2. Η κυβέρνηση Τσίπρα δεν δέχεται την Πρόταση των Θεσμών επειδή, τάχα, επιβάλλει
«λιτότητα».
·
Ο
ίδιος ο κ. Τσίπρας στην επιστολή του (22.06.2015), προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής κ. Juncker παραδέχεται ότι «η
απάντηση της Ελληνικής Κυβέρνησης στις απαιτήσεις των Θεσμών για την κάλυψη των
δημοσιονομικών κενών 2015-2016 υπήρξε απόλυτη και πλήρης».
·
Επομένως,
όσο και εάν προσπαθήσει ο κ. Τσίπρας να κοροϊδέψει τον ελληνικό λαό ότι, είναι
άλλη η «λιτότητα Τσίπρα» και άλλη η «λιτότητα των Θεσμών», η αλήθεια είναι μία:
Η λιτότητα είναι λιτότητα!
Και τα μέτρα 8 δις € που προτείνει ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, είναι
το αποτέλεσμα της έλλειψης εμπιστοσύνης, της ασφυξίας και της επί πέντε μήνες
αδράνειας της κυβέρνησης Τσίπρα που έριξαν την οικονομία ξανά στην ύφεση και
στα ελλείμματα.
Όσο και να προσπαθούν υφαρπάξουν την
ψήφο του ελληνικού λαού με ένα παραπλανητικό ερώτημα, η αλήθεια δεν κρύβεται:
1.
Στις
Προτάσεις Τσίπρα και Θεσμών, ταυτίζεται
ο δημοσιονομικός στόχος, και απομένει μόνο μια συμφωνία για τα δημοσιονομικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν για
την επίτευξη του στόχου.
2.
Τότε,
ποιο είναι το εθνικό θέμα για το οποίο χρειάζεται να αποφασίσει ο ελληνικός
λαός δια δημοψηφίσματος;
3.
Το Ερώτημα του Δημοψηφίσματος της 5ης
Ιουλίου 2015 είναι παραπλανητικό! Το πραγματικό εθνικό ερώτημα που τίθεται στο
Δημοψήφισμα είναι «ναι ή όχι στην Ευρώπη, ναι ή όχι στο ευρώ»!
Στο Παράρτημα που ακολουθεί
παρατίθεται συγκριτικά η Πρόταση των Θεσμών, η οποία παρουσιάστηκε στο Eurogroup της 25ης Ιουνίου 2015 και
η οποία αποτελεί του αντικείμενο του Δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου
2015, και η Πρόταση Τσίπρα όπως «επικαιροποιημένη» παρουσιάστηκε στο Eurogroup της 25ης Ιουνίου 2015.
Με κίτρινο χρώμα παρουσιάζονται τα
κοινά σημεία, και με κόκκινο οι αποκλίσεις.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
«Τελική Πρόταση Θεσμών»
25.06.2015
|
«Επικαιροποιημένη Ελληνική Πρόταση»
25.06.2015
|
|
1
|
Υιοθέτηση Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού και νέου
Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2016-2019 μέχρι 1.07.2015.
Στόχοι
πρωτογενούς πλεονάσματος 1,2,3 και 3,5% του ΑΕΠ για τα έτη 2015, 2016, 2017,
και 2018 αντίστοιχα.
|
Υιοθέτηση Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού και νέου
Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2016-2019 μέχρι 1.07.2015.
Στόχοι
πρωτογενούς πλεονάσματος 1,2,3 και 3,5% του ΑΕΠ για τα έτη 2015, 2016, 2017,
και 2018 αντίστοιχα.
|
2
|
Μεταρρύθμιση ΦΠΑ
με τρείς συντελεστές 6% για φάρμακα, βιβλία και θέατρα, 13% για «βασικά
τρόφιμα», ενέργεια, νερό (εξαιρουμένης της αποχέτευσης) και ξενοδοχεία
[τελική πρόταση], 23% για όλα τα υπόλοιπα (εστιατόρια, ξενοδοχεία [αυτό
απεσύρθη και πήγε στο 13%] και catering), καθώς και κατάργηση των εκπτώσεων
(και στα νησιά).
