Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Είμαι υπερήφανη που η Ελληνική Επανάσταση κατά των Τούρκων ξεκίνησε απ' τον τόπο μου, Ευρωστίνη Κορινθίας (ΖΑΧΟΛΗ) στις 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821!.

Katia Mylona
Είμαι υπερήφανη που η Ελληνική Επανάσταση κατά των Τούρκων ξεκίνησε απ' τον τόπο μου, Ευρωστίνη Κορινθίας (ΖΑΧΟΛΗ) στις 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821!..στο επί αιώνες κεφαλοχώρι (σήμερα -κυρίως- τουριστικός προορισμός), όπου υπήρξε η οικογένειά μου από το 1654(!), όπου ο παππούς μου ήταν δήμαρχος... όπου γεννήθηκαν και μεγάλωσαν ο πατέρας μου, οι θείοι και οι θείες μου...
Με λίγα λόγια, από τις αρχές του Μαρτίου 1821 η ΖΑΧΟΛΗ εσείετο από τις κωδωνοκρουσίες και τους πυροβολισμούς... Στις 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 κατέφθασε εκεί, από το Μοναστήρι του Προφήτη Ηλία του Κούτου, ένοπλος ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ, με άλλους μοναχούς και μετά από πανηγυρική δοξολογία στον ναό του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ύψωσε την ΣΗΜΑΙΑ της ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ με τα Σύμβολα της Φιλικής Εταιρείας... Μαζί με τους Ζαχολίτες οπλαρχηγούς ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ ΓΕΡΑΡΗ και ΧΡΗΣΤΟ ΖΙΝΗ ή ΖΑΧΟΛΙΤΗ, εξεδίωξαν από την Ζάχολη τις τουρκικές οικογένειες αξιωματούχων και μη, προς Κόρινθο. Ταυτόχρονα κατέφθαναν από τα γύρω χωριά Κούτο και Πύργο οι πιό θερμόαιμοι ντόπιοι μαχητές μαζί με προύχοντες και δημογέροντες, καθώς και οι οπλαρχηγοί και χαιρετούσαν ο ένας τον άλλο με το σύνθημα "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ".
Ακολούθησαν μάχες σφοδρές, σε όλη την Κορινθία, γνωστές και ιστορικά καταγεγραμμένες... Οι αμέσως επόμενες πόλεις που κήρυξαν Επανάσταση ήταν η ΚΑΛΑΜΑΤΑ και το ΑΙΓΙΟ στις 23 Μαρτίου, τα ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ στις 26 Μαρτίου, το ΑΡΓΟΣ, η ΚΑΡΥΤΑΙΝΑ, η ΜΕΘΩΝΗ και η συνέχεια είναι (ή θα έπρεπε να είναι) γνωστή... Παρ' όλα αυτά, η ημερομηνία που γιορτάζεται σαν επίσημη επέτειος της Κήρυξης της Ελληνικής Επανάστασης είναι η 25η Μαρτίου των Καλαβρύτων (που στην πραγματικότητα έγινε-όπως είπαμε- μια μέρα πριν)...
Αυτά τα συνοπτικά καταθέτω εδώ σαν ελάχιστο Φόρο Τιμής στον ηρωϊκό τόπο μου Ευρωστίνη Κορινθίας και στους προγόνους μου...σαν ελάχιστο Φόρο Τιμής σε όλους τους Αληθινούς Πατριώτες που θυσίασαν Ζωή, Οικογένειες και περιουσίες για να είμαστε εμείς σήμερα Ελεύθεροι, αλλά και οικειοθελώς Πολιορκημένοι από τα Μερκελέϊκα, Σοϊμπλέϊκα, Ερντογαναίϊκα, Τραμπαίϊκα κ.λ.π.συμφέροντα... Έτσι διαχειριζόμαστε την ποτισμένη με το αίμα τους Ελευθερία που μας παρέδωσαν...τόση αξία της δίνουμε λόγω (πως να το πω με τρόπο, μέρες που είναι) ...λόγω " ορμέμφυτης επιπολαιότητας" να το πω...λόγω "φυλετικής αμνησιακής διάθεσης" να το πω... λόγω " γενετικής αγνωμοσύνης" να το πω... Όπως και να το πω, αν και δεν θα αποτελεί επιστημονικά δόκιμο όρο, θα είναι η Αλήθεια, Ήπια ειπωμένη...
Είμαι βέρα Πελοποννήσια, από πατέρα γεννημένο και μεγαλωμένο στη Ζάχολη και μητέρα γεννημένη και μεγαλωμένη στο Αίγιο... γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Ροζενά, εκεί που μεταφέρθηκαν κι έστησαν τη ζωή τους από την αρχή οι Ζαχολίτες, όταν δεν κινδύνευαν πια από τους πειρατές... Ξέρω καλύτερα από τον καθένα ότι η Πελοπόννησος γέννησε τους μεγαλύτερους Ήρωες, αλλά και τους μεγαλύτερους προδότες... Ξέρω όμως ότι δεν ήταν τυχαία η πρώτη Ελεύθερη Ελλάδα... Κορίνθιοι, Μεγαρείς, Λακεδαίμονες, Αχαιοί και Μεσσήνιοι εδώ και 2.500 χρόνια ποτίζουν με αίμα αυτή τη γη για να είναι Ελεύθερη... Ας αφήσουμε επιτέλους την Ιστορία να μας διδάξει από ποιούς προερχόμαστε, απ' όλη την Ελλάδα, και σε ποιές αξίες πρέπει να ανταποκριθούμε... Ας κάνουμε πια μια σοβαρή προσπάθεια να σταματήσουμε να είμαστε ως λαός -στην πλειοψηφία του δυστυχώς- ανιστόρητοι, απαίδευτοι κι ανεπείδεκτοι, τροφοδοτώντας τον κάθε τελευταίο και γκροτέσκο Βόρειο να μας θεωρεί τα "νούμερα" , τους "κουκουρούκου"και τον "περίγελο" της Ευρώπης!
Ευχαριστώ όποιον είχε τη γενναιότητα να διαβάσει μέχρι εδώ και Συγχαρητήρια στους Δυτικούς Κορινθιακούς Ορίζοντες και τους δημοσιογράφους τους, καθώς και στον παλιό μου συμμαθητή Βασίλης Κανελλόπουλος που φροντίζουν να κρατάνε την ιστορία του τόπου μας ζωντανή... Πες πες...δεν μπορεί..Κάτι θα μείνει!
Καλή σας νύχτα...