Ακόμα πιο ακριβά ενδέχεται να πληρώσουμε την Ολυμία Οδό, παρότι όλα δείχνουν ότι το φυσικό αντικείμενο θα κουτσουρευτεί. Ο νέος σχεδιασμός προβλέπει ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος
θα φθάσει μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο στην είσοδο του Πύργου. Λόγω πληθωρισμού όμως δεν αποκλείεται να εγερθούν επιπλέον απαιτήσεις.
Όπως αποκαλύπτει η "Πελοπόννησος" το Σάββατο , μόλις το 35% του φυσικού αντικειμένου έχει εκτελεστεί στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, που αρχικά προβλεπόταν να φτάσει ως την Τσακώνα, αλλά πλέον δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο σύνολό του. Ένα τμήμα περίπου 70 χλμ. θα μείνει μόνο στα χαρτιά.
«Η χάραξη θα είναι πεδινή, ανατολικότερη από τη σημερινή ΝΕΟ» εξήγησε ο Γιάννης Καρνέσης, διευθυντής της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου (ΕΥΔΕ/ΜΚ/ΕΠΠ) για την Πατρών - Πύργου, δεδομένου ότι απορρίφθηκαν οι προσφυγές κατοίκων που ζητούσαν νοτιότερη χάραξη στη Δυτική Αχαΐα. «Δεν μπορεί ένας δρόμος της δεκαετίας του '80 να αχρηστεύεται» σχολίασε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια τεχνικής ενημέρωσης που έκανε στο ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος.
Είναι προφανές ότι οι συζητήσεις που γίνονται είναι πολύ συγκεκριμένες, με στόχο το νέο «σενάριο» να είναι έτοιμο, όποτε δοθεί το πράσινο φως για επανεκκίνηση των εργασιών. Ακόμη και τα σημεία επαφής με το σιδηρόδρομο έχουν διευθετηθεί. Κυριότερα, τα προβλήματα αφορούν την Παναγοπούλα και το Ξυλόκαστρο. Υποτίθεται ότι ΕΡΓΟΣΕ και Ολυμπία Οδός έχουν καταλήξει σε ένα μνημόνιο συνεργασίας, βάσει το οποίου θα αντιμετωπίζονται τεχνικά ζητήματα, όπως όταν η μία χάραξη πέφτει πάνω στην άλλη. Οι υπογραφές πάντως θα πέσουν με την επανεκκίνηση του έργου.
«Τεχνικά προβλήματα δεν υπάρχουν. Ο σχεδιασμός είναι ολοκληρωμένος, στις απαλλοτριώσεις δεν υπάρχουν εκρεμμότητες, οπότε εφόσον το έργο ξεκινήσει θα τελειώσει σε δύο - δυόμισι χρόνια» πρόσθεσε ο κ. Καρνέσης, αναγνωρίζοντας ότι ήδη οι εργασίες έχουν διακοπεί εδώ και ενάμιση χρόνο, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, αλλά και στην προσβασιμότητα της περιοχής.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, το 35% του έργου που έχει εκτελεστεί έχει στοιχίσει 620 εκ. €. Οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις στον κατασκευαστή ανέρχονται σε 130-140 εκ. €, ενώ θα χρειαστεί 1 δις περίπου για την ολοκλήρωση του έργου. Μπορεί και παραπάνω, άφησε να εννοηθεί ο διευθυντή της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου. «Να υπολογίσουμε πρόσθετες δαπάνες. Για παράδειγμα, αναθεώρηση λόγω πληθωρισμού» εξήγησε προκαλώντας τα σχόλια του τεχνικού κόσμου, δεδομένου ότι το κόστος είναι ήδη σημαντικό και την εκτέλεση του έργου την πληρώνουν οι ίδιοι οι χρήστες μέσω των διοδίων.
Από τη ενημέρωση του κ. Καρνέση προκύπτει ξεκάθαρα ότι η Ολυμπία Οδός που θα υλοποιηθεί δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτήν που είχε σχεδιαστεί. Όποτε σημάνει η επανεκκίνηση του έργου, θα έχει συμφωνηθεί μια διαφορετική σύμβαση, με τροποποιημένους όρους σε σχέση με την αρχική, το φυσικό αντικείμενο θα έχει μεταβληθεί και πιθανότατα η χρηματοδότηση θα έχει αναθεωρηθεί.
http://www.ilialive.gr/
θα φθάσει μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο στην είσοδο του Πύργου. Λόγω πληθωρισμού όμως δεν αποκλείεται να εγερθούν επιπλέον απαιτήσεις.