Το μέτρο αυτό πρέπει να αποδίδει 1% του ΑΕΠ επιπλέον έσοδα σε ετήσια βάση.
Οι αλλαγές αυτές μπορεί να επανεξεταστούν στο τέλος του
2016, με την προϋπόθεση ότι θα επιτευχθούν ισοδύναμα επιπρόσθετα έσοδα μέσω
μέτρων κατά της φοροδιαφυγής και της βελτίωσης της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ.
Κάθε απόφαση για επαναξέταση θα γίνει σε συνεννόηση με
τους θεσμούς.
|
Μεταρρύθμιση ΦΠΑ
με τρείς συντελεστές 6% για φάρμακα, βιβλία και θέατρα, 13% για τρόφιμα,
ξενοδοχεία, ενέργεια και νερό, 23% για όλα τα υπόλοιπα, καθώς και διατήρηση
των εκπτώσεων στα νησιά.
Το μέτρο αυτό πρέπει να αποδίδει 0,93% του ΑΕΠ επιπλέον έσοδα σε ετήσια βάση.
|
3
|
Λήψη μέτρων για
αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, απαίτηση 100% προκαταβολής του φόρου εισοδήματος
νομικών προσώπων και ελευθέρων επαγγελματιών μέχρι το τέλος του 2016.
|
Λήψη μέτρων για
αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, αύξηση της ειδικής εισφοράς
αλληλεγγύης.
|
4
|
Αύξηση του συντελεστή φόρου εισοδήματος επιχειρήσεων
και ελευθέρων επαγγελματιών από 26%
στο 28%.
|
Αύξηση του συντελεστή φόρου εισοδήματος επιχειρήσεων
και ελευθέρων επαγγελματιών από 26%
στο 28%.
|
5
|
Μεταρρύθμιση του
Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων της φορολόγησης του κεφαλαίου,
των επενδυτικών μέσων, των αγροτών και των ελευθέρων επαγγελματιών.
|
Μεταρρύθμιση του
Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων της φορολόγησης του κεφαλαίου,
των επενδυτικών μέσων, των αγροτών και των ελευθέρων επαγγελματιών..
|
6
|
Περιορισμός στο ήμισυ του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης,
με καλύτερη στόχευση της επιλεξιμότητας χορήγησής του.
|
-
|
7
|
Κατάργηση της επιστροφής/επιδότησης ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης
για τους αγρότες.
|
-
|
8
|
Διατήρηση του στόχου
είσπραξης 2.650 εκατ. € από τον ΕΝΦΙΑ για το 2015 και 2016 ανεξάρτητα από
την αλλαγή στις αντικειμενικές αξίες.
|
Διατήρηση του στόχου
είσπραξης 2.650 εκατ. € από τον ΕΝΦΙΑ για το 2015 και 2016 ανεξάρτητα από
την αλλαγή στις αντικειμενικές αξίες.
|
9
|
Κατάργηση της
διασυνοριακής παρακράτησης φόρου.
Αντιστροφή των
πρόσφατων φορολογικών ρυθμίσεων στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ώστε να μην υπάρχει
ειδική φορολογική αντιμετώπιση του αγροτικού εισοδήματος (αφορολόγητο όριο
12.000 ευρώ στις αγροτικές επιδοτήσεις).
|
Κατάργηση της
διασυνοριακής παρακράτησης φόρου.
