Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΒΑΛΚΑΝΙΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑΤΡΩΝ ΡΗΜΑΞΑΝΕ ΤΟ ΙΚΑ ΜΕ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΑΚΡΙΒΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ !

Γράφει , αποκλειστικά , ο Λάκης Γιαννιδάκης στο sfedona.gr.

Σε γνωστό κεντρικό φαρμακείο της Κορίνθου βρέθηκα να περιμένω την σειρά μου για να αγοράσω ένα απλό σπρέι για την μύτη. Μπροστά μου ακριβώς μια κυρία όχι μεγαλύτερη των σαράντα χρόνων που στην πορεία κατάλαβα ότι πρόκειται για Αλβανίδα.

Είχα συμπληρώσει τουλάχιστον 10 λεπτά αναμονής και η εξυπηρέτηση της Αλβανίδας βρισκόταν σε εξέλιξη. Όπως προείπα δεν ήτανε μεγαλύτερη των σαράντα χρόνων περιποιημένη ,καλοντυμένη και έδειχνε μια χαρά στην υγεία της .

Είχε αφήσει στην υπάλληλο του Φαρμακείου κάποιες συνταγές με ένα κατεβατό φάρμακα .

Αν πρόσεξα καλά ήταν από δύο βιβλιάρια του ΙΚΑ -πιθανότατα το δικό της και του άντρα της- και άκουσα κάποια στιγμή την ερώτηση από την υπάλληλο από την οποία προέκυπτε ότι η εν λόγω κυρία είχε αποκτήσει βιβλιάριο ασφάλισης πριν ενάμισι μήνα !!

Κάποια στιγμή ο μέχρι εκείνη την ώρα διάλογος που είχε η Αλβανίδα πελάτισσα με την φαρμακοποιό αγρίεψε όταν της ζήτησε να της εκτελέσει και την συνταγή του επόμενου μήνα!


“Δεν μπορώ να στην εκτελέσω και αυτήν σήμερα .Είναι για τον άλλο μήνα” της είπε η φαρμακοποιός!

Και η Αλβανίδα της απαντάει με θράσος: ” Ποιόν άλλο μήνα μου λες τώρα . Εγώ φεύγω μεθαύριο για Αλβανία και θέλω να πάω τα φάρμακα στην μάνα μου και τον πατέρα μου που είναι άρρωστοι!”

Πραγματικά έμεινα άφωνος! Η υπάλληλος του Φαρμακείου πιθανότατα με γνώριζε και η ματιά της έπεσε επάνω μου με νόημα σαν να μου έλεγε : “Κοίτα τι γίνεται με τα φάρμακα!”

Από εκείνη την στιγμή ουσιαστικά άρχιζε και η δημοσιογραφική μου έρευνα για το θέμα αυτό.

Μίλησα με πάρα πολλούς ανθρώπους που εμπλέκονται στον τομέα της υγείας ,είτε λέγονται γιατροί, είτε λέγονται φαρμακοποιοί ,είτε λέγονται διοικητικοί υπάλληλοι ταμείων!

Αντιλαμβάνεσθε ότι δεν μπορώ να αναφέρω συγκεκριμένα ονόματα.

Όμως όποιος γιατρός ή φαρμακοποιός ή υπάλληλος ταμείου θέλει να μιλήσει δημόσια αν το κάνει από αυτή την στιγμή.

Είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει σημαντικά την ταλαιπωρημένη πατρίδα μας.

Μέσα από την δημοσιογραφική μου έρευνα διαπίστωσα ότι έχει στηθεί ένα τρελό πάρτι συναλλαγής ορισμένων γιατρών και ασφαλισμένων μεταναστών με αποτέλεσμα να συνταγογραφούνται φάρμακα δεκάδων χιλιάδων ευρώ τα οποία προορίζονται για συγγενικά πρόσωπα των μεταναστών που βρίσκονται στις πατρίδες τους. Το μεγάλο κομμάτι αυτής της πίτας βέβαια αποτελούν οι Αλβανοί της Κορινθίας.

