Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

17 Απριλίου το πρώτο "σφύριγμα" του τρένου στη Δυτική Κορινθία


https://www.ergose.gr/wp-content/uploads/2020/01/DSC02953-min-scaled.jpg 
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την επανέναρξη των δρομολογίων του τρένου στο στη Δυτική Κορινθία, μετά από 12 χρόνια οπότε και καταργήθηκε η παλιά σιδηροδρομική γραμμή, η οποία καθημερινά ένωνε το Δερβένι , το Ξυλόκαστρο το Κιάτο με την Αθήνα και όχι μόνον.
Αν και ημιτελές το έργο επέκτασης της νέας γραμμής από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη του Αιγίου, το δοκιμαστικό δρομολόγιο στις σήραγγες (παρουσία, μηχανικών, τεχνικών, πυροσβεστών και αστυνομικών) άναψε το «πράσινο φως» στην αμαξοστοιχία του Προαστιακού, για ταξίδι εντός του Απριλίου.
Πηγές του ΟΣΕ, ανέφεραν , ότι εκτός πολύ μεγάλου απροόπτου, η πρώτη ντιζελάμαξα 3 βαγονιών θα κάνει το πρώτο επίσημο δρομολόγιο πριν από το Πάσχα και μάλλον την Μεγάλη Παρασκευή 17 Απριλίου.
Η νέα διπλή γραμμή είναι 71 χιλιομέτρων και κρίνεται ασφαλής, ωστόσο μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν εκδοθεί τα ανάλογα πιστοποιητικά για τα 6 τούνελ και κυρίως για το μεγαλύτερο της Τράπεζας (2.650 μέτρων) και το επίσης ξεχωριστό του Πλατάνου (2.300 μ.).
Αυτές τις ημέρες θα γίνει η σηματοδότηση, με προσοχή σε πολλά σημεία επίφοβα για πλημμυρικά φαινόμενα, ενώ και μετά τη έναρξη των δρομολογίων έργα αναγκαία θα συνεχίσουν να εκτελούνται, μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού.
Στο Αίγιο πια ο νέος τερματικός σταθμός θα είναι κοντά στο Δικαστικό Μέγαρο, όπου ήδη γίνονται εργασίες ασφαλτόστρωσης από την οδό Κορίνθου μέχρι εκεί, ενώ ενδιάμεσοι σταθμοί και Στάσεις  θα είναι νωρίτερα το Διμηνιό, το Ξυλόκαστρο, η Λυκοποριά, η Λυγιά ( Δερβέν), η Ακράτα,  ο Πλάτανος, το Διακοπτό και η Ελίκη.
Αργότερα, με την ηλεκτροκίνηση (τέλη 2021), η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας θα είναι 200χλμ/ώρα από Κιάτο μέχρι Λυκοποριά και 150χλμ/ώρα από εκεί μέχρι το Αίγιο.