Η φωτιά ξεκίνησε εξωτερικά του πλοίου, από την πλώρη, κατά τη διάρκεια εργασιών με βαρεού τύπου οξυγονοκόλληση. Ακολούθησε έκρηξη και εκδήλωση μεγάλης φωτιάς και πυκνοί καπνοί σκέπασαν τον ουρανό του Πειραιά. Tην ώρα της έκρηξης στο πλοίο βρίσκονταν συνεργεία της επισκευαστικής ζώνης, τα μέλη των οποίων αποβιβάστηκαν με ασφάλεια από το Highspeed 5 όταν εκδηλώθηκε η πυρκαγιά.
Στην επιτυχημένη επιχείρηση κατάσβεσης συμμετείχαν 30 πυροσβέστες, 10 οχήματα της πυροσβεστικής και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο, ενώ στο σημείο βρίσκονται και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Η φωτιά έχει τεθεί υπό μερικό έλεγχο, ενώ οι πυροσβέστες, μετά από επίπονες προσπάθειες, κατάφεραν να μπουν μέσα στο πλοίο. Εξαρχής μέλημά τους ήταν να μην επεκταθεί η φωτιά στο εσωτερικό του πλοίου.
τη σύλληψη του καπετάνιου του πλοίου, του πρώτο μηχανικού και των πέντε υπευθύνων των συνεργείων που επισκεύαζαν το πλοίο την ώρα της έκρηξης, προχώρησε το Λιμενικό με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας και πρόκληση πυρκαγιάς από αμέλεια.