Αντιστροφή των
πρόσφατων φορολογικών ρυθμίσεων στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ώστε να μην υπάρχει
ειδική φορολογική αντιμετώπιση του αγροτικού εισοδήματος (αφορολόγητο όριο
12.000 ευρώ στις αγροτικές επιδοτήσεις).
|
10
|
Θέσπιση
νομοθεσίας για την αναβάθμιση του Δημοσίου Λογιστικού (με την εισαγωγή πλαισίου
ανεξαρτήτων φορέων, με την κατάργηση των προληπτικών ελέγχων από το Ελεγκτικό
Συνέδριο, με την απόδοση στους ΓΔΟΥ αποκλειστικής οικονομικής δυνατότητας και
στο ΓΛΚ της δυνατότητας να επιβλέπει τα δημόσια οικονομικά και με την κατάργηση των ΥΔΕ από το 2017).
|
Θέσπιση
νομοθεσίας για την αναβάθμιση του Δημοσίου Λογιστικού (με την εισαγωγή πλαισίου
ανεξαρτήτων φορέων, με την κατάργηση των προληπτικών ελέγχων από το Ελεγκτικό
Συνέδριο, με την απόδοση στους ΓΔΟΥ αποκλειστικής οικονομικής δυνατότητας και
στο ΓΛΚ της δυνατότητας να επιβλέπει τα δημόσια οικονομικά και με την κατάργηση των ΥΔΕ από το 2017).
|
11
|
Άμεση
ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
|
Άμεση
ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
|
12
|
Πλάνο
εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και εκκρεμών επιστροφών φόρων.
|
Πλάνο
εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και εκκρεμών επιστροφών φόρων.
|
13
|
Μεταρρύθμιση
στον τομέα της Υγείας, με την επανακαθιέρωση της συνταγογράφησης με βάση τη δραστική ουσία,
με μείωση των τιμών των γενόσημων φαρμάκων και όσων δεν καλύπτονται πλέον από
την προστασία της «πατέντας», μείωση των τιμών των διαγνωστικών εξετάσεων
ώστε να εναρμονιστούν με τα όρια δαπανών του claw-back, επέκταση των ορίων δαπανών
του claw-back 2015 και στο 2016.
|
Μεταρρύθμιση
στον τομέα της Υγείας, με την επανακαθιέρωση της συνταγογράφησης με βάση τη
δραστική ουσία, με μείωση των τιμών των γενόσημων φαρμάκων και όσων δεν
καλύπτονται πλέον από την προστασία της «πατέντας», μείωση των τιμών των
διαγνωστικών εξετάσεων ώστε να εναρμονιστούν με τα όρια δαπανών του claw-back, επέκταση των ορίων δαπανών
του claw-back 2015 και στο 2016.
|
14
|
Αύξηση της
ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και από το 2016 ενσωμάτωσής της στον Κώδικα Φορολογίας
Εισοδήματος.
|
Αύξηση της
ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και από το 2016 ενσωμάτωσής της στον Κώδικα Φορολογίας
Εισοδήματος.
|
15
|
Μείωση και
απλοποίηση των φορολογικών δαπανών (φοροαπαλλαγές και εκπτώσεις).
Έκδοση εγκυκλίου για τα πρόστιμα προκειμένου να
διασφαλιστεί η συνολική και συγκροτημένη εφαρμογή του Κώδικα Φορολογικών
Διαδικασιών.
Υλοποίηση όλων των εναπομεινουσών μεταρρυθμίσεων όπως
περιγράφονται στην παράγραφο 9 του IMF Country Report 14/151.
|
Μείωση και
απλοποίηση των φορολογικών δαπανών (φοροαπαλλαγές και εκπτώσεις).
Έκδοση εγκυκλίου για τα πρόστιμα προκειμένου να
διασφαλιστεί η συνολική και συγκροτημένη εφαρμογή του Κώδικα Φορολογικών
Διαδικασιών.
|
16
|
Αύξηση του
συντελεστή του φόρου χωρητικότητας πλοίων (tonnage) και άρση της ειδικής
φορολογικής αντιμετώπισης της ναυτιλίας.
|
Αύξηση του φόρου
χωρητικότητας πλοίων (tonnage) και εφαρμογή ενός
αποτελεσματικού φορολογικού πλαισίου για την εμπορική ναυτιλία.