Όπως αποκαλύπτει η "Πελοπόννησος" το Σάββατο , μόλις το 35% του φυσικού αντικειμένου έχει εκτελεστεί στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, που αρχικά προβλεπόταν να φτάσει ως την Τσακώνα, αλλά πλέον δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο σύνολό του. Ένα τμήμα περίπου 70 χλμ. θα μείνει μόνο στα χαρτιά.
«Η χάραξη θα είναι πεδινή, ανατολικότερη από τη σημερινή ΝΕΟ» εξήγησε ο Γιάννης Καρνέσης, διευθυντής της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου (ΕΥΔΕ/ΜΚ/ΕΠΠ) για την Πατρών - Πύργου, δεδομένου ότι απορρίφθηκαν οι προσφυγές κατοίκων που ζητούσαν νοτιότερη χάραξη στη Δυτική Αχαΐα. «Δεν μπορεί ένας δρόμος της δεκαετίας του '80 να αχρηστεύεται» σχολίασε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια τεχνικής ενημέρωσης που έκανε στο ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος.
Είναι προφανές ότι οι συζητήσεις που γίνονται είναι πολύ συγκεκριμένες, με στόχο το νέο «σενάριο» να είναι έτοιμο, όποτε δοθεί το πράσινο φως για επανεκκίνηση των εργασιών. Ακόμη και τα σημεία επαφής με το σιδηρόδρομο έχουν διευθετηθεί. Κυριότερα, τα προβλήματα αφορούν την Παναγοπούλα και το Ξυλόκαστρο. Υποτίθεται ότι ΕΡΓΟΣΕ και Ολυμπία Οδός έχουν καταλήξει σε ένα μνημόνιο συνεργασίας, βάσει το οποίου θα αντιμετωπίζονται τεχνικά ζητήματα, όπως όταν η μία χάραξη πέφτει πάνω στην άλλη. Οι υπογραφές πάντως θα πέσουν με την επανεκκίνηση του έργου.
«Τεχνικά προβλήματα δεν υπάρχουν. Ο σχεδιασμός είναι ολοκληρωμένος, στις απαλλοτριώσεις δεν υπάρχουν εκρεμμότητες, οπότε εφόσον το έργο ξεκινήσει θα τελειώσει σε δύο - δυόμισι χρόνια» πρόσθεσε ο κ. Καρνέσης, αναγνωρίζοντας ότι ήδη οι εργασίες έχουν διακοπεί εδώ και ενάμιση χρόνο, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, αλλά και στην προσβασιμότητα της περιοχής.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, το 35% του έργου που έχει εκτελεστεί έχει στοιχίσει 620 εκ. €. Οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις στον κατασκευαστή ανέρχονται σε 130-140 εκ. €, ενώ θα χρειαστεί 1 δις περίπου για την ολοκλήρωση του έργου. Μπορεί και παραπάνω, άφησε να εννοηθεί ο διευθυντή της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου. «Να υπολογίσουμε πρόσθετες δαπάνες. Για παράδειγμα, αναθεώρηση λόγω πληθωρισμού» εξήγησε προκαλώντας τα σχόλια του τεχνικού κόσμου, δεδομένου ότι το κόστος είναι ήδη σημαντικό και την εκτέλεση του έργου την πληρώνουν οι ίδιοι οι χρήστες μέσω των διοδίων.
Από τη ενημέρωση του κ. Καρνέση προκύπτει ξεκάθαρα ότι η Ολυμπία Οδός που θα υλοποιηθεί δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτήν που είχε σχεδιαστεί. Όποτε σημάνει η επανεκκίνηση του έργου, θα έχει συμφωνηθεί μια διαφορετική σύμβαση, με τροποποιημένους όρους σε σχέση με την αρχική, το φυσικό αντικείμενο θα έχει μεταβληθεί και πιθανότατα η χρηματοδότηση θα έχει αναθεωρηθεί.
http://www.ilialive.gr/