Πλησίασα με τον τρόπο μου αρκετούς Αλβανούς μετανάστες και κανείς δεν μου αρνήθηκε ότι μεταφέρει ή στέλνει με το πούλμαν της γραμμής φάρμακα στην Αλβανία.

Όλα αυτά βέβαια αφού τα συνταγογραφήσουν στα βιβλιάρια τους σε συνεννόηση με τους γιατρούς που φυσικά τους γνωρίζουν.

“Να ναι καλά ο άνθρωπος ! (μου λέει και καμαρώνει μια Αλβανίδα στην Κόρινθο που προσέχει ηλικιωμένους ανθρώπους) Τι να κάνουμε κύριε Λάκη μου φτωχοί άνθρωποι είμαστε , γνωρίζω έναν γιατρό και μου γράφει κάθε μήνα τα φάρμακα του πατέρα μου που έχει πάθει εγκεφαλικό στην Αλβανία. Αν δεν είχα κι αυτόν θα μου έφευγε μισό μηνιάτικο για φάρμακα!!”

Κάπως έτσι μου μίλησαν και άλλοι Αλβανοί μετανάστες όταν τους ρώτησα δια της πλαγίας οδού “αν υπάρχουν καλοί γιατροί που τους εξυπηρετούν και τους γράφουν φάρμακα για τους συγγενείς τους στην Αλβανία”

Μέλι έσταζαν στα λόγια που μου είπαν για τους γιατρούς αποφεύγοντας βέβαια να μου μιλήσουν για ανταλλάγματα. Μόνο ένας ξανοίχτηκε και μου είπε: ” Καλός δεν είναι κανένας σήμερα άμα δεν πέσει το μπαξίσι!”

Μου μίλησαν όμως και φαρμακοποιοί της Κορινθίας που μου ζήτησαν να κρατήσουν την ανωνυμία τους και τους διαβεβαίωσα γιαυτό.

“Το τι φάρμακο φεύγει καθημερινά για Αλβανία δεν μπορείς να φανταστείς” μου είπαν .

Και ακόμα: ” Το έχουν γδάρει κυριολεκτικά το ΙΚΑ με τα φάρμακα που στέλνουν στους συγγενείς τους. Και μιλάμε για ακριβά φάρμακα!”

Μετά από όλα αυτά που αποκαλύπτουμε σήμερα μήπως πρέπει να έρθουν κατεπειγόντως κάποιοι επιθεωρητές του ΙΚΑ και του Υπουργείου Υγείας στην Κορινθία να ελέγξουν τις συνταγογραφήσεις που γίνονται σε βιβλιάρια Αλβανών αλλά και άλλων ασφαλισμένων Βαλκάνιων κυρίως οικονομικών μεταναστών;

Μήπως πρέπει ο συμπατριώτης μας Κορίνθιος Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υγείας Πελοπίδας Καλλίρης να διατάξει άμεσα έρευνα των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου;

Δεν μπορεί σήμερα να μην έχουν πληρωθεί οι φαρμακοποιοί της χώρας και χιλιάδες Έλληνες ασφαλισμένοι να μην μπορούν να προμηθευτούν μέσω των ταμείων τους τα φάρμακά τους την στιγμή που χιλιάδες πονηροί Αλβανοί , Ρουμάνοι, Βούλγαροι και λοιποί οικονομικοί μετανάστες να συνταγογραφούν παράνομα φάρμακα στην Ελλάδα σε βάρος του ΙΚΑ και να τα στέλνουν στους συγγενείς τους στην Αλβανία, την Ρουμανία και την Βουλγαρία!

Πελοποννήσιε κύριε Λυκουρέτζο, Υπουργέ της Υγείας , υποψιαζόμαστε ότι το πρόβλημα αυτό δεν θα είναι μόνο στην Κορινθία αλλά και στην ιδιαίτερη πατρίδα σου την Αρκαδία και πιθανότατα σε όλη την Ελλάδα!

Εμείς το αναδεικνύουμε σήμερα και μάλιστα σε πανελλαδική αποκλειστικότητα και εσείς οφείλετε να αναλάβετε δράση τώρα κιόλας.

Λάκης Γιαννιδάκης