|
17
|
Εφαρμογή του
φόρου κερδών στα παιγνιομηχανήματα (VLTs).
|
Επέκταση του
φόρου κερδών στα παιγνιομηχανήματα (VLTs).
|
18
|
Προκήρυξη του
διαγωνισμού για την παραχώρηση αδειών 4G και 5G.
|
Αύξηση εσόδων με
παραχώρηση αδειών 4G και 5G.
|
19
|
Μεταρρύθμιση των
κοινωνικών μεταβιβάσεων με μείωση των κοινωνικών μεταβιβάσεων κατά 0,5% του ΑΕΠ ετησίως. Οι
πόροι που θα εξοικονομηθούν να χρηματοδοτήσουν τη σταδιακή γενική εφαρμογή με
δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.
|
Μεταρρύθμιση των
κοινωνικών μεταβιβάσεων με εφαρμογή/εισαγωγή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, το οποίο
δεν θα βασίζεται στη σχετική περικοπή των επιδομάτων σε είδος.
|
20
|
Μείωση αμυντικών
δαπανών 400 εκατ. €
με μείωση
προσωπικού και προμηθειών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
|
Μείωση αμυντικών
δαπανών 200 εκατ. €
με μείωση
προσωπικού και προμηθειών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
|
21
|
Εισαγωγή φόρου
στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
|
Εισαγωγή φόρου
στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
|
22
|
Προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες.
|
Προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες.
|
23
|
Αύξηση του φόρου
πολυτελούς διαβίωσης από το 10 στο 13% με συμπερίληψη και των σκαφών αναψυχής
άνω των 10 μέτρων, με εφαρμογή από το 2014.
|
Αύξηση του φόρου
πολυτελούς διαβίωσης από το 10 στο 13% με συμπερίληψη και των σκαφών αναψυχής
άνω των 10 μέτρων, με εφαρμογή από το 2014.
|
24
|
-
|
Θέσπιση έκτακτης
εισφοράς 12% στα κέρδη επιχειρήσεων άνω των 500 χιλιάδων ευρώ (one-off).
|
25
|
Πλήρης εφαρμογή
της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης του 2010 (Ν. 3863/2010), πλήρης εφαρμογή ή
τροποποίηση των συντελεστών βιωσιμότητας για τις επικουρικές συντάξεις και τα
εφάπαξ από τη μεταρρύθμιση του 2012 με σκοπό να επιτευχθούν ισοδύναμες
εξοικονομήσεις και θα ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα βελτίωσης του σνταξιοδοτικού
συστήματος.
Συνταξιοδοτική
μεταρρύθμιση με εξασφάλιση εξοικονόμησης 0,25-0,50% του ΑΕΠ το 2015 και ετήσιας
εξοικονόμησης 1% του ΑΕΠ από το
2016.
|
Συνταξιοδοτική
μεταρρύθμιση με εξασφάλιση εξοικονόμησης 0,25-0,50% του ΑΕΠ το 2015 και ετήσιας
εξοικονόμησης 1% του ΑΕΠ από το
2016.
|
26
|
Μείωση πρόωρων
συνταξιοδοτήσεων,
με αύξηση των αντικινήτρων (penalties)
για πρόωρη συνταξιοδότηση, αμέσου εφαρμογής για όλους όσους συνταξιοδοτούνται
μετά την 30 Ιουνίου 2015 [η ημερομηνία αυτή μετατράπηκε σε «με άμεση εφαρμογή» στην τελική πρόταση]. Στόχος η σύνταξη στα 67 για όλους, ή στα 62 με 40
χρόνια εισφορών, μέχρι το 2022.
Εξαίρεση τα βαρέα επαγγέλματα και οι μητέρες με παιδιά
με ειδικές ανάγκες.
