Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Παρέμβαση του Κώστα Κόλλια στη Βουλή για την Κορίνθου - Πατρών...ανάγκη να ξεκινήσουν τα έργα στην Ολυμπία Οδό το συντομότερο δυνατόν είναι πλέον θέμα ζωτικής σημασίας.


Παρέμβαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, σχετικά με την παρατεινόμενη αναστολή των έργων στον άξονα Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Σχετικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:

«Στη διάρκεια ενημέρωσης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου από τον κ. Καλογιάννη είχα την ευκαιρία να θέσω στον κύριο Υπουργό ορισμένα ερωτήματα σχετικά με την αναστολή των εργασιών στην Ολυμπία Οδό και ιδιαίτερα στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα. Όπως ανέφερα στον κ. Καλογιάννη, πρόκειται για έναν φονικό δρόμο, ένα δρόμο καρμανιόλα, που έχει γίνει αιτία να χαθούν πολύτιμες ανθρώπινες ζωές. Τα έργα της συντήρησης, της σήμανσης και της προστασίας έχουν αφεθεί στην τύχη τους, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η επικινδυνότητα, αλλά και ο αριθμός των ατυχημάτων.

Αυτές οι εργασίες έχουν σταματήσει εξαιτίας της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών. Όπως επεσήμανα στον Υπουργό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πάρει μία πολύ σημαντική απόφαση για τη χρηματοδότηση τέτοιων έργων, η οποία θα μπορούσε να επανεκκινήσει την κατασκευή τους. Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε ένας κανονισμός, ο οποίος προβλέπει ότι τα κράτη – μέλη, που λαμβάνουν κοινοτική βοήθεια και είναι υπό καθεστώς Μνημονίου, θα μπορούν να χρησιμοποιούν κάποιο μέρος της περιφερειακής χρηματοδότησης, που τους αναλογεί, ως εγγύηση για τις τράπεζες, προκειμένου να συνεχιστούν τα έργα. Η πρωτοβουλία αυτή γνωστή ως μέσο επιμερισμού κινδύνου και τα κονδύλια που θα διοχετευτούν μέσω του ΕΣΠΑ υπολογίζονται γύρω στο 1,5 δισεκατομμύριο για τη χώρα μας.

Όμως, για να ξεκινήσουν αυτές οι εργασίες, σύμφωνα και με αυτό τον κανονισμό, θα πρέπει  να ξεπεραστούν δύο προβλήματα. Το πρώτο αφορά το τελικό ποσό της μόχλευσης, στο οποίο η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει προβάλει ένσταση, και το δεύτερο είναι ότι θα πρέπει να οριστικοποιηθούν επιτέλους οι συμφωνίες για την αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης, στις οποίες έχουν προκύψει πάρα πολλά προβλήματα.

Πολλοί συνάδελφοι Βουλευτές αναφέρθηκαν και υποστήριξαν την τοποθέτησή μου, ζητώντας και εκείνοι μία απάντηση από τον Υπουργό σχετικά με το εάν και πώς θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία για την επανέναρξη των έργων. Ο κ. Υπουργός παραδέχθηκε ότι το μέσο επιμερισμού κινδύνου είναι μία δυνητική λύση στο θέμα των συμβάσεων παραχώρησης. Επειδή όμως υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω χρονοτριβής, εξαιτίας του γεγονότος ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είναι έτοιμη να εφαρμόσει αυτό το μέσο, είναι μία λύση που εξετάζεται παράλληλα με την ανανέωση των συμβάσεων παραχώρησης.

Σε αυτό το θέμα ο κ. Καλογιάννης παραδέχθηκε ότι η επίλυση του προβλήματος με τις συμβάσεις είναι μεν δύσκολη, πλην όμως έδωσε την εκτίμηση ότι σε περίπου δύο εβδομάδες θα έχει επιτευχθεί μία κατ’ αρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και, στη συνέχεια, θα οριστικοποιηθεί η συμφωνία με τις Τράπεζες και θα αποσταλεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ελληνικό Κοινοβούλιο για έγκριση.
Ανεξαρτήτως της λύσης που θα προκριθεί, η ανάγκη να ξεκινήσουν τα έργα στην Ολυμπία Οδό το συντομότερο δυνατόν είναι πλέον θέμα ζωτικής σημασίας, καθώς οι συνθήκες ιδιαίτερα στον κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα είναι άκρως επικίνδυνες και, όσο παραμένουν κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, γίνονται ακόμα χειρότερες. Πέρα όμως από το θέμα της ασφάλειας, η υλοποίηση έργων είναι μονόδρομος για την επανεκκίνηση της οικονομίας, το άνοιγμα θέσεων εργασίας και την επάνοδο σε τροχιά ανάπτυξης.»