Twitter@EmOikonomidis
Σε πολιτεύματα σαν το ελληνικό, όπως τουλάχιστον προέκυψε μετά την Αναθεώρηση του 1985, ο εκάστοτε Πρωθυπουργός έχει συσσωρευμένες εξουσίες στα χέρια του. Επομένως και “δικαιώματα”, που του παρέχουν την ευχέρεια να τα ασκεί κατά περιστάσεις, και να διαμορφώνει την ατζέντα των πολιτικών εξελίξεων, αιφνιδιάζοντας τους αντιπάλους και υπερβαίνοντας, όχι μόνο τη συγκυρία της στιγμής, αλλά και την παθογένεια-υστέρηση του κυβερνητικού σχήματος του οποίου ηγείται.
Αυτό το “πρωθυπουργικό δικαίωμα” ασκεί πλέον πολύ πιο στοχευμένα και στρατηγικά ο Αντώνης Σαμαράς, καθώς η χώρα έχει εισέλθει σε de jure προεκλογική περίοδο για τις αναμετρήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και σε… de facto προεκλογική περίοδο εθνικών εκλογών, στον απόηχο του εύθραυστου κλίματος που διαμορφώνεται.
Ο Πρωθυπουργός αιφνιδίασε με την απόφασή να παραπέμψει στην κοινωνία την επιλογή εκείνων που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τα επόμενα πέντε χρόνια, δηλαδή μια περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη έως οριακή για τη χώρα, η οποία θα κάνει τα πρώτα… μπουσουλήματα πέρα και μακριά από τη βαθιά και σύνθεση κρίση που την ταλαιπώρησε.
Αξιοποιώντας τις εφεδρείες εμπιστοσύνης που όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι διατηρεί σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, ο Αντώνης Σαμαράς σχεδιάζει πλέον να προχωρήσει και σε έναν δομικό ανασχηματισμό, πιθανότατα… σε δόσεις, ώστε το κυβερνητικό σχήμα που θα φτάσει στις εκλογές να αποπνέει φρέσκο αέρα, και να έχει απαλλαγεί από πρόσωπα τα οποία συνοδεύονται από αρνητικές φορτίσεις.
H πρόσφατη εμπειρία άλλωστε έδειξε ότι στο διαρκές προσκλητήριο αφύπνισης και εγρήγορσης από την πλευρά του Αντώνη Σαμαρά, υπάρχουν εκείνοι που δεν είναι και τόσο… πρόθυμοι, ή διατηρούν μειωμένα αντανακλαστικά, είτε πρόκειται για την προβολή και υπεράσπιση του κυβερνητικού έργου, είτε για την παραταξιακή συνείδηση, μπροστά στη δύσκολη μάχη των εκλογών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
υστερογραφα.γρ
Σε πολιτεύματα σαν το ελληνικό, όπως τουλάχιστον προέκυψε μετά την Αναθεώρηση του 1985, ο εκάστοτε Πρωθυπουργός έχει συσσωρευμένες εξουσίες στα χέρια του. Επομένως και “δικαιώματα”, που του παρέχουν την ευχέρεια να τα ασκεί κατά περιστάσεις, και να διαμορφώνει την ατζέντα των πολιτικών εξελίξεων, αιφνιδιάζοντας τους αντιπάλους και υπερβαίνοντας, όχι μόνο τη συγκυρία της στιγμής, αλλά και την παθογένεια-υστέρηση του κυβερνητικού σχήματος του οποίου ηγείται.
Αυτό το “πρωθυπουργικό δικαίωμα” ασκεί πλέον πολύ πιο στοχευμένα και στρατηγικά ο Αντώνης Σαμαράς, καθώς η χώρα έχει εισέλθει σε de jure προεκλογική περίοδο για τις αναμετρήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και σε… de facto προεκλογική περίοδο εθνικών εκλογών, στον απόηχο του εύθραυστου κλίματος που διαμορφώνεται.
Ο Πρωθυπουργός αιφνιδίασε με την απόφασή να παραπέμψει στην κοινωνία την επιλογή εκείνων που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τα επόμενα πέντε χρόνια, δηλαδή μια περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη έως οριακή για τη χώρα, η οποία θα κάνει τα πρώτα… μπουσουλήματα πέρα και μακριά από τη βαθιά και σύνθεση κρίση που την ταλαιπώρησε.
Αξιοποιώντας τις εφεδρείες εμπιστοσύνης που όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι διατηρεί σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, ο Αντώνης Σαμαράς σχεδιάζει πλέον να προχωρήσει και σε έναν δομικό ανασχηματισμό, πιθανότατα… σε δόσεις, ώστε το κυβερνητικό σχήμα που θα φτάσει στις εκλογές να αποπνέει φρέσκο αέρα, και να έχει απαλλαγεί από πρόσωπα τα οποία συνοδεύονται από αρνητικές φορτίσεις.
H πρόσφατη εμπειρία άλλωστε έδειξε ότι στο διαρκές προσκλητήριο αφύπνισης και εγρήγορσης από την πλευρά του Αντώνη Σαμαρά, υπάρχουν εκείνοι που δεν είναι και τόσο… πρόθυμοι, ή διατηρούν μειωμένα αντανακλαστικά, είτε πρόκειται για την προβολή και υπεράσπιση του κυβερνητικού έργου, είτε για την παραταξιακή συνείδηση, μπροστά στη δύσκολη μάχη των εκλογών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
υστερογραφα.γρ