Αύξηση του «πέναλτυ»
στο 16% ανά έτος πρόωρης συνταξιοδότησης από 6% σήμερα.
|
Μείωση πρόωρων
συνταξιοδοτήσεων,
με αύξηση των αντικινήτρων (penalties)
για πρόωρη συνταξιοδότηση, αμέσου εφαρμογής για όλους όσους συνταξιοδοτούνται
μετά την 30 Ιουνίου 2015. Στόχος η σύνταξη
στα 67 για όλους, ή στα 62 με 40 χρόνια εισφορών, μέχρι το 2022.
Εξαίρεση τα βαρέα επαγγέλματα και οι μητέρες με παιδιά
με ειδικές ανάγκες.
Αύξηση του «πέναλτυ»
στο 16% ανά έτος πρόωρης συνταξιοδότησης από 6% σήμερα.
|
27
|
Εξασφάλιση (αναδρομικά
από 01.01.2015) ότι συγχωνεύονται
όλα τα επικουρικά ταμεία στο ΕΤΕΑ και οι δαπάνες τους για συντάξεις
καλύπτονται μόνο από τις εισφορές.
|
Εξασφάλιση ότι συγχωνεύονται
όλα τα επικουρικά ταμεία στο ΕΤΕΑ.
|
28
|
Καλύτερη στόχευση των κοινωνικών δαπανών, με αύξηση της σύνταξης του ΟΓΑ για
ανασφάλιστους.
Κατάργηση του ΕΚΑΣ για
όλους από το τέλος Δεκεμβρίου 2019.
Κατάργηση από φέτος
του ΕΚΑΣ για όσους βρίσκονται στο 20% του υψηλότερου εισοδήματος των
σημερινών δικαιούχων.
Πάγωμα μηνιαίων εγγυημένων ανταποδοτικών ορίων
συντάξεων σε ονομαστικούς όρους μέχρι το 2021.
Παροχή στα άτομα που συνταξιοδοτούνται μετά τις 30
Ιουνίου 2015, της βασικής εγγυημένης ανταποδοτικού χαρακτήρα σύνταξης, και
της σύνταξης με έλεγχο εισοδήματος μόνο με την επίτευξη του νόμιμης κανονικής
ηλικίας συνταξιοδότησης των 67 ετών.
|
Καλύτερη στόχευση των κοινωνικών δαπανών, με αύξηση της σύνταξης του ΟΓΑ για
ανασφάλιστους.
Κατάργηση του ΕΚΑΣ για
όλους από το τέλος Δεκεμβρίου 2018.
|
29
|
Αύξηση της εισφοράς
υγειονομικής περίθαλψης από το 4% στο 6% για όλους τους συνταξιούχους στη βασική σύνταξη και επέκτασής τους και
στις επικουρικές συντάξεις.
|
Αύξηση της εισφοράς
υγειονομικής περίθαλψης από το 4% στο 5% για όλους τους συνταξιούχους
στη βασική σύνταξη και επέκτασής
τους και στις επικουρικές συντάξεις.
|
30
|
-
|
Αύξηση εισφορών
κοινωνικής ασφάλισης (ΙΚΑ) κατά 3,9%.
|
31
|
-
|
Αύξηση εισφορών στις
επικουρικές συντάξεις από το 3,0% στο 3,5%.
|
32
|
Εναρμόνιση των
εισφορών
μεταξύ των ασφαλιστικών ταμείων με βάση αυτές του ΙΚΑ, από 1η Ιουλίου 2015.
Παραμετρικές βελτιώσεις για την καθιέρωση στενότερης
σχέσης μεταξύ εισφορών και παροχών.
Διεύρυνση και εκμοντερνισμός της βάσης εισφορών και
συντάξεων για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
|
Εναρμόνιση των
εισφορών
μεταξύ των ασφαλιστικών ταμείων με βάση αυτές του ΙΚΑ, από 1η Ιανουαρίου 2016.
|
33
|
Β’ Φάση
συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης από τον Οκτώβριο 2015, με κατάργηση όλων των χρεώσεων υπέρ
τρίτων που χρηματοδοτούν συντάξεις
και αντιστάθμιση μέσω της μείωσης παροχών ή της αύξησης εισφορών σε ορισμένα
ταμεία (από 31.10.2015).
