Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ 9 KAI Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΚΥΠΡΟΥ

Σε ένα γεωπολιτικό παιχνίδι για δυνατούς παίκτες αποφάσισε να μπει η Κύπρος με τη γεώτρηση στο οικόπεδο 9, συμπαρασύροντας και την Ελλάδα φυσικά. Οι δύο χώρες με τους κ.κ. Βενιζέλο και Κασουλίδη δεσμεύτηκαν πριν από λίγες ημέρες με κοινή συμφωνία για την έρευνα και διάσωση στις θαλάσσιες περιοχές τους. Στην ουσία βέβαια η Ελλάδα θα είναι αυτή που θα κληθεί να συνδράμει αν ο μη γένοιτο απαιτηθεί διάσωση μετά από ένα ατύχημα. Να εκδράμει στα νερά της Ανατολικής Μεσογείου με τα πολεμικά της μέσα.
Ο κ.Αναστασιάδης Πρόεδρος της Κύπρου με τόλμη και με γνώμονα προφανώς το εθνικό συμφέρον της χώρας του διέκοψε τις συνομιλίες με τους Τουρκοκυπρίους για την εξεύρεση μίας κοινής αποδεκτής λύσης και αρνείται να επανέλθει σε συζητήσεις θεωρώντας άσκοπη τη συνέχεια των διαπραγματεύσεων.
Η Τουρκία διά του Πρόεδρου της κ.Ερντογάν και του πρωθυπουργού της κ.Νταβούτογλου παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις ταυτόχρονα με το χειρισμό της κρίσης στα νοτιανατολικά της σύνορα με τις λυσσαλέες μάχες μεταξύ Κούρδων υπό την ηγεσία των ΗΠΑ και Τζιχαντιστών.
Ρωσία και Ισραήλ διεξάγουν θαλάσσιες ασκήσεις στην περιοχή δηλώνοντας την παρουσία τους και ελέγχοντας τις εξελίξεις από κοντά.
Η Ελλάδα με επικείμενη την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της κ.Σαμαρά στην Κύπρο και την αναχώρηση του Υπουργού Άμυνας της κ. Αβραμόπουλου για τις Βρυξέλλες χωρίς να έχει οριστεί ακόμα αντικαταστάτης ενδέχεται να βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα το επόμενο διάστημα και να κληθεί να τοποθετηθεί σε ένα διεθνές αναμφισβήτητα θέμα.
Η επιλογή της Κυπριακής Κυβέρνησης και του κ.Αναστασιάδη να ερευνήσει το οικόπεδο 9 παρά τα ήδη διαπιστωμένα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι κομβική. Το οικόπεδο 9 θα κρίνει ενδεχομένως αν είναι ασύμφορος ή όχι ο τερματικός σταθμός υγροποίησης του φυσικού αερίου που διακαώς επιζητούν φυσικά οι κάτοχοι των αντιστοίχων πλοίων μεταφοράς. Ο Σταθμός απαιτεί μεγάλες ποσότητες και η πτώση της ζήτησης μετά την ενεργειακή συμφωνία Ρωσίας - Κίνας δεν θα πρόκρινε με τα μέχρι τώρα δεδομένα την κατασκευή του.
Η Ευρώπη έχει επιλέξει την κατασκευή θαλάσσιου αγωγού μεταξύ Κύπρου - Ελλάδας και Ιταλίας που φυσικά θα τροφοδοτεί άμεσα την ήπειρο τον 21ο αιώνα χωρίς όμως να επιφέρει ιδιαίτερα κέρδη στους πλοιοκτήτες.
Σε επικίνδυνα παιχνίδια εισέρχεται η Κύπρος και ο κ.Αναστασιάδης με τη σπουδή του και τις αποφάσεις του και δεν μένει να δούμε η Ελλάδα και η Κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου πώς θα επηρεαστεί.
Είναι βέβαιο ότι ο κ.Ερντογάν θα διαπραγματευτεί τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει στην περιοχή του και είναι βέβαιο ότι και ο κ.Αναστασιάδης δεν διαθέτει μόνος του την ισχύ για να λύσει τα προβλήματα που θα προκύψουν από τις επιλογές του. 


Ας ευχηθούμε ότι ο νέος Υπουργός Άμυνας θα προλάβει να ενημερωθεί και θα έχει το κύρος για να επιλέξει τις καλύτερες λύσεις για την Ελλάδα. Δεν φαντάζεται κανείς ότι θα παραμείνει η άμυνα της χώρας ακέφαλη και ανεύθυνη.
Ας ευχηθούμε κυρίως ότι όλα θα πάνε καλά για το συμφέρον όλων των λαών της περιοχής και ότι ο κ.Βενιζέλος δεν θα κληθεί να τηρήσει την πρόσφατη υπογραφή του, ιδιαίτερα αν δεν συμπίπτουν τα εθνικά συμφέροντα διαφορετικών κρατών... 

thedayaftergr.blogspot.gr