Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων καταγράφεται τελευταία στην Ν Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών

Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων καταγράφεται τελευταία στην Εθνική Οδό Πατρών Κορίνθου σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Ολυμπία Οδός που έχει αναλάβει την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου. Σε ανακοίνωση της κοινοπραξίας επισημαίνεται πως
"Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με τη Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22.02.2011, που αναφέρουν ότι, «η Κορίνθου-Πατρών προβάλει ως η πλέον επικίνδυνη εθνική οδός, καθώς εκεί καταγράφηκαν τα περισσότερα από τα συνολικά 58 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα» - αν και δεν είναι σαφές που αναφέρεται ο αριθμός των 58 θανατηφόρων ατυχημάτων με τον οποίο συνδέεται στα σχετικά δημοσιεύματα η Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών - θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι με βάση τα αναλυτικά στοιχεία που διαθέτουμε από την ημερομηνία της Έναρξης Παραχώρησης μέχρι σήμερα και τα οποία έχουν διασταυρωθεί συστηματικά και με τις επιμέρους Τροχαίες, στη Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών έχουν καταγραφεί:

το 2008, 26 θανατηφόρα ατυχήματα με 36 νεκρούς. Σημειώνεται ότι η Σύμβαση Παραχώρησης ξεκίνησε τον 8ο μήνα του έτους (04.08.2008).

το 2009, 18 θανατηφόρα ατυχήματα με 29 νεκρούς, ήτοι μείωση 31% στα θανατηφόρα και 19% στους νεκρούς σε σχέση με το 2008.

το 2010, 7 θανατηφόρα ατυχήματα με 10 νεκρούς, ήτοι μείωση 61% στα θανατηφόρα και 65% στους νεκρούς σε σχέση με το 2009.

Η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων δεν είναι τυχαία, αλλά αποτέλεσμα επίπονης, επίμονης και ευρύτερης προσπάθειας.

Η Ολυμπία Οδός από τον Αύγουστο του 2008 που ανέλαβε το δρόμο:

επένδυσε άμεσα στην οδική ασφάλεια, εφαρμόζοντας μια σειρά από άμεσα μέτρα πρώτης προτεραιότητας για την οδική ασφάλεια και την άρση της επικινδυνότητας. Τα μέτρα αυτά περιελάμβαναν μεταξύ των άλλων εκτεταμένες βελτιώσεις των οδοστρωμάτων (αντιολισθηρότητα), μέτρα αποκατάστασης προϋφιστάμενων προβλημάτων και βελτιώσεων στον τομέα της σήμανσης, της ασφάλισης (αντικατάσταση, επέκταση και ενίσχυση των στηθαίων ασφαλείας), στα υδραυλικά της οδού, στον οδοφωτισμό και πλήθος άλλων επεμβάσεων.

στον τομέα της λειτουργίας, 400 εργαζόμενοι της λειτουργίας βρίσκονται καθημερινά στο δρόμο 24ώρες/24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο, τον εποπτεύουν και τον επιθεωρούν, αποκαθιστούν προβλήματα, καθαρίζουν και απομακρύνουν τυχόν εμπόδια, μεταφέρουν ακινητοποιημένα οχήματα και προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες και βοήθεια στους οδηγούς, πάντα σε συνεργασία με τις κατά τόπους Τροχαίες που έχουν και την ευθύνη της τροχαίας αστυνόμευσης.

στον τομέα της κατασκευής, και παρά τις αντιξοότητες και τις αντικειμενικές δυσκολίες της εκτέλεσης των εργασιών ταυτόχρονα με την κυκλοφορία, σε περιορισμένο χώρο και σε εκτεταμένο μήκος 120 χιλιομέτρων, οι σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν σαν πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των οδηγών και των εργαζομένων, ενώ για την υλοποίησή τους συνεργάζονται στενά και σε συνεχή βάση πλήθος εξειδικευμένων επιστημόνων και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (συγκοινωνιολόγοι και μελετητές, κατασκευαστές, λειτουργός, αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕΔΙ, Τροχαία)
".