Εναρμόνιση κανόνων συνταξιοδοτικών παροχών στον ΟΓΑ με
βάση τα ισχύοντα στο υπόλοιπο ασφαλιστικό σύστημα, εκτός αν ο ΟΓΑ συγχωνευθεί
με άλλα ταμεία.
Οι συγχωνεύσεις των ταμείων θα λάβουν χώρα μέσα σε 2
χρόνια, μέχρι το τέλος του 2017.
Οι θεσμοί μπορούν να λάβουν υπόψιν για το
συνταξιοδοτικό σύστημα τους άλλα ισοδύναμα μέτρα για να αντικαταστήσουν τα
προαναφερόμενα, με την προϋπόθεση ότι είναι καλής ποιότητας και απόδοσης.
|
Β’ Φάση
συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης, με κατάργηση των περισσότερων χρεώσεων υπέρ τρίτων υπέρ
τρίτων που χρηματοδοτούν συντάξεις
και αντιστάθμιση μέσω της μείωσης παροχών ή της αύξησης εισφορών σε ορισμένα
ταμεία (από 31.10.2015).
Εναρμόνιση κανόνων συνταξιοδοτικών παροχών στον ΟΓΑ με
βάση τα ισχύοντα στο υπόλοιπο ασφαλιστικό σύστημα, εκτός αν ο ΟΓΑ συγχωνευθεί
με άλλα ταμεία.
Οι συγχωνεύσεις των ταμείων θα λάβουν χώρα μέσα σε 3
χρόνια, μέχρι το τέλος του 2018.
|
34
|
Πλήρης αντιστάθμιση
των δικαστικών αποφάσεων του ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας των περικοπών στις
συντάξεις το 2012.
|
Πλήρης
αντιστάθμιση των δικαστικών αποφάσεων του ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας
των περικοπών στις συντάξεις το 2012.
|
35
|
Μεταρρυθμίσεις
στο Δημόσιο με υιοθέτηση ενός νέου μισθολογίου από τον 1.01.2016 με
δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο.
|
Μεταρρυθμίσεις
στο Δημόσιο με υιοθέτηση ενός νέου μισθολογίου από τον 1.01.2016 με
δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, με βάση τους μισθούς κατά την 31η.12.2014.
|
36
|
«Εξορθολογισμός»
των ειδικών μισθολογίων μέχρι το Νοέμβριο 2015.
|
«Εξορθολογισμός»
των ειδικών μισθολογίων μέχρι το Νοέμβριο 2015.
|
37
|
Εναρμόνιση των
λοιπών μη μισθολογικών παροχών (οδοιπορικά, ημερήσια αποζημίωση κ.λ.π.) με τις
βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ (από 1.01.2016).
|
Εναρμόνιση των
λοιπών μη μισθολογικών παροχών (οδοιπορικά, ημερήσια αποζημίωση κ.λ.π.) με τις
βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ (από 1.01.2016).
|
38
|
Σταδιακή μείωση
των δαπανών μισθοδοσίας του Προϋπολογισμού ως ποσοστό του ΑΕΠ μέχρι το 2019.
Αναμόρφωση του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, σύμφωνα με
τις προηγούμενες συμφωνίες.
|
Σταδιακή μείωση
των δαπανών μισθοδοσίας του Προϋπολογισμού ως ποσοστό του ΑΕΠ μέχρι το 2019.
