ΕΡΩΤΗΣΗ
Στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Θέμα : «Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
Τελευταία
επιχειρείται υποβιβασμός της θέσης μεγάλης μερίδας εκπαιδευτικών, περί
των 14.000, που διδάσκουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΔΕ) και θα
επιφέρει περαιτέρω μείωση των αποδοχών τους.
Πρόκειται για πτυχιούχους Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ), που
υπηρετούν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ). Οι
συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί, αν και πτυχιούχοι ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ με τον Ν.
1566/85
κατατάσσονται βαθμολογικά και μισθολογικά στην κατηγορία
Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) και όχι στην κατηγορία Τεχνολογικής
Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), όπως οι λοιποί ομόλογοι τους στις υπόλοιπες δομές
του στενού Δημόσιου τομέα
Η ρύθμιση αυτή
συμβαίνει για λόγους εξορθολογισμού: Οι συνήθεις ειδικότητες
εκπαιδευτικών όπως Μαθηματικοί, Φιλόλογοι, Φυσικοί, Γυμναστές κ.α. είναι
πτυχιούχοι Τμημάτων ΑΕΙ τεταρτοετούς φοίτησης,
ενώ οι πτυχιούχοι της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης είναι απόφοιτοι Σχολών
και τμημάτων τριετούς φοίτησης (6 εξάμηνα), αργότερα δε με την
θεσμοθέτηση των ΤΕΙ (1984) η φοίτηση αυξήθηκε στα 7 εξάμηνα και με την
ένταξη των ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΤΕΙ) η φοίτηση
ορίστηκε στα 8 εξάμηνα. Περαιτέρω, όμως, εκτός του βασικού τίτλου
σπουδών, τυπικό και απαραίτητο προσόν διορισμού πτυχιούχου Τεχνολογικής
Εκπαίδευσης ως εκπαιδευτικού είναι η αποφοίτηση από παιδαγωγική Σχολή
Εκπαιδευτικών Λειτουργών Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΣΕΛΕΤΕ,
ετήσιας φοίτησης), ή από Παιδαγωγική Ακαδημία ή Σχολή Νηπιαγωγών
(διετούς φοίτησης και από το 1986 αμφότερες τετραετούς).
Στην
προκειμένη περίπτωση το Υπουργείο Παιδείας έδωσε οδηγίες για την
κατάταξη των εκπαιδευτικών
πτυχιούχων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στους βαθμούς και στα μισθολογικά
κλιμάκια της κατηγορίας Π.Ε. με το σκεπτικό πως αθροιστικά κατά
περίπτωση είχαν τέσσερα, πέντε, και έξι έτη σπουδών, όπως και οι
συνάδελφοι τους πτυχιούχοι των ΑΕΙ. Πρόσφατα, όμως, το Γενικό
Λογιστήριο του Κράτους διατύπωσε διαφωνία εκφράζοντας την άποψη ότι οι
εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι Τεχνολογικής Εκπαίδευσης πρέπει να καταταγούν
στους βαθμούς και στα κλιμάκια της κατηγορίας Τ.Ε. Το ζήτημα
παραπέμφθηκε στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο
δυστυχώς γνωμοδότησε υπέρ της άποψης του Γ.Λ.Κ.
Εάν τελικά η
γνωμοδότηση του ΝΣΚ γίνει αποδεκτή από το Υπουργείο Παιδείας, αυτομάτως
θα σημάνει υποβάθμιση του ρόλου των εν λόγω εκπαιδευτικών υφιστάμενοι
μείωση αποδοχών από 90 έως 300€ μηνιαίως
(ανάλογα με την αρχαιότητά τους) αναδρομικά από 1 Νοεμβρίου 2011, με
ό,τι αυτό συνεπάγεται στις δύσκολες εποχές που βιώνουν όλοι οι πολίτες.
Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Ποιος
είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας πάνω στη μισθολογική και
βαθμολογική κατάταξη των τεχνολόγων εκπαιδευτικών; Σκοπεύει να κάνει
αποδεκτή
την γνωμοδότηση του ΝΣΚ η οποία σηματοδοτεί υποβάθμιση του ρόλου των εν
λόγω εκπαιδευτικών που εκτός από επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση
αποκτηθείσα με πολλά έτη σπουδών, διαθέτουν και επαγγελματική εμπειρία,
καθώς οι περισσότεροι εξ αυτών άσκησαν το
επάγγελμα τους πριν διορισθούν στην Εκπαίδευση;
Ντόρα Μπακογιάννη