Με αφορμή τη δήλωση του Αντώνη Σαμαρά κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Κοινοβούλιο για τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, σχετικά με το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Ο Αντώνης Σαμαράς θεωρώ ότι ξεκαθάρισε με τον πλέον σαφή τρόπο στην ομιλία του στη Βουλή ότι η Νέα Δημοκρατία θα τιμήσει τον ρόλο που της ανέθεσαν οι πολίτες στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση, τον ρόλο δηλαδή της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αυτό σημαίνει ότι τίποτε δεν αλλάζει στην στάση που θα τηρήσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα της παράταξης απέναντι στα νομοσχέδια της Κυβέρνησης.
Όπως εδώ και δύο χρόνια, έτσι και σε αυτό το διάστημα, θα στηρίξουμε εάν συμφωνούμε και θα καταψηφίσουμε εάν διαφωνούμε. Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε πολύ συγκεκριμένα στο άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, υποστηρίζοντας αυτό που η Νέα Δημοκρατία λέει εδώ και ένα χρόνο που ξεκίνησε αυτή η συζήτηση. Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι δεν είναι δυνατόν να μην υπάρξουν πληθυσμιακά κριτήρια στο άνοιγμα του συγκεκριμένου επαγγέλματος.
Και αυτό δεν οφείλεται σε κάποια επιλεκτική μεταχείριση κομματικής πελατείας, όπως είχε υπονοήσει η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Οφείλεται καθαρά στην κοινή λογική που λέει ότι η αναλογία ταξί προς κατοίκους είναι τριπλάσια από αυτήν που θα έπρεπε να είναι και επομένως δεν έχει νόημα η έκδοση νέων αδειών. Και οφείλεται στην πάγια θέση μας ότι τα καρτέλ δεν θα γίνουν ανεκτά.
Ο ανεξέλεγκτος τρόπος με τον οποίο ο κύριος Ραγκούσης προσπάθησε να προωθήσει το άνοιγμα του επαγγέλματος του ταξί θα ήταν καταστροφικός για τον κλάδο και επιζήμιος για τον καταναλωτή. Διότι και οι τιμές θα ανέβαιναν από τη συγκέντρωση των αδειών στα χέρια λίγων εταιριών που θα έλεγχαν την αγορά και καμία εγγύηση δεν δινόταν για την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και οι σημερινοί ιδιοκτήτες θα έχαναν την περιουσία τους και το μοναδικό βιοποριστικό μέσο που διαθέτουν. Έχουμε καταστήσει σαφές ότι δεν είναι στις προθέσεις της Νέας Δημοκρατίας να συγκυβερνήσει.
Είναι όμως προφανές ότι, στη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου δεν μπορεί να παγώσουν τα πάντα. Θα υπάρχει νομοθετικό έργο και θεωρώ ότι το θέμα των ταξί πρέπει να συμπεριληφθεί σε αυτό διότι είναι κατεπείγον.
Η πολιτική του Υπουργείου Μεταφορών επί θητείας της Κυβέρνησης Παπανδρέου άλλαξε μέσα σε μια νύχτα, όταν άλλαξε και η ηγεσία του. Από εκείνη τη στιγμή, η αξία των αδειών – η αξία δηλαδή της περιουσίας των ιδιοκτητών ταξί – έχει ευτελιστεί. Σε μία περίοδο που ο τζίρος έχει πέσει έως και 60% και που τα λειτουργικά έξοδα των ταξί έχουν διπλασιαστεί, η συνέχιση αυτής της κατάστασης σημαίνει για τους ιδιοκτήτες μείωση του εισοδήματος μέχρι μηδενισμού.
Ο Αντώνης Σαμαράς ξεκαθάρισε ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα ψηφίσει νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου εάν δεν προβλέπονται πληθυσμιακά κριτήρια. Δεν μπορούμε να στηρίξουμε νομοθετική ρύθμιση, η οποία δεν θα προστατεύει την περιουσία των ιδιοκτητών, το εισόδημά τους και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Θα ψηφίσουμε απελευθέρωση με πληθυσμιακά, ορθολογικά και ποιοτικά κριτήρια, που ενισχύουν τον κλάδο και υπηρετούν τον καταναλωτή.»