Αναμόρφωση του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, σε συμφωνία
με τους θεσμούς.
|
39
|
Ενίσχυση της
ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ.
|
Ενίσχυση της
ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ.
|
40
|
Υιοθέτηση ενός αναθεωρημένου
«Εθνικού Σχεδίου κατά της Διαφθοράς» μέχρι 31 Ιουλίου 2015.
|
Υιοθέτηση ενός αναθεωρημένου
«Εθνικού Σχεδίου κατά της Διαφθοράς» μέχρι 31 Ιουλίου 2015.
|
41
|
Μεταρρυθμίσεις
στη Φορολογική Διοίκηση με αυτονομία της ΓΓΔΕ, με άμεση μεταφορά όλου του προσωπικού
(συμπεριλαμβανομένου αυτού του ΣΔΟΕ) στη ΓΓΔΕ.
|
Μεταρρυθμίσεις
στη Φορολογική Διοίκηση με αυτονομία της ΓΓΔΕ, με άμεση μεταφορά όλου του προσωπικού
(συμπεριλαμβανομένου αυτού του ΣΔΟΕ) στη ΓΓΔΕ.
|
42
|
Μείωση του ποσού
του ακατάσχετου ορίου από τα 1.500 ευρώ που είναι σήμερα και κατάργηση του ορίου του
25% του ύψους των μισθών και συντάξεων.
|
Μείωση του ποσού
του ακατάσχετου ορίου από τα 1.500 ευρώ που είναι σήμερα και κατάργηση του ορίου του
25% του ύψους των μισθών και συντάξεων.
|
43
|
Επανεξέταση της
ρύθμισης οφειλών
(εξαίρεση όσων δεν είναι συνεπείς στις
τρέχουσες υποχρεώσεις τους, εξαίρεση
και έλεγχο όλων όσων οφείλουν πάνω από 1 εκατ. €, αύξηση επιτοκίων
σύμφωνα με τα ισχύοντα στην αγορά).
|
Επανεξέταση της
ρύθμισης οφειλών
(εξαίρεση όσων δεν είναι συνεπείς στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους, εξαίρεση και έλεγχο όλων όσων οφείλουν
πάνω από 1 εκατ. €, αύξηση επιτοκίων σύμφωνα με τα ισχύοντα στην αγορά).
|
44
|
Εξέταση και υποβολή πρότασης των ελληνικών αρχών προς την Ευρωπαϊκή
επιτροπή για αύξηση του ορίου των
επιχειρήσεων που υπόκεινται σε ΦΠΑ στις 25.000 €.
|
Εξέταση και υποβολή πρότασης των ελληνικών αρχών προς την Ευρωπαϊκή
επιτροπή για αύξηση του ορίου των
επιχειρήσεων που υπόκεινται σε ΦΠΑ στις 25.000 €.
|
45
|
Καταπολέμηση λαθρεμπορίου
καυσίμων με
χρήση GPS και φοροδιαφυγής με διασταύρωση φορολογικών δηλώσεων και τραπεζικών
λογαριασμών και προώθησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
|
Καταπολέμηση λαθρεμπορίου
καυσίμων με
χρήση GPS και φοροδιαφυγής με διασταύρωση φορολογικών δηλώσεων και τραπεζικών
λογαριασμών και προώθησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
|
46
|
Μεταρρυθμίσεις στο
Χρηματοπιστωτικό Τομέα, εν μέσω άλλων, με τροποποιήσεις στο «νόμο Κατσέλη», ενίσχυση των
εξωδικαστικών συμβιβασμών, προετοιμασία μιας συνολικής στρατηγικής για την
αντιμετώπιση των «κόκκινων δανείων» σε συνεργασία με στρατηγικό σύμβουλο.
|
Μεταρρυθμίσεις στο
Χρηματοπιστωτικό Τομέα, εν μέσω άλλων, με τροποποιήσεις στο «νόμο Κατσέλη», ενίσχυση των
εξωδικαστικών συμβιβασμών, προετοιμασία μιας συνολικής στρατηγικής για την
αντιμετώπιση των «κόκκινων δανείων» σε συνεργασία με στρατηγικό σύμβουλο.
