Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Στα χέρια του υπουργικού συμβουλίου η ηρεμία της χώρας - Σε λίγο θα φέρουν και... κούληδες από την Κίνα!

 
Τελευταία ημέρα συνεδριάσεων χθες για τη Βουλή των Εφήβων, όπου φέτος υπήρξε η πρωτοτυπία της συζήτησης «έτοιμων νομοσχεδίων» - φυσικά προσεκτικά επιλεγμένων ώστε να εξαχθούν όσο το δυνατόν λιγότερα πολιτικά συμπεράσματα. Έτσι κι αλλιώς, ό,τι και να λένε οι νεαροί «βουλευτές», κάθε φορά που κάθονται στα έδρανα διαπιστώνουν το γνωστό «κάθε πέρσι και χειρότερα»!
Ή ταν ή επί τας. Δηλαδή, ή το (νομοσχέδιο) ή επί του (νομοσχεδίου): Η τρόικα έχει φύγει. Η Ευρώπη πασχίζει να βγάλει άκρη σχετικά με το πώς θα εφαρμοστούν οι (δικές της) αποφάσεις της 21ης Ιουλίου. Όλοι οι αξιωματούχοι της (Τρισέ, Ρομπάι, Μπαρόζο, Μέρκελ) προβαίνουν σε σειρά δηλώσεων για την ανάγκη άμεσης εφαρμογής των αποφάσεων και ενίσχυσης της οικονομικής διακυβέρνησης στην ευρωζώνη, ξορκίζοντας την ύφεση, την κατάρρευση του ευρώ, την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ. Το ζήτημα των εγγυήσεων συζητείται σήμερα στο Βερολίνο. Τα σχολεία θα ξεκινήσουν χωρίς βιβλία – με την κ. Διαμαντοπούλου να ζητά συγγνώμη, αλλά από τότε που βγήκε η συγγνώμη χάθηκε το φιλότιμο.

Αλλά στην Ελλάδα το κύριο θέμα παραμένει το ζήτημα της «απελευθέρωσης» του επαγγέλματος του οδηγού ταξί!

Με αυτό το θέμα (μέσα σε ένα ντεκόρ άλλων, όπως το νομοσχέδιο για τα ναρκωτικά, οι φορείς κοινωνικής αλληλεγγύης και (πάλι) κάτι κτηνοτροφικά θέματα του κ. Σκανδαλίδη – ο οποίος παρεμπιπτόντως έσπευσε να λεονταρίσει πανηγυρίζοντας για την αναχώρηση της τρόικας) συνεδριάζει το απόγευμα το υπουργικό συμβούλιο.

Μπροστά στο αδιέξοδο και στο γεγονός ότι η τρόικα έχει πλέον πειστεί πως παρά τις διακηρύξεις και τις μεγαλοστομίες δεν προχωρά τίποτε, καταβάλλεται προσπάθεια το νομοσχέδιο για τα ταξί να εμφανιστεί στα μάτια της τρόικας (η οποία, όμως, έχει συμφωνήσει με την προηγούμενη ρύθμιση Ρέππα και αποκάλεσε τις παρεμβάσεις Ραγκούση «strange movement» -περίεργη κίνηση) ως η… ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων!

Το υπουργικό συμβούλιο συνεδριάζει επίσης σήμερα και στη σκιά των δηλώσεων Ραγκούση στο «Βήμα της Κυριακής», που προέβλεψε – απείλησε πως το ΠΑΣΟΚ θα έχει την τύχη της Ένωσης Κέντρου αν δεν ακολουθήσει την οδό των μεταρρυθμίσεών του – δήλωση επί της οποίας αισθάνθηκε την ανάγκη να απαντήσει ο πρωθυπουργός από… ένα άλλο βήμα, αυτό της Εθνικής Συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ, απορρίπτοντας (εκτός επισήμου κειμένου) τις αιτιάσεις του πρώην δεξιού χεριού του και για μεγάλο διάστημα «αντ’ αυτού».

Το νομοσχέδιο για τα ταξί πηγαίνει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο χωρίς να έχει προηγηθεί ο συμφωνηθείς διάλογος με τον ΣΑΤΑ, διάλογος που τελεί υπό την σκέπη των δεκατριών περιφερειαρχών με επικεφαλής τον Γιάννη Σγουρό.

Αν και είχε δεσμευτεί να συζητήσει με την συνδικαλιστική ηγεσία των οδηγών ταξί στα τέλη Αυγούστου προκειμένου να τους ενημερώσει για τις αποφάσεις του, ώστε να παρουσιάσει το νομοσχέδιο στις 5 Σεπτεμβρίου, ο κ. Ραγκούσης επέλεξε (και ο κ. Παπανδρέου δέχθηκε) το νομοσχέδιο να πάει κατευθείαν προς έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο.