«Ο Αντώνης Σαμαράς θεωρώ ότι ξεκαθάρισε με τον πλέον σαφή τρόπο στην ομιλία του στη Βουλή ότι η Νέα Δημοκρατία θα τιμήσει τον ρόλο που της ανέθεσαν οι πολίτες στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση, τον ρόλο δηλαδή της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αυτό σημαίνει ότι τίποτε δεν αλλάζει στην στάση που θα τηρήσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα της παράταξης απέναντι στα νομοσχέδια της Κυβέρνησης.
Όπως εδώ και δύο χρόνια, έτσι και σε αυτό το διάστημα, θα στηρίξουμε εάν συμφωνούμε και θα καταψηφίσουμε εάν διαφωνούμε. Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε πολύ συγκεκριμένα στο άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, υποστηρίζοντας αυτό που η Νέα Δημοκρατία λέει εδώ και ένα χρόνο που ξεκίνησε αυτή η συζήτηση. Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι δεν είναι δυνατόν να μην υπάρξουν πληθυσμιακά κριτήρια στο άνοιγμα του συγκεκριμένου επαγγέλματος.
Και αυτό δεν οφείλεται σε κάποια επιλεκτική μεταχείριση κομματικής πελατείας, όπως είχε υπονοήσει η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Οφείλεται καθαρά στην κοινή λογική που λέει ότι η αναλογία ταξί προς κατοίκους είναι τριπλάσια από αυτήν που θα έπρεπε να είναι και επομένως δεν έχει νόημα η έκδοση νέων αδειών. Και οφείλεται στην πάγια θέση μας ότι τα καρτέλ δεν θα γίνουν ανεκτά.
Ο ανεξέλεγκτος τρόπος με τον οποίο ο κύριος Ραγκούσης προσπάθησε να προωθήσει το άνοιγμα του επαγγέλματος του ταξί θα ήταν καταστροφικός για τον κλάδο και επιζήμιος για τον καταναλωτή. Διότι και οι τιμές θα ανέβαιναν από τη συγκέντρωση των αδειών στα χέρια λίγων εταιριών που θα έλεγχαν την αγορά και καμία εγγύηση δεν δινόταν για την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και οι σημερινοί ιδιοκτήτες θα έχαναν την περιουσία τους και το μοναδικό βιοποριστικό μέσο που διαθέτουν. Έχουμε καταστήσει σαφές ότι δεν είναι στις προθέσεις της Νέας Δημοκρατίας να συγκυβερνήσει.
Είναι όμως προφανές ότι, στη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου δεν μπορεί να παγώσουν τα πάντα. Θα υπάρχει νομοθετικό έργο και θεωρώ ότι το θέμα των ταξί πρέπει να συμπεριληφθεί σε αυτό διότι είναι κατεπείγον.
Η πολιτική του Υπουργείου Μεταφορών επί θητείας της Κυβέρνησης Παπανδρέου άλλαξε μέσα σε μια νύχτα, όταν άλλαξε και η ηγεσία του. Από εκείνη τη στιγμή, η αξία των αδειών – η αξία δηλαδή της περιουσίας των ιδιοκτητών ταξί – έχει ευτελιστεί. Σε μία περίοδο που ο τζίρος έχει πέσει έως και 60% και που τα λειτουργικά έξοδα των ταξί έχουν διπλασιαστεί, η συνέχιση αυτής της κατάστασης σημαίνει για τους ιδιοκτήτες μείωση του εισοδήματος μέχρι μηδενισμού.
Ο Αντώνης Σαμαράς ξεκαθάρισε ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα ψηφίσει νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου εάν δεν προβλέπονται πληθυσμιακά κριτήρια. Δεν μπορούμε να στηρίξουμε νομοθετική ρύθμιση, η οποία δεν θα προστατεύει την περιουσία των ιδιοκτητών, το εισόδημά τους και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Θα ψηφίσουμε απελευθέρωση με πληθυσμιακά, ορθολογικά και ποιοτικά κριτήρια, που ενισχύουν τον κλάδο και υπηρετούν τον καταναλωτή.»