|
47
|
Υιοθέτηση μιας συνεκτικής στρατηγικής για το χρηματοπιστωτικό τομέα με σκοπό την επιστροφή των τραπεζών σε ιδιωτικό management μέσω
προσέλκυσης διεθνών στρατηγικών επενδυτών και της επίτευξης ενός βιώσιμου
μεσοπρόθεσμου χρηματοδοτικού μοντέλου.
|
Υιοθέτηση μιας συνεκτικής στρατηγικής για το χρηματοπιστωτικό τομέα με σκοπό την επιστροφή των τραπεζών σε ιδιωτικό management μέσω
προσέλκυσης διεθνών στρατηγικών επενδυτών και της επίτευξης ενός βιώσιμου
μεσοπρόθεσμου χρηματοδοτικού μοντέλου.
|
48
|
Μεταρρύθμιση
στην αγορά εργασίας με δρομολόγηση μιας διαδικασίας διαβούλευσης για τον κατώτατο μισθό,
τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις ομαδικές απολύσεις. Καμία αλλαγή να
μην νομοθετηθεί χωρίς συμφωνία με τους θεσμούς και οπωσδήποτε όχι πριν από το
τέλος του 2015.
|
Μεταρρύθμιση
στην αγορά εργασίας με δρομολόγηση μιας διαδικασίας διαβούλευσης για τον κατώτατο μισθό,
τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις ομαδικές απολύσεις, σε συνεργασία με
το Διεθνές Γραφείο Εργασίας (ILO).
|
49
|
Μεταρρύθμιση
στις αγορές προϊόντων, με εφαρμογή των εκκρεμών συστάσεων του ΟΟΣΑ (toolkit 1 & 2,
συμπεριλαμβανομένων των αναψυκτικών και των πετρελαιοειδών).
Πλήρης κατάργηση ανταποδοτικών και μη-ανταποδοτικών
χρεώσεων.
Πλήρης κατάργηση μη-ανταποδοτικών χρεώσεων και
ευθυγράμμιση των ανταποδοτικών χρεώσεων με τις παρεχόμενες υπηρεσίες [τελική
πρόταση].
|
Μεταρρύθμιση
στις αγορές προϊόντων, με εφαρμογή των εκκρεμών συστάσεων του ΟΟΣΑ (toolkit 1 & 2,
συμπεριλαμβανομένων των αναψυκτικών και των πετρελαιοειδών).
Δραστική μείωση ανταποδοτικών και μη-ανταποδοτικών
χρεώσεων.
|
50
|
Άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, μείωση της γραφειοκρατίας.
|
Άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, μείωση της γραφειοκρατίας.
|
51
|
Μεταρρύθμιση της
αγοράς φυσικού αερίου και ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ.
|
-
|
52
|
Μεταρρύθμιση
στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, μείωση της στήριξης
στα φωτοβολταϊκά και τις ΑΠΕ, επανεξέταση της φορολόγησης της ενέργειας,
ενίσχυση της ανεξαρτησίας της ΡΑΕ [τελική πρόταση].
|
Μεταρρύθμιση
στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, μείωση της στήριξης
στα φωτοβολταϊκά και τις ΑΠΕ, επανεξέταση της φορολόγησης της ενέργειας,
ενίσχυση της ανεξαρτησίας της ΡΑΕ.
|
53
|
Ολοκλήρωση των
αποκρατικοποιήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων,
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΓΝΑΤΙΑ, των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης και της
επένδυσης στο Ελληνικό.
Λήψη μη αναστρέψιμων μέτρων για την ολοκλήρωση της πώλησης
των περιφερειακών αεροδρομίων με του υπάρχοντες όρους και στην ήδη επιλεγμένη
προσφορά.
|
Ολοκλήρωση των
αποκρατικοποιήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων,
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΓΝΑΤΙΑ, των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης και της
επένδυσης στο Ελληνικό.
|
54
|
Μεταφορά των μετοχών
του ΟΤΕ στο ΤΑΙΠΕΔ.
|
-
|