Έτσι, το υπουργικό συμβούλιο καλείται σήμερα να εγκρίνει κάτι επί του οποίου δεν έχουν τα μέλη του, ως πολιτικά πρόσωπα δραστηριοποιούμενα στον δημόσιο βίο του τόπου, ακούσει την άποψη της άλλης πλευράς.

Κατ’ ουσίαν οι υπουργοί καλούνται να αποδεχθούν την άποψη του υπουργού, ακυρώνοντας τον ρόλο τους ή να μην την αποδεχθούν, οπότε θα υπάρξουν άμεσα πολιτικές εξελίξεις.

Θεωρείται βέβαιο ότι ο προκάτοχος του κ. Ραγκούση στο υπουργείο, Δ. Ρέππας, θα αντιδράσει, ενώ να αντιδράσουν υποχρεούνται και οι ηγεσίες των υπουργείων περιβάλλοντος και υγείας, καθώς ο διπλασιασμός, όπως υπολογίζεται, του αριθμού των ταξί θα επιβαρύνει δραματικά το περιβάλλον και ως εκ τούτου την υγεία των πολιτών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες χώρες αναθεωρούν τις απόψεις τους περί ανεξέλεγκτης κυκλοφορίας των οχημάτων στις μεγάλες πόλεις, λόγω της κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Μάλιστα, η Κίνα, από τον προηγούμενο Ιανουάριο έχει επιβάλει περιορισμούς και στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων ιδιωτικής χρήσης!

Υπενθυμίζεται ότι η ευρωπαϊκή οδηγία, στο νόμο για την ενσωμάτωση της οποίας πρώτος-πρώτος ο κ. Ραγκούσης, ως υπουργός Εσωτερικών είχε βάλει την υπογραφή του, εξαιρεί από τις διαδικασίες απελευθέρωσης τα οχήματα που μεταφέρουν ανθρώπους (μέσα μαζικής μεταφοράς, ασθενοφόρα και ταξί), ακριβώς για λόγους ασφαλείας και προστασίας του δημοσίου συμφέροντος.

Εντύπωση προκαλεί επίσης και το γεγονός ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και την δημιουργία «μοτο-ταξί», με κίνδυνο να τιναχθεί εντελώς στον αέρα η ήδη ανύπαρκτη οδική ασφάλεια, αφού μετά την Κίνα και το Χονγκ-Κονγκ θα εμφανιστούν κούληδες-καμικάζι και στην Αθήνα!

Σήμερα, οι υπουργοί της κυβέρνησης καλούνται να δώσουν λύση σε όλα αυτά και να αποφασίσουν, με βάση την συνείδησή τους και όχι την υπουργική αλληλεγγύη – η οποία άλλωστε είναι είδος υπό εξαφάνιση.

Το γεγονός ότι δημιουργούνται συνθήκες νέας σύγκρουσης την ώρα που πληθαίνουν οι φωνές και οι κίνδυνοι – εξ ου και οι πολλές διαψεύσεις της χθεσινής ημέρας – για έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ, για υποβαθμισμένο ευρωομόλογο, για χρεοκοπία, είναι αυτό που πρέπει να τους δείξει τον δρόμο.

Όταν χθες, ο πρόεδρος της ΕΕ Ρομπάι αισθάνθηκε την ανάγκη να αποκλείσει το ενδεχόμενο εξόδου της χώρας μας από το ευρώ.

Όταν η Γερμανίδα καγκελάριος Μέρκελ έδινε χθες συνέντευξη Τύπου για να προειδοποιήσει πως η αποχώρηση κάποιας χώρας από το ευρώ θα προκαλούσε «επικίνδυνο ντόμινο».

Όταν από χθες συνεδριάζει η ομάδα εργασίας του Συμβουλίου των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ με θέμα την εμπλοκή στο ζήτημα των εγγυήσεων που ζητά η Φινλανδία από την Ελλάδα.

Όταν όλοι ασχολούνται με την Ελλάδα – διότι με ευθύνη της κυβέρνησης μετατράπηκε στο μαύρο πρόβατο της Ευρώπης – τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου οφείλουν να ασχοληθούν με το αν θα χρεοκοπήσει η χώρα και όχι με την πολιτική χρεοκοπία ενός συναδέλφου τους.

Αν δεν μπορούν, ας τοποθετήσουν στις θέσεις τους τα – κατάλληλα προετοιμασμένα – μέλη της Βουλής των Εφήβων…

elzoni.gr